וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום בית ספר - פיגוע: המחבל בן ה-14 מהבירה מואשם בניסיון רצח

על פי כתב האישום, החליט הנער לבצע את הפיגוע כנקמה על מות קרוב משפחה שחוסל בעת שביצע בעצמו פיגוע. נגד שותפו, בן דודו בן ה-11, לא צפויים הליכים פליליים. בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד תושב אום אל-פחם שדקר אישה באילת ממניע גזעני

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום חמור נגד המחבל בן ה-14 מבית חנינא בגין ניסיון רצח והחזקת סכין בפיגוע הדקירה שביצע בשבוע שעבר ברכבת הקלה בבירה, יחד עם בן דודו בן ה-11. כתב האישום מייחס לשניים את ביצוע הפיגוע, אולם הוגש רק נגד המבוגר יותר, זאת בשל העובדה כי אין אחריות פלילית למי שביום ביצוע העבירה הינו מתחת לגיל 12 ועל כן לא צפויים הליכים פליליים נגד המחבל הצעיר. מכתב האישום עולה כי השניים החליטו לבצע פיגוע דקירה כנקמה על מותו של קרוב משפחתם שנורה למוות בעת שביצע בעצמו פיגוע.

על פי כתב האישום, ביום הפיגוע פגש הנער מחוץ לבית הספר את בן דודו בן ה-11 כשהוא מצויד בסכין מטבח. השניים החליטו כי לא ייכנסו לבית הספר אלא יבצעו פיגוע. הם נסעו לשער שכם בעיר העתיקה, שם רצו לרכוש סכין, אולם בשל העובדה כי היה ברשותם סכום קטן של כסף וכן כי סברו כי בשל גילם לא יימכרו להם סכין נוספת, הם רכשו מספריים חדים.

לקריאה נוספת:
ניסיון פיגוע דקירה בחברון: בן 16 התקרב עם סכין לעבר כוח מג"ב
סקר: חצי מהפלסטינים בעד אינתיפאדה, פחות מרבע רוצים שלום
ניסיון פיגוע בבנימין: פלסטיני פתח באש לעבר חיילים - וחוסל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצר אחד המחבלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מכן ניסו לאתר חיילים לדקור, אולם לאחר שתכניתם לא צלחה, הם עלו לרכבת הקלה והמתינו לשעת כושר. בשלב מסוים נכנס לקרון מאבטח שנעמד לצדם. על פי כתב האישום, כשהרכבת נכנסה לשכונת שועפאט החלו שני הצעירים לדקור אותו, על מנת שלא יפגע בהם ויסכל את תכניתם להרוג נוסעים נוספים. המאבטח החל להיאבק בשניים עד שהצליח לשלוף את נשקו וקרא להם להשליך את הסכין והמספריים. למרות זאת, המשיך בן ה-11 לנסות ולדקור אותו שוב, אז ירה בו המאבטח שתי יריות בבטנו.

פרקליטות מחוז ירושלים תבקש היום להאריך את מעצרו של בן ה-14 עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בן דודו עדיין מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בבירה.

עוד באותו נושא

תיעוד בלעדי: המחבל בן ה-11 בהדסה; אביו: "לא נותנים לנו להיפגש"

לכתבה המלאה

ביצע פיגוע דקירה מתוך הזדהות עם גל הטרור

בתוך כך, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש היום כתב אישום נגד נידאל ג'בארין, תושב אום אל-פחם בן 24 שהתגורר באופן זמני באילת, אשר דקר לפני כשלושה שבועות אישה בעיר מתוך מניע גזעני. מכתב האישום עולה כי הנאשם התבטא בכמה הזדמנויות נגד יהודים וכן שמע שירים בעלי תוכן לאומני ומסית נגד היהודים.

עוד נכתב בכתב האישום כי ב-29 באוקטובר החליט הצעיר לבצע פיגוע דקירה מתוך הזדהות עם גל הטרור. הוא יצא מביתו שבאילת כשברשותו סכין באורך של כ-15 ס"מ. לפני שיצא, "התפלל תפילה מיוחדת והכין את עצמו לכך שלא יחזור לדירתו מתוך מחשבה שימות", נכתב באישום. לאחר מכן יצא לרחוב באילת כדי לחפש אנשים בעלי חזות יהודית.

בקבוצת הווטסאפ של משפחתו ביקש הצעיר סליחה וכתב כי הוא אוהב אותם מאוד, וכי אם יוכל הוא עוד יחזור. לאחר מכן, בסביבות השעה 15:00 הוא הבחין באישה בת 42, דקר אותה בגבה ופצע אותה באורח קל. לאחר מכן, הוא ברח מהמקום ושוטרים שהגיעו לזירת האירוע תפסו אותו ועצרו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully