וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט אמר ש"ביבי חזר בו אחרי שקיבל כדור", וננזף בידי נתניהו

23.11.2015 / 9:53

לפי דיווח בגלי צה"ל, יו"ר הבית היהודי אמר בשיחה סגורה לפעילי התנועה כי ראש הממשלה נסוג מהאמירה על צעדים חד-צדדיים הודות ללחץ שהפעיל עליו. השר אריאל, שגם נכח בפגישה, אמר לו: "שים לב למה שאתה אומר". נתניהו: "לא ראוי ולא נכון"

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של המרכז האמריקני לקדמה, לע"מ; עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו בארה"ב: לא שולל צעדים חד צדדיים)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נזף הבוקר (שני) טלפונית בשר החינוך נפתלי בנט. זאת, בעקבות הפרסום בגלי צה"ל שבו נטען כי יו"ר הבית היהודי אמר לכאורה בכנס פעילים סגור: "ביבי חזר בו מהאמירה על צעדים חד-צדדיים רק אחרי שיריתי לו כדור בין העיניים".

בשיחה אמר ראש הממשלה נתניהו לבנט: "הדברים שיוחסו לך גם אינם ראויים, וגם סותרים לחלוטין את העובדות". גורמים בליכוד הוסיפו על דברי בנט: "האיש בעל דמיון מפותח מאוד, אבל לצערנו סובל ממקרה חמור של טשטוש בין דמיון למציאות. מה שהתחיל בגניבת קרדיט על מהלכים של ראש הממשלה התפתח לכדי חוסר מודעות מוחלט למקומו ומעמדו של שר החינוך בתהליכי קבלת ההחלטות".

עוד ידיעות פוליטיות-מדיניות בוואלה! NEWS
קרי מגיע לישראל: יצליח לשחזר את ההישג מגל הטרור הקודם?
נתניהו במסר מרגיע לבנט: לא יתבצע שינוי ש"יפגע בשותפות בקואליציה"
הדרך לאל-אקצא עוברת בשקופים: כך כבש הפלג הצפוני את ערביי ישראל

נפתלי בנט ובנימין נתניהו. נועם מושקוביץ
החזית מתפתחת. נתניהו ובנט/נועם מושקוביץ

הדברים החריפים הללו של השר בנט פורסמו ב"בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל, והם מתייחסים לאמירה של נתניהו במהלך ביקורו האחרון בוושינגטון אז טען כי הוא לא שולל מהלך חד-צדדי ישראלי בגדה.

לפי הדיווח בגלי צה"ל, השר אורי אריאל, שנכח אף הוא בפגישה, פנה לבנט ואמר לו "שים לב למה שאתה אומר". בנט בחר להבהיר את אמירתו, שהיא אינה הראשונה נגד הממשלה שבה הוא חבר, ואמר: "אל תבינו לא נכון, זו מטאפורה, וכמובן, אם תדליפו מכאן לא יהיו יותר פגישות כאלה".

בריאיון ל"בוקר טוב ישראל" נמנע שר החינוך מלהתייחס ישירות למטאפורה הלוחמנית, וציין: "אני אחראי על ביטחון ישראל ולא אגיב לשיחות פרטיות". עוד הוסיף כי על עוד הוא חלק מהממשלה, "לא תהיה נסיגה חד-צדדית". לטענת השר, הפתרון גל הטרור הנוכחי הוא בדמות "מבצע חומת מגן 2". "צריך להיכנס בכוחות גדולים מאוד לתוך חברון, לתוך הערים מסביב - אין מנוס מלעשות מאין חומת מגן במרחב הזה", אמר במשדר.

עוד דווח שגורמים בבית היהודי הוסיפו בנוגע לפרסום הזה בגלי צה"ל כי "מהלכים חד-צדדיים לא יהיו יותר, אין לנו כוונה להיות נחמדים כשמדובר בביטחון ישראל".

תגובת לשכת בנט: "אין ספק שמדובר במטאפורה לא מוצלחת לרעיון מסוכן, והשר בנט ימשיך להילחם בכל רעיון לנסיגה חד-צדדית שיעלה עד שיוסר מסדר היום לצמיתות".

"שגיאה כבדה"

כבר במהלך ביקורו של נתניהו ארצות הברית אמר השר בנט כי "כל מסירת שטח חד-צדדית לערבים היא שגיאה כבדה, תמיד. הדיבור על זה בעיצומו של גל טרור מעביר מסר הפוך מהנדרש. האויב צריך לקבל עונש על הטרור ולא פרס על רצח יהודים. אין ספק שיש לעשות מהלך חד-צדדי: החלת הריבונות הישראלית ביישובים הישראלים ביהודה ושומרון". בסיכום דבריו התריע: "אם הטרור ישתלם - הטרור יתגבר".

בנט יודע שכעת, אחרי שהתקציב עבר, הממשלה הבטיחה למעשה את קיומה עד סוף 2016 לפחות. בנקודה הזו צפוי נתניהו להאיץ את המגעים לאחדות מול יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, במה שעלול להביא לפרישה כפויה של הבית היהודי מן הקואליציה. לכן, יש מי שראו את ההוראה לשני ח"כים מהבית היהודי לא להצביע עם הקואליציה לפני כשבועיים כחלק ממהלך מתוחכם של הכשרת הפרישה מהממשלה כבר מעכשיו.

נתניהו מצדו ניסה להרגיע את הרוחות. בפורום ראשי הקואליציה הבהיר כי לא יעשה "שום שינוי שיפגע באחת השותפות הנוכחיות בממשלה כרגע". גורמים שעודכנו בפרטי הפגישה, עליה פורסם לראשונה בחדשות ערוץ 2, ציינו כי הדברים נאמרו באופן כללי ועקרוני, אולם האיתות בדברים היה ברור, ונראה כי ראש הממשלה התכוון לשלוח מסר מרגיע לבנט. זאת, על רקע ההערכות שנשמעו לאחר אישור תקציב המדינה, כי פניו של נתניהו להרחבת הממשלה ולצירוף המחנה הציוני, על חשבונו של בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully