וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוצר לילי ואיסור יציאה מאזור מגוריו: ההגבלות החדשות על פולארד

23.11.2015 / 12:17

השלטונות בארצות הברית הקשיחו את תנאי שחרורו של המרגל היהודי-אמריקני. בין היתר, עליו לענות לכל שיחת טלפון בביתו או דפיקה בדלת בשעות הלילה, אחרת ייאסר שוב. פולארד לא יועסק כאנליסט לאחר שמעסיקיו חזרו בהם בשל המעקב אחריו

צילום: רויטרס

המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד, שהשתחרר ביום שישי האחרון לאחר שסיים לרצות 30 שנות מאסר, עתר אחרי יציאתו לחופשי נגד ההגבלות שהוטלו עליו. בין היתר, נקבע כי פולארד יענוד צמיד אלקטרוני בעל התקן GPS, שיעדכן על מיקומו בכל רגע נתון, ויופעל מעקב אחרי פעילותו במחשבים שברשותו או כאלו ששייכים למעסיקיו הפוטנציאליים. היום (שני) נמסר מטעם עורכי דינו כי תנאי שחרורו הוחרפו וכוללים הגבלות נוספות: עוצר בין השעות 19:00 בערב ועד 07:00 בבוקר והגבלת תנועתו לאזור מגוריו בניו יורק. השלטונות בארצות הברית מחייבים את פולארד לענות לכל טלפון בבית או דפיקה בדלת בשעות הערב והלילה, על מנת להוכיח את אכיפת התנאים. אם ייכשל באחד מהם, עלול פולארד לשוב לכלא.

עורך דינו של פולארד, אליוט לאוור, טען כי מדובר בצעדים לא הכרחיים. "ועדת השחרורים הטילה על פולארד תנאים מגבילים בלתי נצרכים: עוצר בין השעות 19:00 עד 07:00, אזיק GPS המנטר את תנועותיו 24 שעות ביממה, הגבלה של תנועותיו לאזור קטן וניטור מחשבים בבית ובמקום העבודה", אמר.

לקריאה נוספת:
נתניהו אסר על השרים להתראיין בנושא פולארד מחשש שיתקפו את אובמה
הבית הלבן: אובמה לא יתערב בתנאי שחרורו של פולארד
מהפלסטינים ועד איראן: כך שחררה ארה"ב את המרגל שהפך לקלף מיקוח

ג'ונתן פולארד בניו יורק לאחר שחרורו מכלא באטנר בצפון קרוליינה. נובמבר 2015. רויטרס
צריך להתכונן לדפיקות בדלת באמצע הלילה. פולארד ואשתו אסתר/רויטרס

העוצר בשעות הערב והלילה מונע מפולארד להשתתף בתפילות בבית כנסת או בסעודות שבת וחגים אצל חברים וקרובי משפחה. מעורכי דינו נמסר כי אם להוסיף לכך את האזור שאליו הוגבלה תנועתו, הרי שיהיה זה בלתי אפשרי מבחינתו להשיג עבודה.

לאחר שחרורו של פולארד פורסם כי חברת השקעות תעסיק את המרגל היהודי כאנליסט, אולם מעסיקיו חזרו בהם בימים האחרונים בעקבות דרישת השלטונות להתקין אמצעי מעקב אחריו - לרבות ברשת המחשבים של הארגון.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ג'ונתן פולארד בניו יורק לאחר שחרורו מכלא באטנר בצפון קרוליינה. נובמבר 2015. רויטרס
"ההצדקה להגבלות היא מגוחכת ומניפולטיבית". פולארד לאחר שחרורו/רויטרס

ביום שישי, לאחר יציאתו של פולארד מהכלא, הגישו עורכי דינו תביעה בבית המשפט הפדרלי בניו יורק, בדרישה להפסיק את מה שהם מכנים "תנאי שחרור בלתי מוצדקים ובלתי חוקיים" שהוטלו עליו. "ההצדקה היחידה שנתנה ועדת השחרורים למגבלות אלה הייתה שהן 'נצרכות כדי להרתיע מפעילות פלילית נוספת', אולם עצם השחרור של פולארד נבע מכך שהובהר כי אין כל סבירות לביצוע של עבירה נוספת. כמו כן, אם לפולארד יש עדיין מידע מודיעני כלשהו בראשו, הרי שהוא כבר בן 31 שנה ואיננו רלוונטי", נמסר.

"אם לפולארד יש עדיין מידע מודיעני כלשהו בראשו, הרי שהוא כבר בן 31 שנה ואיננו רלוונטי"

לדברי עו"ד לאוור, "לאחר שהגיעו למסקנות הללו והעניקו לפולארד שחרור מוקדם, הרי שהטענה שיש הצדקה להטיל עליו תנאים כה חמורים היא מגוחכת ומניפולטיבית".

במטה לשחרור פולארד ממשיכים גם בימים האחרונים לבקש מחברי כנסת ושרים להימנע מעיסוק תקשורתי בנושא בשל רגישות העניין. לדברי אנשי המטה, "כל נושא התנאים החמורים שהוטלו על ג'ונתן מטופל מקצועית על ידי עורכי דינו. על כולנו לגלות אחריות ואיפוק בתקווה שהם יצליחו להביא לשיפור המצב במסלול המשפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully