וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה: אם לא יתוקן חוק הגיוס בשבוע הבא - לא נאשר את התקציב

ח"כ מנחם מוזס מהמפלגה הבהיר בישיבת הקואליציה כי סיעתו לא תיתן יד להעברת תקציב המדינה אם התיקון לחוק הגיוס לא יעבור בשלוש קריאות עד למועד האישור – 19 בנובמבר. ליברמן: "כניעה מוחלטת של הליכוד לדתיים"

יהדות התורה בסבב התייעצויות עם הנשיא ראובן ריבלין. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
הסיעה לא תאפשר לתקציב לעבור אם לא יאושר התיקון לחוק הגיוס/נועם מושקוביץ

מתיחות בקואליציה לקראת אישור תקציב המדינה: חבר הכנסת מנחם מוזס (יהדות התורה) איים ואמר היום (שני) כי ללא העברת התיקון לחוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית, סיעתו לא תיתן יד להעברת התקציב, בעוד המועד האחרון לאישור התקציב וחוק ההסדרים הוא 19 בנובמבר. בישיבת הנהלת הקואליציה שנערכה היום, דרש מוזס להשלים עד אז את הליך החקיקה, שיעקר מתוכן את חוק הגיוס שאותו העבירה סיעת "יש עתיד" בכנסת הקודמת.

יו"ר הקואליציה, צחי הנגבי, אמר בתגובה למוזס כי לוחות הזמנים לא יאפשרו להעביר את החוק בשלוש קריאות, וכי בשבוע הבא, יומיים לפני אישור התקציב, התיקון לחוק הגיוס יעלה בקריאה ראשונה. מוזס לא קיבל את דבריו של הנגבי ואמר כי "לא תהיה קריאה שנייה ושלישית על התקציב ללא הצבעה בקריאה שנייה ושלישית על חוק הגיוס". הצדדים החליטו בסופו של דבר להשאיר פתח תיאורטי לכך שבשבוע הבא הנושא יאושר בשלוש קריאות, אם כי הדבר יצריך את אישור הממשלה.

גורם בכיר ביהדות התורה הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי בהסכם הקואליציוני עם מפלגתו נקבע כי התיקון לחוק הגיוס יובא לאישור בכנסת לא יאוחר מחמשה חודשים מהקמת הממשלה. "אנחנו כבר כמעט חצי שנה מאז הושבעה הממשלה החדשה ואנחנו נחושים להעביר את התיקונים לחוק כדי לתקן את העוולה שנעשתה עם לומדי התורה וטוב שזה יקרה לפני אישור התקציב", אמר.

בשיחות סגורות הביעו ח"כים חרדים חשש מכך שאם החוק לא יעבור בקריאה שנייה ושלישית עוד לפני האישור על התקציב, הם יאבדו קלף מיקוח חשוב בהצבעה על הגיוס וכך עלולים גורמים פוליטיים המתנגדים לתיקון החוק למרוח זמן חשוב או להיכנע ללחץ הציבורי נגד השינויים בו. אף שהסיכויים לכך שהחוק לא יאושר בכנסת הנוכחית הם נמוכים מאד, גורם במפלגה הדגיש: "ניאבק כדי שיעבור לפני אישור התקציב".

גיוס חרדים, יעקב פרי, בונים קואליציה, מערכת וואלה!. מערכת וואלה!
חרדים בכניסה לבקו"ם/מערכת וואלה!
אביגדור ליברמן באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"התנהלות בלתי סבירה בעליל". ליברמן/ראובן קסטרו

בינתיים, תקפו באופוזיציה את התנהלות הקואליציה סביב חוק הגיוס, והניסיונות הבהולים לאשרו. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום בפתח ישיבת הסיעה בכנסת: "בעיתוי הביטחוני הנוכחי, להביא את ביטול השוויון בנטל זה דבר בלתי סביר בעליל. התנהלות משרד הביטחון בעניין היא בלתי סבירה. הליכוד עושה מעשה שלא יעשה. יש כאן ניסיון לסלף את מהות המחנה הלאומי. כניעתו המוחלטת של הליכוד למפלגות הדתיות נוגדת את רוח הציונות".

במקביל, התכנסה משמרת מחאה של פעילי יש עתיד מול ביתו של חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד, אשר היה בעברו טייס קרב. הפעילים קראו לקיש "לא לבגוד בציבור ובאג'נדה שהביאה אותו לתפקידו כיום בכנסת ישראל", כהגדרתם. מדובר בחלק מסדרת פעולות מחאה של המפלגה נגד שינוי החוק, שעבר בכנסת הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully