וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולי שתלו להם סכין": מבצעי הפיגוע בירושלים - קרובי משפחה משועפאט

השניים, בני 12 ו-13 שדקרו מאבטח בן 25 ופצעו אותו באורח קל-בינוני, הם תושבי מחנה הפליטים בבירה. דודם, השייח עבדאללה עלקם, לוואלה! NEWS: "צריך לבדוק בזהירות, אין לנו אמון במשטרה". צפו בתיעוד רגעי ההשתלטות עליהם שניות לאחר הפיגוע

מור שאולי, רוני כנפו, מצלמות אבטחה; עריכה: מתן חדד ושניר דבוש

שני הנערים שביצעו היום (שלישי) את פיגוע הדקירה ברכבת הקלה בירושלים, בני 12 ו-13, הם קרובי משפחה משועפאט – כך פרסמו בשעות הצהריים כלי תקשורת פלסטיניים. השניים מתגוררים במחנה הפליטים בבירה.

השייח עבדאללה עלקם, דודם של הנערים הנחשב לדמות מוכרת במחנה הפליטים בבירה, סיפר כי השניים למדו יחד באותו בית ספר. "אנחנו שמענו שהם היו חלק מפיגוע הדקירה, אבל אני אומר לך את האמת, אין לנו את האמון במשטרה. כבר ראינו איך במקרים אחרים - בחברון, ואפילו בירושלים - הם המציאו סיפורים ואפילו הרגו יהודי שחשדו בו שהוא ערבי. אולי שתלו עליהם סכין, לא יודע. אנחנו רוצים לבדוק קודם את הנסיבות. אני דוד שלהם, ולכן אני צריך לבדוק את הדברים בזהירות", אמר לוואלה! NEWS.

לקריאה נוספת:
לוחמי גבעתי חוששים מהצלף הבא שיפעל בחברון: "זה שטח השמדה"
הפיגוע בארמון הנציב: חיכו שהאוטובוס יתמלא - והתחילו לרצוח
"לא יכולה לסבול יותר מה שאני רואה": מכתב ההתאבדות של המחבלת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרובי המשפחה שביצעו את הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך
"כבר ראינו איך במקרים אחרים במשטרה המציאו סיפורים, אין לנו אמון בהם"

לדבריו, קשה לקבוע מה עומד מאחורי התופעה של הצעירים הפלסטינים שיוצאים לתקוף. "אלה ילדים בני 13-11. הם לא אומרים לנו לאן הם הולכים ומה הם הולכים לעשות. אבל שוב - אין לנו אמון בהודעות של המשטרה", אמר הדוד.

בהתייחסו להאשמות כי נשמעו ממחנה הפליטים קריאות מסיתות שהשפיעו על הילדים, אמר עלקם כי הילדים שמים לב מה קורה מסביבם. "הם רואים את ההתנהלות של החיילים במחסום, הם רואים עד כמה יפה בפסגת זאב ובגבעה הצרפתית. ומה יש אצלנו? אפילו מכוניות לפינוי זבל אין. הרחובות נראים כמו גיהנום. מאה אלף איש בלי שירותים נורמליים, בתנאים קשים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לנו אמון במשטרה". רגעי ההשתלטות על מבצעי הפיגוע ברכבת הקלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפיגוע היום נדקר מאבטח בן 25 ברכבת הקלה בירושלים בזמן שנסע משועפאט לשכונת פסגת זאב. הוא נפצע באורח קל עד בינוני. המאבטח ירה לעבר השניים ונטרל אחד מהם, שנפצע באורח בינוני-קשה. נוסעים ברכבת השתלטו על המחבל השני עד להגעת השוטרים. צוותי מד"א העניקו למאבטח טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר.

זמן קצר לאחר הפיגוע: ניסיון דקירה בשער שכם

בסביבות השעה 15:15 דווח על ניסיון דקירה של לוחם מג"ב במחסום הקיוסק, בסמוך לאבו דיס ממזרח לירושלים. המחבל, בואדי אל נאר בן 16 מג'נין, נורה ונוטרל על ידי לוחמי משמר הגבול במקום, בהמשך נקבע מותו.

זמן קצר לאחר הפיגוע שביצעו שני הנערים, אירע ניסיון פיגוע דקירה בשער שכם בעיר. המחבל נורה ונוטרל על ידי כוחות ביטחון שהיו במקום, ונפצע באורח אנוש. מאוחר יותר מת מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם בעיר. בנוסף לכך, ערבי תושב העיר בשנות ה-50 לחייו התפנה לקבלת טיפול רפואי לאחר שנפגע מירי בידו, ככל הנראה כתוצאה מהירי לעבר המחבל.

המחבל בפיגוע הדקירה ברכבת הקלה בפסגת זאב מוכנס לרכב. אורן זיו, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בפסגת זאב בירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, אורן זיו

פרמדיק מד"א דוד דלפן שהיה ברכבו הפרטי בסמוך לאזור הפיגוע בפסגת זאב סיפר: "ראיתי רכבת עומדת ובמקום היו כוחות גדולים של שוטרים ומאבטחים. בסמוך לרכבת שכב על שפת המדרכה צעיר בן 25 בהכרה מלאה עם פצעי דקירה שטחיים בגופו. הענקנו לו במקום טיפול רפואי ראשוני מהיר והעלנו אותו לאמבולנס".

הפרמדיקים של מד"א אהרון אדלר ואליעזר אסולין, שפינו את הפצוע, סיפרו: "במהלך הדרך הפצוע היה בהכרה מלאה ותיקשר אתנו. הוא סבל מפצעי דקירה שטחיים בראש ובפלג גופו העליון ובמהלך הפינוי לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי שכלל: עצירת דימומים וחבישות ומתן נוזלי ומצבו הוגדר קל עד בינוני ויציב".

(עדכון ראשון: 14:50)

המחבל בפיגוע הדקירה ברכבת הקלה בפסגת זאב מוכנס לרכב. אורן זיו, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בפסגת זאב, היום/מערכת וואלה! NEWS, אורן זיו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully