וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי, מומחה לאנרגיה אטומית ואחיינית של שגריר: סיפורי הנרצחים בפריז

129 איש נהרגו במתקפת הטרור על בירת צרפת, בהם חבר צוות של הלהקה שניגנה, צעירה אמריקנית שהגיעה לחילופי סטודנטים ואזרחי צ'ילה, ספרד, בלגיה ועוד. "טרגדיה מזעזעת שלא ניתן לתאר במלים"

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: גדי וינסטוק

יממה אחרי מתקפת הטרור בפריז שגבתה את חייהם של 129 בני אדם, החלו להתפרסם שמות הקורבנות, בהם לא מעט אזרחים זרים שביקרו בעיר האורות או התגוררו בה ונקלעו לאחת משבע הזירות המדממות ברחבי העיר.

אחת מהם היא נעמי גונזלס, סטודנטית אמריקנית בת 23, שלמדה עיצוב באוניברסיטת קליפורניה בלונג ביץ'. גונזלס הגיעה לפריז לתכנית חילופי סטודנטים ומצאה את מותה באחת המסעדות שהותקפו. היא החזיקה גם בדרכון מקסיקני. גונזלס זכתה השנה במקום השני בתחרות בינלאומית למציאת פתרונות לנושאים של קיימות מזון. הצוות שלה עיצב חטיף מתכלה שמכיל בין היתר אדמה וזרעים שאמורים להיקלט באדמה לאחר שהחטיף נאכל.

לקריאה נוספת:
תיעוד מצמרר מאולם המופעים: הלהקה מנגנת - והמחבלים מתחילים לירות
אם אירופה לא תכיר בעיוורונה – הפיגועים בפריז יהיו רק קצה הקרחון
פורסם שמו של מחבל מפריז, אחיו ואביו של מחבל נוסף נעצרו

נוהמי גונזלס, סטודנטית אמריקנית שנהרג במתקפת הטרור בפריז, 13 בנובמבר 2015. צילום מסך מתוך טוויטר, צילום מסך
נעמי גונזלס/צילום מסך, צילום מסך מתוך טוויטר

במתקפה נהרגו גם שלושה אזרחים צ'יליאנים. משרד החוץ של צ'ילה מסר כי אחד ההרוגים הוא לואיס פיליפה זצ'וצ'ה ואלה, בן 33, שהתגורר בפריז בשמונה השנים האחרונות עם אשתו הצרפתייה. ואלה נרצח באולם המופעים בטקלאן. קורבן נוסף היא פטרישיה סן מרטינז נונז, אזרחית צ'ילה בת 61 ובתה בת ה-35, אלזה ורוניק דלפלאס סן מרטין. לפי הצהרת משרד החוץ, הבת היא ילידת צרפת.

עוד נמסר כי סן מרטינז היא האחיינית של שגריר צ'ילה במקסיקו, ריקרדו נונז, שאמר לכלי התקשורת בצ'ילה כי קרוביו מתו באולם המופעים. לדבריו, שני בני אדם נוספים שהיו עמן הצליחו לברוח מהמקום ובכך ניצלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניק אלכסנדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרוג נוסף הוא ניק אלכסנדר, בריטי החבר בצוות של "איגלז אוף דת' מטאל" שהופיעה בבטקלאן, שמכר חולצות ודיסקים של הלהקה. משפחתו של אלכסנדר, מהעיר קולצ'סטר שבמחוז אסקס, מסרה כי "ניק היה לא רק האח, הבן והדוד שלנו, הוא היה החבר הכי טוב של כולם – נדיב, מצחיק ואהוב מאוד".

בית הספר לכלכלה של לונדון (London School of Economics) פרסם את שמו של הרוג נוסף, ולנטין ריבט, שסיים את לימודיו במוסד בשנת 2014. ריבט עבד כעורך דין ונרצח גם הוא באולם המופעים.

גיום דה-שארף, עיתונאי מוזיקה שעבד עבור מגזין תרבות צרפתי ששמו Les Inrockuptibles, נהרג גם הוא, כך בישר העיתון שבו עבד. בעמוד הטוויטר של המגזין פורסם לינק לביקורת שכתב בחודש שעבר על האלבום האחרון של הלהקה שהופיעה.

הרוג נוסף מתעשיית המוזיקה הוא תומס איאד, מנהל מוצר בינלאומי בחברת מרקורי, שהיה חלק מצוות שנכח בהופעה - כך מסר יו"ר חברת המוזיקה "יוניברסל" לוסיאם גרינג' לקולגות שלו באימייל שפורסם במגזין "בילבורד". "כפי שאתם יודעים, הלהקה 'איגלס אוף דת' מטאל' היא חלק מקבוצת יוניברסל ומרקורי צרפת", נכתב. "הלהקה ואנשי הצוות שלה והצוות שלנו ממרקורי ועוד חברי צוות מ-UMG נכחו באולם בטקלאן במופע שנערך שם בליל שישי". הוא כינה זאת: "טרגדיה מזעזעת שלא ניתן לתאר במלים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיום דה-שארף/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכנות הידיעות הפורטוגזית "לוסה" דיווחה כי אחד ההרוגים מחוץ לאצטדיון "סטאד דה פראנס" היה אזרח פורטוגל ששמו מנואל קולאקו דיאס בן 63. ראש ממשלת פורטוגל, פדרו פסוס קוהלו, כתב למשפחתו ומסר לה את תנחומיו.

גם ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, נאלץ לפרסם הודעת אבל דומה. חואן אלברטו גונזלס גארידו, מהנדס בן 29 מגרנדה שחי בפריז זה שנתיים היה בהופעה עם אשתו, גם היא מהנדסת - ונרצח. היא הצליחה לברוח, אולם גארידו לא שרד את האסון. הוא היה מומחה לאנרגיה אטומית ועבד עבור חברת החשמל הצרפתית EDF. השניים נישאו בקיץ שעבר.

הרוגים נוספים זרים שזהותם ידועה בשלב זה הם שני אזרחי בלגיה. ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, מסר כי הפצועה האוסטרלית היחידה במתקפה עברה ניתוח והיא צפויה לעבור התאוששות מלאה. אמה פרקינסון, בת 19, נורתה גם היא בבטקלאן וזכתה לשיחת טלפון של טרנבול ולביקור של שגריר אוסטרליה בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully