וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במסר מרגיע לבנט: לא יתבצע שינוי ש"יפגע בשותפות בקואליציה"

23.11.2015 / 1:03

על רקע אישור תקציב המדינה, שסולל את האפשרות לחבירת המחנה הציוני לקואליציה, הבהיר ראש הממשלה שלא יקיים כל מהלך שיפגע במי מהשותפות - ברמזו לבית היהודי. כמו כן, ינסה להעביר את תקציב 2018-2017 כבר באפריל, מהלך שיבטיח את יציבות ממשלתו עד 2019

ספק 500

(לבני: מאמינה להרצוג שלא יחבור לממשלת נתניהו גם אחרי אישור התקציב)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב אתמול (ראשון) בפורום ראשי הקואליציה כי לא יעשה "שום שינוי שיפגע באחת השותפות הנוכחיות בממשלה כרגע". גורמים שעודכנו בפרטי הפגישה, עליה פורסם אמש לראשונה בחדשות ערוץ 2, ציינו כי הדברים נאמרו באופן כללי ועקרוני, אולם האיתות בדברים היה ברור, ונראה כי ראש הממשלה התכוון לשלוח מסר מרגיע ליו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט. זאת, על רקע ההערכות שנשמעו לאחר אישור תקציב המדינה, כי פניו של נתניהו להרחבת הממשלה ולצירוף המחנה הציוני, על חשבונו של בנט.

ההערכות האלה הובילו למתיחות בין הליכוד והבית היהודי בשבועיים האחרונים, כאשר בין היתר תקף בנט את נתניהו מספר פעמים על הקפאת הבנייה בהתנחלויות ועל האפשרות שיינתנו מחוות לפלסטינים בזמן ביקורו בארצות הברית. כמו כן, בנט אף אישר לשניים מחברי סיעתו להצביע נגד עמדת הקואליציה בהצבעות בכנסת, מהלך שגרם מבוכה רבה לקואליציה. גורמים שעודכנו בפרטי הפגישה, ציינו כי השרים כחלון ודרעי החליפו ביניהם מסרים ברוח חיובית וציינו כי "הקואליציה הזו יכולה להחזיק עוד זמן רב".

עוד בנושא:
אחרי כ-400 הצבעות: אושר תקציב המדינה ברוב של 61 ח"כים
הטכניון על חרם האנתרופולוגים האמריקנים: "חשש מאפקט דומינו"
בשל גל הטרור: קרי יבקר השבוע בישראל וברשות הפלסטינית

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נובמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
לאחר שבועיים של מתיחות, פנה לבנט במסר מבטיח. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בתוך כך, מוקדם יותר אתמול דווח ב"גלובס" כי נתניהו מעוניין להביא לאישור הכנסת את תקציב המדינה לשנים 2018-2017 כבר בחודש אפריל הקרוב. זאת, על מנת להבטיח, הלכה למעשה, כי הממשלה הנוכחית בראשותו תמשיך לכהן עד שנת 2019. בעקבות השינויים שנעשו ב"חוק המשילות", כמעט ואין אפשרות מעשית להפיל את הממשלה, למעט אם תקציב המדינה אינו עובר במועד הקבוע בחוק. לכן, נראה שנתניהו מעוניין להקדים את המועד הזה, על מנת להבטיח יציבות ארוכת טווח בזמן שהקואליציה נשענת על רוב דחוק של 61 חברי כנסת, וכאשר, כאמור, צירופן של סיעות נוספות לא נמצא לפי שעה על הפרק. גורמים בכירים בקואליציה אשר עודכנו בפרטי המגעים אישרו לוואלה! NEWS כי "הנושא אכן נבחן".

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully