וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: מספר התלמידים המקסימלי ביסודי – עד 34 בכיתה

15.11.2015 / 15:00

המתווה של שר החינוך נפתלי בנט, שיצא לדרך בתחילת שנת הלימודים הנוכחית בכיתות א', עוגן בהחלטת ממשלה שהתקבלה פה אחד. לפי הרפורמה, הרף העליון יחול על כל בתי הספר היסודיים בתוך חמש שנים. בנט: "מהפכה ביחס לתלמידים"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

(בנט מציג את תכניתו להקטנת כמות התלמידים בכיתה, ערב פתיחת שנת הלימודים הנוכחית)

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את המתווה להקטנת כמות התלמידים בכיתות שהציע שר החינוך נפתלי בנט ויצא לדרך בשנת הלימודים הנוכחית. לפי החלטת הממשלה, הרף העליון למספר התלמידים המקסימלי בכיתה א' הוא 34, כשהיעד הוא שבתוך חמש שנים כמות זו תהפוך לרף העליון בכל הכיתות של בתי הספר היסודיים. זאת, בהמשך להחלטה בנושא מ-2008 ולרפורמת הכיתה הקטנה שהציג בנט ערב פתיחת שנת הלימודים, לאחר מחאת הסרדינים. עלות המהלך כלולה בבסיס תקציב המשרד.

לדברי בנט, מדובר במהפכה במערכת החינוך. "עשינו היסטוריה. הממשלה אימצה היום פה אחד את הצעתי לקבוע בהחלטת ממשלה את רפורמת הכיתה הקטנה, שביצענו במהלך הקיץ. בחמש השנים הקרובות נממש את ההחלטה, החל מכיתה א' ועד כיתה ו'. זאת בשורה אדירה לילדי ישראל. כבר כיום בכיתות א' יש בממוצע 28 ילדים בכיתה. זאת לעומת הרף העליון הקודם, שעמד על 40 ילדים בכיתה. מדובר במהפכה של ממש ביחס האישי שמקבל כל ילד במדינת ישראל".

לקריאה נוספת:
הממשלה אישרה קיצוץ רוחבי למימון התחייבויות קואליציוניות
1.5 מיליון תלמידים ו-3 רפורמות: נפתחת השנה הראשונה של בנט
ניצחון החומר על הרוח: בנט – ההיפך הגמור מפירון

שר החינוך נפתלי בנט מעביר שיעור במתמטיקה לתלמידי כיתה ו' בפתח תקווה, מאי 2015. יותם רונן
"מהפכה ביחס האישי שמקבל כל ילד בישראל". בנט עם תלמידי כיתה ו', במאי האחרון/יותם רונן

במשרד החינוך אומרים כי המתווה החדש מחזק את הקשר שבין מורה לתלמיד, מעמיק את איכות הלמידה ומשפר את הישגי התלמידים. מתווה הכיתה הקטנה מצטרף לרפורמת הסייעת השנייה בגני הילדים, ומחזק לטענתם את החינוך בגילאים הצעירים. עוד הוסיפו כי ההחלטה היא במסגרת היפוך הפירמידה שמוביל משרד החינוך – הגדרת הגילאים הצעירים בראש סדר העדיפויות.

300 כיתות א' חדשות נפתחו בשנת הלימודים הנוכחית

במסיבת עיתונאים שכינס במשרד החינוך בתל אביב שבועות בודדים לפני פתיחת הלימודים, הודיע בנט כי החל משנת הלימודים הקרובה, לא יעלה מספר התלמידים בכיתה א' על 32 בשכבות האכלוסייה החלשות וכי בשכבות האוכלוסייה החזקות יהיו עד 34 תלמידים בכיתה א'. בעקבות זאת, נפתחו בספטמבר 300 כיתות א' חדשות. לדבריו, מדובר ב"מתווה צומח" - בשנת הלימודים תשס"ז הדבר יעבור גם לכיתות ב', וכך הלאה.

שר החינוך הודיע גם על תכנית פיילוט חדשה, שלפיה לאלף כיתות יוכנסו מורים מתלמדים שילמדו לצד מורה בכיר. "הרעיון הוא שיהיה יותר יחס לתלמידים, אבל זו גם הזדמנות ללימוד בשטח", הסביר. "אם פתאום אותו מורה (סטאז'ר, מ"ש) מגלה שלא מתאים לו, אז הוא לא צריך להיכנס למערכת החינוך וזה בסדר. הוא גם יקבל חניכה מהמורה הבכיר. אם זה יוכח כמוצלח נרחיב את זה כבר בשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully