וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים בכירים קראו לסרב פקודה: "אל תגעו בבית הכנסת בגבעת זאב"

11.11.2015 / 0:24

רבנים מהציונות הדתית ומהמגזר החרדי חתמו על מסמך הקורא לכוחות הביטחון שלא להשתתף בפינוי ובהריסת בית הכנסת "איילת השחר". "זה מעשה האסור על פי תורתנו הקדושה. חוסו חוסו על נפשותיכם"

צילום: קובי דרוק, עריכה: שניר דבוש

מנהיגים בכירים בציבור החרדי והדתי יצאו אמש (שלישי) בקריאה משותפת לכוחות הביטחון שלא להשתתף בפינוי ובהריסת בית הכנסת "איילת השחר" שבהתנחלות גבעת זאב. במכתב שתוכנו מתפרסם לראשונה בוואלה! NEWS כתבו: "זהו מעשה האסור על פי תורתנו הקדושה. גם החלטת מלכות ושלטון אינה משנה איסור תורה חמור זה, שיש בו גם חילול השם, כהלכה הפסוקה שאם גזר המלך לעבור על מצווה, אין שומעים לו".

"אנו קוראים לכל מי שלב יהודי בקרבו - חוסו חוסו על נפשותיכם, ואל תגעו לרעה בבית הכנסת!", כתבו הרבנים, "וכל הפורש מן העבירה החמורה הזו תבוא עליו ברכת טוב ויצליח בכל דרכיו". הרבנים גם פנו במכתב לשוטרים או חיילים שאינם יהודים: "גם בני עמים אחרים העובדים במשטרה, שיימנעו מפגיעה בקדשי ישראל - יזכו לברכה מאת אלוקי אברהם, אב המון גויים".

בקרב הפעילים למען בית הכנסת עלה חשש כי כבר הלילה ייהרס המבנה. "אנחנו נערכים לכך", אמרו. "נהיה כאן ולא נזוז בכל מחיר".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד מטריד: הילדים מתנפלים על המאבטח ברכבת הקלה
אחרי שבוע של גשם: המקומות שבהם כבר ירד פי 5 מהממוצע
נתניהו בכנס בארה"ב: "מקווה שחזון שתי המדינות יושג בעתיד"

מתפללים מתבצרים בבית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב לקראת הכרעת בג"ץ על הריסת המבנה, 4 בנובמבר 2015. דניאל אליאור
בית הכנסת בגבעת זאב, בשבוע שעבר/דניאל אליאור

על המכתב חתומים שורה ארוכה של רבנים, בהם מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב שלום כהן, ראש ישיבת "כסא רחמים" ופטרונו הרוחני של אלי ישי, הרב מאיר מאזוז, המקובל הרב דוד בצרי, ראש קהילת "חוט של חסד" בברסלב, הרב שלום ארוש. גם רבנים בכירים בציונות הדתית, בהם רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו, ונשיא ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר, הרב יצחק גינזבורג, חתומים.

אמש הפגינו כמה ממתפללי בית הכנסת מול ביתו של שר הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי. "אנחנו מוחים על כך שכראש מפלגה חרדית קולו של דרעי אינו נשמע", אמרו המפגינים, "הוא אינו פועל להצלת בית הכנסת. אנחנו קוראים לדרעי וליתר המפלגות החרדיות והדתיות לפרוש מהממשלה בכדי שלא יירשם תקדים של הריסת בית הכנסת על שמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אריה דרעי יו"ר ש"ס. טלי מאייר
אריה דרעי/טלי מאייר

המחלוקת סביב בית הכנסת היא ארוכת שנים. הוא נבנה על אדמותיו של רבאח אללטיף מהכפר אל-גיב בשנת 2000, שניסה ללא הועיל לעצור את בנייתו. המנהל האזרחי הוציא צו הריסה לבית הכנסת, שנבנה ללא היתרים, אולם הצווים לא מומשו. כשצעד זה לא צלח - הוא פנה לבית המשפט. אחרי סאגה משפטית ארוכה, מסר בג"ץ ביולי 2014 פסק דין שקבע כי יש להרוס את המבנים עד 30 ביולי השנה. בשבוע שעבר הורה בית המשפט לדחות את ההריסה עד 17 בנובמבר, זאת בעקבות בקשת מפקד מחוז ירושלים משה אדרי שנימק אותה בשל המצב הביטחוני והחשש מפעולות תג מחיר מצד פעילי ימין קיצוני.

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully