וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1.5 מיליון תלמידים ו-3 רפורמות: נפתחת השנה הראשונה של בנט

משה שטיינמץ

31.8.2015 / 19:20

רפורמות הסרדינים, הסייעות והמתמטיקה ייצאו מחר לדרך עם פתיחת שנת הלימודים. שעות אחדות לפני ש-1.5 מיליון ילדים ובני נוער יחזרו ללמוד, הצליחו שר החינוך ויו"ר ארגון המורים למנוע שביתה. מחר ב-08:00: שידור חי באולפן וואלה! NEWS

צילום מסך

שעות אחדות לפני שתיפתח שנת הלימודים ב-4,805 בתי ספר לראשונה תחת כהונתו, נפגש אחר הצהריים (שני) שר החינוך נפתלי בנט עם יו"ר ארגון המורים רן ארז והשניים הגיעו להסכמות שסייעו בהסרת איום השביתה שתוכננה למחר בבתי הספר העל-יסודיים. "היה היום מורכב", אמר בנט. "כשמגלים אחריות, פותרים בעיות. שנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה. לאחר שזימנתי את רן ארז ללשכתי, ניהלנו שיחה מעמיקה בארבע עיניים והשביתה נמנעה".

"השר בנט גילה עניין רב והבנה בבעיות ובצורך הדחוף בפתרונן והבטיח להירתם מידית למציאת פתרונות כבר בימים הקרובים", נמסר מארגון המורים. "איננו רואים בשביתה מטרה, אלא רק אמצעי ולפיכך על מנת לאפשר לשר לממש את כוונתיו להביא לידי פתרון הבעיות ולא תחת לחץ, החלטנו להסיר את איום השביתה מחר, 1 בספטמבר. שנת הלימודים בחינוך העל יסודי תפתח כסדרה ואנו מקווים שאכן השר יפתור את הבעיות בימים הקרובים". מוקדם יותר הודיע ארז בשם הארגון כי פתיחת הלימודים תושבת בשל "בעיות קריטיות ומהותיות הפוגעות בתלמידים ובמורים ושנותרו ללא מענה".

חמ"ל משרד החינוך, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
חדר המצב של משרד החינוך, היום/נועם מושקוביץ

בכמה בתי ספר ברחבי הארץ הודיעו ההורים כי לא יפתחו את שנת הלימודים בשל הצפיפות בכיתות, כמו בבית הספר יפה נוף בירושלים ובבתי הספר רבין ונוף ילדות בתל מונד, בשל מצבו הפיזי של בית הספר. תלמידי היישוב כוכב יאיר צור יגאל לא יגיעו מחר לבית הספר, כמחאה על כך שאין בית ספר תיכון ביישוב. תלמידי בית הספר דביר בחולון יפגינו בבוקר מול העירייה ולאחר מכן ישבתו, בשל הצפיפות במוסד. עשרות בתי הספר הנוצריים ברחבי הארץ גם כן לא יפתחו את שנת הלימודים, כמחאה על הגבלת תשלומי ההורים שמשרד החינוך מאפשר להם לגבות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יום הכנה לתלמידי כיתה א',בית ספר ס זלמן ארן בירושלים, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
התחלות חדשות. ילדים בקבוצת הכנה לכיתה א'/נועם מושקוביץ

בסך הכל יצעדו מחר 1,689,939 תלמידים לבתי הספר ברחבי הארץ, כאשר 157,477 מתוכם הם עולי כיתות א' החדשים. חוץ מחזרת התלמידים לבתי הספר, מחר יחלו את השנה גם כ-680 אלף ילדי גן שיחזרו מהחופש הגדול. במערכת החינוך יהיו השנה 68,271 כיתות ובהן ילמדו 166,208 עובדי הוראה - עלייה של מורה אחד בלבד מאשתקד. השר בנט עצמו ילווה בשעות הבוקר את בתו, שעולה לכיתה א' בבית ספר ברעננה, ולאחר מכן יסייר יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבתי ספר בעיר אשקלון. לאחר מכן, יבקר שר החינוך בבית הספר שבתוך בית החולים לילדים שניידר.

התלמידים בשכבות הגילאים השונות צפויים להתמודד עם הרפורמות העיקריות שמוביל שר החינוך ויישמן לראשונה, ובראשן רפורמת הסרדינים להפחתת הצפיפות בכיתות, רפורמת הסייעות להוספת סייעת שנייה בגנים וכן רפורמת "לתת חמש", שמטרתה להכפיל את מספר הניגשים לחמש יחידות לימוד במתטיקה, במטרה שיעמדו על 18 אלף בתוך ארבע שנים. למרות ההצהרות, עשרות כיתות א' יפתחו כשבהן יותר מ-34 תלמידים, בשל סיבות פיזיות וטכניות ובשל הנחיית משרד החינוך שלא לפתוח כיתות א' חדשות שבהן פחות מ-20 תלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully