וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולים להתקפה: בית כנסת המריבה הועבר למגרש כדורגל - והשחקנים כועסים

18.11.2015 / 21:40

מגרש הספורט בשכונת מורשת בגבעת זאב היה ישן ומוזנח, אבל הצעירים שגדלו בשכונה התייצבו בו בכל שישי למשחק כדורגל. אתמול הוצב במקום מבנה ארעי לטובת מתפללי בית הכנסת שפונה. עכשיו גם הם דורשים: "תמצאו לנו תחליף"

עריכה: גדי וינסטוק

צעירי שכונת מורשת שבהתנחלות גבעת זאב זועמים על המבנה הארעי שהוצב אתמול (שלישי) במגרש הספורט שמשמש אותם כבר שנים רבות, מאז היו קטנים. אל המבנה הזה הועברו מתפללי בית הכנסת "איילת השחר", שאמור להיהרס מחר, עד שייבנה עבורם בית כנסת חדש על קרקע שאינה בבעלות פרטית של פלסטינים.

המגרש, שצמוד לבית הספר "ממלכתי ב' יע"ד" ביישוב, הוא מגרש הספורט היחיד באזור, ועל אף שתחזוקתו לקויה, נעשה בו שימוש רב. הצעירים שכועסים על שהפקיעו אותו הם כ-20 חברי ילדות. חלקם עדיין תושבי גבעת זאב ואחרים כבר התפזרו ברחבי הארץ, אך עדיין מקפידים להגיע בכל יום שישי לכדורגל ולאוכל של אימא. משחקים שבעה נגד שבעה עם מחליפים, ואם מגיעים תושבים נוספים אז מצטופפים על המגרש. יש להם ציוד והם אפילו הדפיסו חולצות עם שמותיהם, כמו מקצוענים. עכשיו הם מרגישים שהמועצה גזלה להם את המסורת, לטובת בית הכנסת שפונה השבוע.

"זה תהליך כה כואב שמראה לכולנו את עתידה של גבעת זאב. בית הספר לאט לאט איבד את תלמידיו, המגרש איבד את מתחזקיו. אבל לנו, ילדי ממלכתי ב', זה לא הפריע", הם כתבו השבוע. "אהבנו את מגרש הכדורגל, וגם כשחסמו לנו אותו בגדרות נכנסנו בכל זאת ולא היינו היחידים. את המסורת של משחק כדורגל בשישי התחלנו מזמן וזה היה העוגן שהחזיר את כל ילדי הגבעה אל בית ההורים, שבוע אחר שבוע".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
פירוק בית הכנסת בגבעת זאב יידחה; המדינה תשקיע מיליונים במבנה חדש
רבנים בכירים קראו לסרב פקודה: "אל תגעו בבית הכנסת בגבעת זאב"
בג"ץ דחה בשבועיים את המועד האחרון להריסת בית הכנסת בגבעת זאב

צעירי שכונת מורשת בגבעת זאב זועמים על העתקת בית כנסת המריבה איילת השחר לתוך מגרש הספורט. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"לא מוותרים על משחק הכדורגל בשישי". הצעירים שגדלו בגבעת זאב/נועם מושקוביץ

גיא קוסובסקי, בן 26, הוא אחד משומרי המסורת שמגיעים למקום בכל יום שישי. "אנחנו יוצאי יחידות מובחרות, חבר'ה טובים מתנועות הנוער", סיפר לוואלה! NEWS, "זה המגרש הביתי שלנו כבר 20 שנה. מכיתה א' גדלנו פה, שיחקנו פה בכל הפסקה ועד היום בכל שבוע משחקים בו". אתמול הם גילו שעל המגרש הוצב מבנה יביל לבית הכנסת. "כל פעם שהיינו משחקים במגרש, היו שמועות באוויר שמתכננים לבנות פה בית כנסת, אבל הן אף פעם לא התממשו. פתאום פירקו את הגדר והכניסו קרוואן לתוך המגרש. למה החליטו לעשות את זה על מגרש הספורט היחיד באזור?"

"לא שאלו אף אחד", מצר קוסובסקי. "לא היה דיון ולא כלום, פשוט מצאו פתרון קל וזהו. לא חסרים בתי כנסת בגבעה, אבל בסדר, רוצים עוד אחד שיהיה עוד אחד, רק לפחות שגם לנו יבנו מגרש אלטרנטיבי".

לדבריו, "המגרש לא במצב הכי טוב, אך הוא בהחלט שמיש וזה המגרש הביתי שלנו אחרי הכול". עכשיו הוא וחבריו מנסים להקים קול זעקה ביישוב ולפנות לראש המועצה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גיא קוסובסקי, מצעירי שכונת מורשת בגבעת זאב זועמים על העתקת בית כנסת המריבה איילת השחר לתוך מגרש הספורט. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"לא היה דיון, פשוט מצאו פתרון קל". גיא קוסובסקי/נועם מושקוביץ
"יש את האהבה למגרש הביתי, כמו שמתפללי 'איילת השחר' בטח יבינו"

בפוסט שהעלו בפייסבוק הם תיארו כי "לא פעם ולא פעמיים הגענו למגרש וגילינו ילדים קטנים משחקים בכדור. ההיסטוריה הזכירה לנו שמי שגדול מחליט, ושאנחנו אמורים להעיף אותם מהמגרש ולשחק רק 'הגדולים'. אבל אנחנו, שוחרי שלום שכמותנו, החלטנו לשחק איתם, ואז הכול התחיל להתרסק. החליטו לשבור את גדר המגרש ולהקים בית כנסת ממש עליו, בצד של הסל היותר טוב, לאוהבי הכדורסל".

הצעירים כתבו כי "יש את האהבה למגרש הביתי, כמו שאוהבי בית הכנסת 'איילת השחר' בטח יבינו. מה אנחנו רוצים? הבנה וכבוד. כמו שאנחנו לא משחקים כדורגל בבתי הכנסת השונים, כך אנחנו רואים כאבסורד את העברת בית הכנסת למגרש משחקים. תנו לנו את המגרש בחזרה, או שתמציאו לנו מגרש חדש במורשת (השכונה)".

הפתרון היצירתי פוגע בחבר'ה

אסף סגל, בן 25, יליד השכונה והיום סטודנט למדעי הים במכמורת, לא מוותר על משחק הכדורגל השבועי עם חברי הילדות. הוא משחק בכל תפקיד על המגרש, "אך נהנה יותר להיות חלוץ". המחאה שלהם, הוא מבהיר, אינה קשורה למחלוקת סביב בית הכנסת. "לגבי בית הכנסת אנחנו לא יודעים, אין לנו עמדה".

לדבריו, "אנחנו רוצים שיפנו את המגרש או שיתנו לנו מגרש חלופי באותה שכונה". הוא וחבריו, אומר סגל, "מרגישים ששמו אותנו בצד, ששכחו מאיתנו. אנחנו רק רוצים שיכירו גם בנו בתוך כל העיסה הזו. הרעיון להעתיק את בית הכנסת היה יצירתי, אבל חבל שזה בא על חשבוננו".

צעירי שכונת מורשת בגבעת זאב זועמים על העתקת בית כנסת המריבה איילת השחר לתוך מגרש הספורט. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"תנו לנו את המגרש בחזרה, או שתמציאו לנו אחד אחר". שחקני המגרש בשכונת מורשת/נועם מושקוביץ

ממועצת גבעת זאב נמסר: "בהתאם למתווה שגובש במשרד ראש הממשלה ביום ראשון השבוע, בית הכנסת 'איילת השחר' לא ייהרס, אלא יפורק ויועתק למיקום חדש. בשל היעדר שטחים ציבוריים בשכונה שבה ממוקם בית הכנסת ולמרות התנגדות ראש המועצה יוסי אברהמי, הורו ראש הממשלה ומשרד הביטחון להשתמש במגרש הציבורי הסמוך לבית הספר 'ממלכתי ב' יע"ד' למיקומו החדש של בית הכנסת.

"המגרש האמור אינו בשימוש יותר משלוש שנים והוא נעול בשל ליקויים בטיחותיים. בנוסף לכך, במתווה ההחלטה להעביר את בית הכנסת סוכם כי ראש הממשלה יתקצב את שיפוצו של מגרש בית הספר, הצמוד למגרש הציבורי, כך שישמש כמגרש ספורט לתלמידים וכן כמקום לפעילות פנאי לתושבים בשעות אחר הצהריים".

צעירי שכונת מורשת בגבעת זאב זועמים על העתקת בית כנסת המריבה איילת השחר לתוך מגרש הספורט. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"המגרש אינו בשימוש". המגרש בשכונת מורשת/נועם מושקוביץ
  • עוד באותו נושא:
  • גבעת זאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully