וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הקואליציה התחייבו: התיקון לחוק הגיוס יעבור בתוך עשרה ימים

15.11.2015 / 19:40

נתניהו, כחלון, בנט ודרעי חתמו על כתב התחייבות שהוגש ליהדות התורה ובו הבטיחו כי עד 25 בנובמבר יעבור החוק בקריאה שנייה ושלישית. החרדים דרשו התחייבות שכזו מחשש שלאחר הצבעה על התקציב ביום שלישי, החוק לא יעבור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסמך החתום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראשי הקואליציה התחייבו היום (ראשון) בפני מפלגת יהדות התורה כי התיקון לחוק הגיוס יאושר בתוך עשרה ימים – ב-25 בנובמבר. המפלגה החרדים דרשה את ההתחייבות בכתב היד מחשש שלאחר אישור התקציב, גורמים בקואליציה ומחוצה לה יפעלו לדחיית התיקון ככל שניתן. על התחייבות חתומים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון והשר לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מתקפת הטרור בפריז: מצוד אחרי חשוד נוסף שנמלט מהעיר
בדרך לשבת חתן נרצחו חותנו וגיסו לעתיד: "נחזיר את השמחה למשפחה"
כתב פלסטיני התחזה לישראלי בחברון ועורר סערה: "לך מפה!"

יעקב ליצמן קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
התיקון לחוק יעבור בתוך עשרה ימים. ליצמן/ראובן קסטרו

ההתחייבות הגיע לידי המפלגה בעת ישיבת מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל", ההנהגה הרוחנית של הסיעה החסידית במפלגת יהדות התורה. האדמו"רים התכנסו על מנת לדון במועד ההצבעה על התיקון בקריאה שנייה ושלישית, ודרשו שתתקיים עוד לפני אישור התקציב – ביום שלישי – אך בקואליציה טענו תחילה כי מדובר בלוח זמנים צפוף מדי. אלא שבמהלך הישיבה הגיע בצעד נדיר מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט ובידיו כתב ההתחייבות.

הממשלה אישרה היום את התיקון, שמגיע בעקבות חוק הגיוס שיזם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בעת כהונתו כשר האוצר, ומחר בבוקר צפויה להתקיים הצבעה בקריאה ראשונה בכנסת. האדמו"רים קיבלו את כתב התחייבות והסכימו לדחיית הקריאה השנייה והשלישית בעשרה ימים, לאחר אישור התקציב. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בירך על ההסכמה, מאחר שהתנגד להצבעה חפוזה על החוק לפני אישור התקציב. "אין זה ראוי שחוק כזה יקודם בשלוש קריאות בתוך שבוע אחד", אמר אדלשטיין. "הכנסת צריכה לכבד את עצמה ולקיים דיונים רציניים ועמוקים בחוק ולא לשמש כמעין חותמת גומי".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לצעד ואמר: "נתניהו, כחלון, בנט ודרעי מתחייבים לפטור את החרדים מגיוס ולפגוע בצעירים שמשרתים בצה"ל ושמוכנים למות למען מדינת ישראל. הגיע הזמן שכל צעיר שמגיע לגיל 18, חילוני או חרדי, יהודי או ערבי, ישרת בשרות צבאי או אזרחי ויתרום למדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully