וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"ש ועדת החוץ והביטחון: "הסיבות לתיקון חוק הגיוס לא מוצדקות"

18.11.2015 / 22:40

היועצת המשפטית, עו"ד מירי פרנקל שור, טענה כי הנימוקים שהציגה הקואליציה "אינם מצדיקים את הארכת תקופת ההסתגלות בשש שנים". גורמים בוועדה אמרו שבכך ניסתה לאותת כי ישנם קשיים להגן על המהלך בבג"ץ

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

(בתום דיון סוער: התיקון לחוק הגיוס אושר בקריאה ראשונה, יום שני)

היועצת המשפטית של ועדת החוץ והביטחון, עו"ד מירי פרנקל שור, הגיבה היום (רביעי) לתיקון הצפוי של חוק הגיוס, וציינה כי ישנן בעיות שיקשו עליו. לטענתה, הנימוקים שהציגה הקואליציה "אינם מצדיקים את הארכת תקופת ההסתגלות בשש שנים".

גורמים בוועדה אמרו הערב שמשמעות חוות הדעת היא כי הייעוץ המשפטי מבקש לאותת לחברי הוועדה שישנם קשיים להגן על הצעד המדובר מול עתירה לבג"ץ. מחר צפויה להתכנס מליאת הכנסת כדי לדון בתיקון לחוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית, לקראת אישורו הסופי בשבוע הבא.

יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח, מסר כי "חוות דעתה של היועצת המשפטית של ועדת החוץ והביטחון, שכיועצת המשפטית של ועדת שקד הייתה שותפה לניסוח חוק השוויון בנטל, מוכיחה את מה שאנו טוענים מהרגע הראשון: התיקון המגונה שמביאה הממשלה אינו חוקתי, לא יעמוד במבחן בג"ץ ויגרום נזק ערכי ומעשי בלתי ניתן לתיקון". שלח הבהיר כי "נמשיך להילחם בו בכנסת, ברחוב ובבתי המשפט".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
התביעה בפריז: "לא ניתן לקבוע אם מתכנן הפיגועים חוסל"
צרפת: מורה יהודי נדקר על ידי תומכי דאעש במרסיי, מצבו קשה
האופוזיציה מושכת זמן; טיבי: "לפטר שר שהצביע נגד הממשלה"

חוק הגיוס, חרדים, בחירות 2015, מערכת וואלה!. מערכת וואלה!
"הנימוקים אינם מצדיקים את הארכת תקופת ההסתגלות"/מערכת וואלה!

מוקדם יותר היום, הפגינו כאלף סטודנטים באוניברסיטת תל אביב במחאה על התיקון לחוק הגיוס. הסטודנטים, בתמיכת חברי הסגל, השביתו את הלימודים בשעה 13:00-12:00. יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, ענבר הוכברג, אמרה כי "כפי שנטל המסים משותף לכולנו, גם השוויון בנטל אמור להיות נחלת הכלל".

ביום ראשון חתמו ראשי הקואליציה על מכתב שיועד לח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), שבו הצהירו כי הם מתחייבים בפני מפלגת יהדות התורה שהתיקון לחוק הגיוס יאושר עד ה-25 בנובמבר. המפלגה החרדית דרשה את ההתחייבות בכתב, מחשש שלאחר אישור התקציב גורמים בקואליציה ומחוצה לה יפעלו לדחיית התיקון ככל שניתן. על ההתחייבות חתומים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון והשר לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

על פי התיקון לחוק הגיוס, שנחקק בממשלה הקודמת, "תקופת ההסתגלות" – שאפשרה לחרדים בנוסח החוק הקודם פטור מלא מגיוס עד לשנת 2017 – תידחה עד לשנת 2020. לאחר מכן, עד שנת 2023, תהיה "תקופת הסתגלות שנייה", שבמהלכה ייאלצו החרדים לעמוד ביעדי הגיוס שקבעה הממשלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב ראשי הקואליציה לליצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully