וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: "כוחות קרקע רוסיים השתתפו לראשונה בלחימה"

לאחר "כיבוש עמדה אסטרטגית" בצפון-מערב המדינה, גורמים בדמשק מסרו כי שיתוף הפעולה בין צבא רוסיה לצבא אסד הדוק, וכי הרוסים אף "ישתתפו בלחימה נוספת נגד טרוריסטים". ארה"ב: כוחות צבא מיוחדים יגיעו לסוריה "בקרוב מאוד"

צילום: משרד ההגנה הרוסי, עריכה: מרום שפיצר

"כוחות קרקע רוסיים השתתפו לראשונה בלחימה נגד כוחות האופוזיציה הסורית" - כך מסרו היום (שני) גורמים בכירים במשטר הסורי לעיתון "א-ראי" היוצא לאור בכוויית. לדברי הגורמים, המתקפה, בגיבוי טנקים ותקיפות אוויריות, הייתה באזור שבין לטקיה לאידליב, בצפון-מערב סוריה, ולטענתם "הסתיימה בכיבוש עמדה אסטרטגית, ללא כל אבדות לכוחות המשטר".

הגורמים הוסיפו כי "התמרון הצבאי כוחות הצבא הרוסי שעל אדמת סוריה בוצע בשיתוף כוחות שריון ומטוסי סוחוי SU-25M". לדבריהם, מדובר ב"ראיה למוכנותם המוגברת של הכוחות הרוסיים, שיגבירו את יעילותם בלחימה נוספת על אדמת סוריה נגד טרוריסטים". הגורמים הבהירו כי שיתוף הפעולה בין כוחות צבא סוריה לכוחות הרוסיים צמוד, והצבאות פועלים בתיאום מלא בשדה הקרב.

עוד בוואלה! NEWS:
אסד אופטימי: "הודות לתקיפות רוסיה, אנו מתקדמים בכל החזיתות"
פצצות עם הקדשה: כך נראית המתקפה הרוסית על "הטרוריסטים" בסוריה
גורם מדיני: "אסד פסיכופת. הוא גילה עמידות נפשית שאיש לא צפה"

טילי שיוט רוסיים נורים לעבר סוריה מספינת קרב רוסית, נובמבר 2015. רויטרס
"המיקוד הוא לבודד את בירת דאעש, א-רקה". טילי שיוט נורים מספינה רוסית לעבר היבשה/רויטרס

עם זאת, לא התקבל כל אישור רשמי לטענות, בדמשק או במוסקבה. בהודעה שנמסרה הבוקר ממשרד ההגנה הרוסי, נמסר רק כי מטוסי חיל האוויר הרוסי תקפו מטרות בלטקיה ובאידליב ולא נמסרה כל התייחסות לפעילות רגלית. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית רי"א, מטוסי חיל האוויר הרוסי יצאו ל-141 גיחות ותקפו 472 מטרות ברחבי סוריה במהלך סוף השבוע, בחאלב, דמשק, חמאת, א-רקה, חומס ודיר-אזור – לצד התקיפות במחוזות לטקיב ואידליב.

בתוך כך, השליח המיוחד של הממשל האמריקני, ברט מקגורק טען אמש בדברים שאמר לרשת CBS כי עשרות חיילים מהכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית יגיעו לסוריה "בקרוב מאוד". לדבריו, החיילים יפקדו על הכוחות הנאבקים בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בצפון סוריה. "המיקוד הוא לבודד את בירת דאעש, א-רקה", הבהיר מקגורק. במקביל, וושינגטון פועלת בשיתוף טורקיה להשגת שליטה על כל גזרת הגבול הסורי-טורקי.

בחודש אוקטובר האחרון הנשיא ברק אובמה אישר הצבת כוחות בצפון סוריה, שלא יילחמו אלא ישהו באזור כיועצים צבאיים בלבד ויסייעו במאמצי התיאום בין הכוחות הנאבקים בדאעש – המיליציה הכורדית YPG, מיליציות ערביות ומיליציות נוצריות נוספות. מקגורק טען כי הכוחות בשטח התקדמו באופן משמעותי לאחרונה, ורק בשבועיים האחרונים השתלטו על שטח של כ-1,100 קמ"ר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצבא נוחל הצלחות כמעט בכל חזית". אסד בריאיון שפורסם אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול טען הנשיא אסד בדברים שאמר לרשת "פיניקס" היושבת בהונג קונג: "עכשיו אני יכול להגיד כי הצבא נוחל הצלחות כמעט בכל חזית. הוא מצליח להתקדם לכיוונים רבים ולאזורים נרחבים באדמת סוריה". אסד הדגיש כי המצב במדינה "השתפר באופן טוב מאוד" מאז שרוסיה החלה לתקוף אווירית את "המדינה האיסלאמית" ואת כוחות המורדים הנאבקים בצבאו. למרות דבריו, ארגונים העוקבים אחר הנעשה במדינה אומרים כי הצבא אמנם התקדם, אך רשם הצלחה מעטה בלבד.

לאחרונה התקיימה פגישה בווינה בין בכירים ממדינות העולם במטרה ליצור מסגרת לקידום הסכם השלום במדינה השסועה. הוויכוח המרכזי בין המדינות נוגע לעתידו של אסד: רוסיה מתעקשת כי על אסד להישאר בשלטון ולהשתתף בבחירות בסוריה, בעוד ארצות הברית ומדינות רבות מהמערב טוענות כי לא ניתן לפתור את המשבר כל עוד אסד בשלטון.

הריסות בעיר דומא, סוריה, לאחר הפצצה אווירית, 17 בנובמבר 2015. רויטרס
הריסות בכפר דומא שבאזור דמשק לאחר הפצצה אווירית/רויטרס

אסד אמר בריאיון כי "זוהי זכותי" להתמודד בבחירות, אך ציין כי "מוקדם מדי" להגיד אם בכוונתו לעשות זאת. "זה תלוי בתחושותיי בנוגע לעם הסורי, כלומר, אם הם מעוניינים בשלטוני או לא", אמר. "אי אפשר לדבר כעת על משהו שיקרה אולי בעוד כמה שנים".

בשיחות האחרונות בווינה הוחלט כי יש לפעול לקיום בחירות במדינה בתוך שנה וחצי, כמו גם להקים חוקה חדשה וממשלת מעבר. אסד אמר כי לדעתו ייקח "שנתיים לכל היותר" כדי לגבש חוקה חדשה ולערוך משאל עם על מנת לאשר אותה. עוד אמר אסד כי הוא מעדיף ששיחות השלום בין האופוזיציה לממשל, שאותן מקדמת הקהילה הבינלאומית, ייערכו במוסקבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully