וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד רגעי הדקירה ברכבת הקלה: הילדים המחבלים מתנפלים על המאבטח

בסרטון מהמצלמה של קרון הרכבת נראים קרובי המשפחה, בני 11 ו-14, יושבים וממתינים לשעת כושר. אז הם קופצים על המאבטח בן ה-25 ופוצעים אותו בסכין ובמספריים. הוא מצליח להתעשת ולירות באחד מהם

מור שאולי, רוני כנפו, מצלמות אבטחה; עריכה: מתן חדד ושניר דבוש

מצלמת האבטחה שמוצבת בקרון רכבת הקלה לכדה את רגעי הפיגוע שאירע בצהריים (שלישי) ליד פסגת זאב שבירושלים. בתיעוד נראים החשודים, פלסטינים בני 11 ו-14 משועפאט, יושבים במושבים ותרים בעיניהם אחרי קורבן. הם מזהים את המאבטח כשהוא עם גבו אליהם, ומנצלים את שעת הכושר כדי לקפוץ לעברו בסכין ובמספריים.

הם מצליחים לפצוע אותו, אולם בן ה-25 מצליח להיאבק בהם על אף הפציעה שספג. בשלב זה הוא גם שולף את נשקו האישי ונראה מתריע שהוא עומד לירות. למרות זאת, אחד מהמחבלים מתקרב ומנסה שוב לתקוף ולמאבטח לא נותר אלא לירות. בן ה-11 נופל לרצפה אחרי שספג כמה קליעים, ושותפו למעשה נעצר על ידי אזרחים. המאבטח פונה לבית החולים במצב קל-בינוני.

עוד על הפיגוע
המחבלים יצאו לפיגוע מבית הספר, אחד מהם לא יישפט בשל גילו הצעיר
"אולי שתלו להם סכין": מבצעי הפיגוע בירושלים - קרובי משפחה משועפאט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתנפלים על המאבטח/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר התברר כי לפי חוקי המדינה לא ניתן להעמיד לדין את בן ה-11 שנפצע קשה מהירי מפאת גילו הצעיר. בן ה-14 שלא נפצע נעצר על ידי המשטרה והועבר לחקירה.

חוק העונשין קובע שלא ניתן לשפוט קטין מתחת לגיל 12, ושאין אחריות פלילית למי שמבצע עבירה בגיל כזה. כלומר, אי אפשר יהיה להמשיך את ההליך הפלילי נגדו, והוא עתיד להיות משוחרר לביתו כשיחלים מפצעיו. הוא לא ייחקר כחשוד אלא כעד בלבד, והמשטרה אינה רשאית לעצור אותו אלא לעכבו.

כל שניתן לעשות הוא לערב את פקידי הרווחה בעניינו ואלה יכולים לפנות לבית המשפט ולבקש הוראות לצורך טיפול, השגחה או שיקום הקטין. בין היתר מה שעשוי לקרות זה שהרווחה תבקש להרחיקו מביתו ומהוריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצר אחד המחבלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הידוע, שני המחבלים קרובים המשפחה משועפאט שבצפון ירושלים, יצאו מבית ספרם בדרכם לבצע את הפיגוע בפסגת זאב כשהם חמושים בסכין ובמספריים. אחד מהם לומד בבית הספר נור-אלהודא והשני בבית הספר אל-עהד. מדובר בבי ספר מוכרים שאינם רשמיים, כלומר נהנים מתקצוב עיריית ירושלים.

מעיריית ירושלים נמסר שהנערים לומדים בבתי ספר אשר נמצאים תחת פיקוח של משרד החינוך. "יחד עם זאת, יש להדגיש כי במוסדות החינוך הרשמיים במזרח ירושלים העירייה מבצעת פעולות נרחבות למיגור תופעות של אלימות או הסתה, לרבות מערך פסיכולוגי אשר פועל בבתי הספר, וכן מקיימת פיקוח עירוני על התכנים המועברים בהם", נמסר.

מחקירה ראשונית של בן ה-14 הוא וחברו יצאו לפגע על דעת עצמם והם לא שאבו עידוד מהמקרה של אחמד מנסארה, בן ה-13 מבית חנינא שנעצר בחודש שעבר אחרי שהשתתף בפיגוע דקירה עם קרוב משפחתו בפסגת זאב. שני ישראלים נפצעו אז, אחד מהם בן 13 שהוגדר תחילה במצב אנוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully