וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה קיצוץ רוחבי למימון התחייבויות קואליציוניות

15.11.2015 / 14:00

השרים תמכו בקיצוץ 0.7% מהתוספת לתקציב המשרדים במטרה לממן מע"מ אפס על תחבורה ציבורית וכדי לעמוד ביעדי התקציב. שרי הבית היהודי איימו להצביע נגד בשל הפחתת התוספת למשרד החינוך, אך הסכום קוצץ והמפלגה תמכה

בונים ממשלה: יהדות התורה וכולנו בפנים. מור שאולי
"שייקחו כסף ממקום אחר". נתניהו וכחלון/מור שאולי

הממשלה אישרה בישיבתה השבועית הבוקר (ראשון) קיצוץ רוחבי של 0.7% מהתוספת לתקציבי משרדי הממשלה. שרי הבית היהודי הצביעו בעד - חרף איומם - לאחר שהקיצוץ בתקציב החינוך, המשרד שבו עומד יו"ר המפלגה נפתלי בנט, הופחת מ-180 מיליון שקלים לסכום שינוע בין 30-20 מיליון שקלים.

באוצר הסבירו כי מטרת הקיצוץ היא לממן את ההתחייבות למע"מ אפס על תחבורה ציבורית וכן התחייבויות כספיות נוספות שנעשו בזמן חתימת ההסכמים הקואליציוניים, וכדי לעמוד ביעדי התקציב.

במקביל, בניסיון לאשר את תקציב המדינה לשנים 2016-2015, תתכנס הבוקר ועדת הכספים של הכנסת ותצביע על ספר התקציב. זאת לאחר שהושגה בסוף השבוע הסכמה על גובה תקציב הביטחון.

לקריאה נוספת:
מהגיל הרך ועד תקציב המדינה: הקואליציה מראה סימנים של חולשה
מתח שיא לפני אישור התקציב: הבית היהודי עשו לנתניהו "הקש בגג"
הרמטכ"ל ממליץ: להוציא את תחנת גלי צה"ל מהצבא

שר החינוך נפתלי בנט איים הבוקר שלא יתמוך בתקציב. "התבשרתי אמש במפתיע שהאוצר מתכוון לקצץ כמעט 200 מיליון שקלים בתקציב החינוך תוך פגיעה קשה בפריפריה וחינוך מיוחד. אם לא יבוטל, נצביע נגד תקציב", צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו.

דבריו של בנט מצטרפים למחאה של שני שרים בממשלה נגד התקציב. השניים אמרו בשבוע שעבר לוואלה! NEWS כי לא יתנו יד לקיצוץ הרוחבי. "נתניהו וכחלון הורידו את המע"מ באחוז בשביל כותרת בעיתון", אמר אחד מהם. "צעד זה לא הוריד את המחירים ועלה לקופת המדינה 4.5 מיליארד שקל. חסר כסף? שייקחו אותו משם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חברי הכנסת איילת שקד ונפתלי בנט במליאה בכנסת 11.05.15. נועם מושקוביץ
איימו להצביע נגד, אך לבסוף תמכו. שקד ובנט/נועם מושקוביץ

עם זאת, לממשלה נותר עדיין מכשול משמעותי אחד: הדרישה של הסיעות החרדיות, ובמיוחד של יהדות התורה, לאשר בשלוש קריאות את התיקון שיעקר מתוכן את חוק הגיוס - עוד לפני אישור התקציב ב-19 בנובמבר. בקואליציה מעריכים כי מבחינה פרוצדורלית, אין סיכוי לסיים את התהליך עד יום חמישי הקרוב - מועד אישור התקציב.

לפיכך, תתכנס אחר הצהריים מועצת גדולי התורה ותצטרך להכריע אם לתמוך בתקציב בכפוף להתחייבות מפורשת של ראש הממשלה בנימין נתניהו להשלים את החקיקה בהקדם, או להתעקש על השלמת התיקון לפני התקציב. משמעותה של התעקשות זו היא שהתקציב לא יאושר בסבירות גבוהה, דבר שעלול לגרור את המדינה לבחירות. בקואליציה מעריכים כי לסיעות החרדיות לא יהיה אינטרס לפרק את הקואליציה, וכי החוק יאושר אחרי התקציב.

המחנה הציוני: "הממשלה ניסתה להסתיר את הקיצוץ"

במחנה הציוני הגיבו בזעם על המהלך. "הממשלה ניסתה להסתיר את הקיצוץ, אך נאלצו על פי הוראות היועץ המשפטי לממשלה לקיים דיון שקוף על השינויים בתקציב. בזמן שסיעות הקואליציה מחלקות את הכספים הייחודיים למקורביהן, מחליטה הממשלה לקצץ 0.7% מתקציבי כל המשרדים, זאת בנוסף לקיצוץ הרוחבי שכבר נעשה בשיעור של 4%. מגוחך שבדקה ה-90 הממשלה מקצצת ועורכת שינויים דרמטיים בתקציב שהיא עצמה הכינה בחצי השנה האחרונה", נמסר.

על פי הודעת הסיעה, "זאת ממשלה רעה שמביאה את ההזנחה של הפרירפריה והשכבות המוחלשות לרמות שיא, בה בעת שמגזרים אחרים זוכות לתקציבים אדירים. מדהים לראות את השר בנט מאיים שלא יצביע בעד התקציב שיפגע בחינוך, בזמן שיו"ר הבית היהודי, נפתלי, לא מוותר על הכספים הקואליציונים שקיבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully