וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מתקפה נרחבת של צרפת נגד יעדי דאעש בא-רקה

זוהתה גופת מחבל צרפתי נוסף מהפיגועים בפריז. הבית הלבן הודיע יגביר את שיתוף הפעולה הצבאי עם צרפת. דיווח: מטוסי קרב צרפתיים חגים בשמי לוב. עדכונים שוטפים

צילום: צילומי חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, קשת סידי

22:42 דיווח: מתקפה נרחבת של צרפת בא-רקה

כלי טיס צרפתיים ביצעו עשרות תקיפות נגד יעדי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בא-רקה, שבצפון סוריה - כך דיווחה רשת אל-ערביה. העיר נחשבת ל"בירת" הארגון, שקיבל אחריות על המתקפה הקטלנית בפריז ביום שישי.

18:45 נשיא צרפת הולנד יבקש להאריך את מצב החירום בשלושה חודשים

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, יבקש להאריך א מצב החירום במדינה בשלושה חודשים. זאת, בשל מתקפת הטרור שהרחשה בפריז ביום שישי ובה נהרגו לפחות 129 בני אדם.

18:33 זוהתה גופתו של מחבל צרפתי נוסף מהפיגוע בפריז

גופתו של מחבל נוסף בעל אזרחות צרפתית, שהיה בין מבצעי מתקפת הטרור בפריז, זוהתה היום. הבוקר פורסמה זהותו של מחבל אחר ממוצא צרפתי, עומאר איסמעיל מוסטפאי, שהיה ידוע למשטרה כעבריין שולי ממוצא אלג'יראי, שדעותיו ככל הנראה החלו להקצין בשנת 2010.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

17:11 דיווח: מטוסי קרב צרפתיים חגים בשמי לוב

מטוסים צרפתים נצפו חגים בשמי העיר סירת שבלוב שבה שולט ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) - כך לפי רשת אל-ערבייה. אתמול אמרו גורמים אמריקנים כי ארצות הברית חיסלה בלוב את אבו נביל, המנהיג הבכיר ביותר של דאעש במדינה.

16:43 הבית הלבן: "נחזק את שיתוף הפעולה הצבאי עם צרפת"

הבית הלבן הודיע כי ארצות הברית וצרפת החליטו כי יש צורך לחזק את שיתוף הפעולה הצבאי והמודיעני ביניהן בעקבות המתקפה בפריז.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בהודעת חירום לאחר גל הפיגועים בפריז. 14 בנובמבר 2015.. AP
נשיא צרפת פרנסואה הולנד בהודעת חירום לאחר גל הפיגועים בפריז. 14 בנובמבר 2015./AP

14:49: חמישה בני אדם נעצרו עד כה בבלגיה בחשד למעורבות בפיגועים

משטרת בלגיה עצרה עוד שני בני אדם החשודים במעורבות בתקיפות בפריז. זאת בנוסף לשלושה שעצרה אתמול.

ראש עיריית מולנביק, שם בוצעו המעצרים, אמר לרויטרס: "חמישה בני אדם סך הכול נעצרו במעורבות למתקפות בפריז".

14:30: ועידת G20: תוגבר בדיקת הגבולות ומנגנוני אבטחת התעופה

מנהיגים מ-20 המעצמות הסכימו להגביר את בדיקת הגבולות ואת מנגנוני אבטחת התעופה על רקע הפיגועים בפריז. כך עולה מטיוטת הצהרה שהגיעה לידי רויטרס.

בוועידת G20, שנערכת בטורקיה, כינו המנהיגים את המתקפות "אכזריות" ואמרו כי יישארו מאוחדים במאבק בטרור.

12:00: המשטרה בצרפת עדיין ממליצה לתושבים להישאר בבתים

משטרת צרפת עדיין ממליצה לתושבים להישאר בבתיהם, עד כמה שניתן - כך דווח ב-BBC. נוסף על כך, דווח כי כ-3,000 חיילים צרפתיים יוסיפו לאבטח את רחובות המדינה עד יום שלישי הקרוב.

תיעוד ראשון אחרי הטבח ב"בטקלאן":

זירת אולם ההופעות בטקלאן לאחר הטבח. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מתוך אינסטגרם/צילום מסך, אינסטגרם

10:30: דיווח בצרפת: רכב המילוט של המחבלים אותר במונטריי

מכונית הסיאט השחורה שבה השתמשו המחבלים שביצעו את מתקפות הירי לעבר מסעדות וברים בפריז אותר במונטריי, פרבר מזרחי של פריז. כך דיווחה תחנת הרדיו "אירופה 1".

10:20: הבעלים לשעבר של "בטקלאן" לוואלה! NEWS: זו מתקפה על צרפת

ג'ואל טוויטו, היהודי שאולם הקונצרטים "בטקלאן" בפריז היה בבעלותו עד לפני כמה חודשים, אמר לאולפן וואלה! NEWS כי אינו סבור שהמחבלים בחרו באולם משום שחשבו שבוא בבעלות יהודית. "זו לא הייתה הופעה של יהודים", אמר. "עידן רייכל הופיע שם לפני שנתיים. אם רוצים להאשים, להגיד שזה קרה בגלל היהודים, למה הם עשו את זה ביום שישי? אין עובדים יהודים במועדון בערב שישי. זו מתקפת טרור על צרפת, לא על היהודים".

10:13: קלינטון: אנחנו לא במלחמה נגד האיסלאם, אלא נגד קיצוניות אלימה

בעימות הדמוקרטי שנערך הלילה באיווה התייחסה המועמדת לנשיאות הילרי קלינטון למתקפות בפריז. בין היתר, אמרה כי "העולם אינו במלחמה נגד דת האיסלאם, אלא נגד קיצוניות אלימה".

9:31: איראן: כמאה בני אדם בעצרת הזדהות עם המתקפה בפריז

כמאה אזרחים איראנים התאספו אמש מחוץ לשגרירות צרפת בטהראן בהזדהות עם קורבנות מתקפת הטרור שאירעה בפריז בשישי האחרון, בה נהרגו 129 בני אדם. האיראנים הדליקו נרות והביעו את תנחומיהם כלפי העם הצרפתי ומשפחות הקורבנות.

9:00: בקתדרלת נוטרדאם בפריז תתקיים הערב עצרת לזכר הקורבנות

בקתדרלת נוטרדאם בפריז תתקיים הערב עצרת לזכר קורבנות מתקפות הטרור שאירעו בעיר בליל שישי. הקרדינל וינג'ת טרויס קרא לכל תושבי העיר הקתולים להגיע לתפילה המונית לזכר ההרוגים ולמען הפצועים. "המדינה שלנו שוב כואבת ואבלה, אנחנו חייבים לעמוד מול הברבריות של הקבוצות הקיצוניות", אמר ל"ניו יורק טיימס".

8:50: שגרירת ישראל בצרפת: יהיו שיתופי פעולה נוספים בענייני ביטחון

עליזה בן נון, שגרירת ישראל בצרפת, אמרה הבוקר לאולפן וואלה! NEWS כי מאז הפיגועים במערכת העיתון שארלי הבדו ובמרכול היהודי היפר כשר בינואר השנה, "כל המערכת הצרפתית הפנימה ושינתה כיוון. אני בטוחה שאירועי שישי בלילה יתנו דחיפה נוספת למה שהחל בשנה האחרונה, אולי יהיו שיתופי פעולה נוספים בענייני ביטחון". לדבריה, כחלק מהשינוי בגישה, "במקומות ציבוריים הם עושים יותר בדיקות, דברים שלא נראו באירופה בעבר. המצב השתנה. ברור להם שאין מנוס".

על סיקור מתקפת הטרור בתקשורת הצרפתית אמרה: "הגישה שלהם שונה משלנו. כשהם בהלם וללא ספק הם בהלם, הם מתכנסים. הם רוצים לשדר שלא יפגעו בהם, שהם חזקים. אני לא חושבת שזו אוזלת יד. עד היום לא ראינו שיחות עם משפחות הקורבנות, עם הפצועים. לא ראיתי אפילו תמונת פצוע אחד. זו גישה שונה משלנו".

כותרות העיתונים בפריז הבוקר, 15, נובמבר 2015. יהושע בריינר
שער עיתון בפריז, הבוקר/יהושע בריינר

8:34: גורמי מודיעין אמריקניים: הדרכון הסורי שנמצא על גופת מחבל מזויף

גורמי מודיעין אמריקניים אמרו היום לרשת CBS כי הדרכון הסורי שנמצא אתמול על גופת אחד המחבלים שנהרגו במהלך התקפת הטרור בפריז ככל הנראה מזויף. לדבריהם, המספרים הכתובים בדרכון לא תואמים והתמונה אינה מתאימה לשם.

7:21: פורסמו סרטונים המתעדים את רגעי הדרמה באולם המופעים

ברשתות החברתיות פורסמו סרטונים חדשים המתעדים את רגעי הדרמה באולם המופעים "בטקלאן" שבפריז ומחוץ לו בזמן מתקפת הטרור בליל שישי. בסרטון הראשון נראית הלהקה מנגנת כאשר רצף יריות קוטע את המופע, ובלבול וחוסר ידיעה מורגשים באולם. בסרטון השני מתועדים כוחות הביטחון יורים על המחבלים בכניסה לאולם.

נרות זיכרון ופרחים בלוזאן שבשווייץ לזכר קורבנות הפיגועים בפריז. 14 בנובמבר 2015.. רויטרס
נרות זיכרון ופרחים בלוזאן שבשווייץ לזכר קובנות המתקפות בפריז/רויטרס

04:40: מתקפת הטרור בפריז: פורסם שמו של אחד המחבלים

שמו של אחד המחבלים המתאבדים במתקפת הטרור המשולבת שאירעה בפריז בליל שישי הותר הלילה לפרסום: עומאר מוסטפאי חי עד שנת 2012 בשארטר, שמרחקה כ-80 קילומטרים מדרום-מערב לפריז - כך מסר בחשבון הפייסבוק שלו ז'אן-פייר ג'ורג', ראש העיר וחבר הפרלמנט.

פרחים ונרות זיכרון בסמוך למקום הפיגוע באולם הקונצרטים "בטקלאן" בפריז, צרפת. 14 בנובמבר 2015.. רויטרס
נרות זיכרון בסמוך לאולם "בטקלאן", אמש/רויטרס

2:48: בריטניה: הממשלה תתכנס לדיון חירום בנוגע למתקפה בפריז

ממשלת בריטניה תתכנס היום לדיון חירום שבו יוחלט על התגובה למתקפות הטרור בפריז שגבו את חייהם של 129 בני אדם. במהלך הפגישה יינתן תדרוך ביטחוני של שרת הפנים, תרזה מיי. ראש הממשלה דיוויד קמרון כבר התדיין עם חברי הממשלה בפגישה ראשונית שנערכה ביום שבת ומסר בתומה כי בריטניה תיצמד לרמת הכוננות שהוכרזה במדינה, שהיא "חמורה". אחד מ-129 ההרוגים הוא אזרח בריטניה וכלי תקשורת מקומיים הוסיפו כי מניין ההרוגים הבריטיים עשוי לעלות.

אנשים מדליקים נרות זיכרון במרסיי שבצרפת לזכר קורבנות הפיגועים בפריז. 14 בנובמבר 2015.. רויטרס
פריז, הלילה/רויטרס

00:30: אביו ואחיו של אחד המחבלים ממתקפות הטרור בפריז נעצרו

אביו ואחיו של אחד המחבלים שלקחו חלק במתקפת הטרור בפריז נעצרו הלילה על ידי כוחות הביטחון בצרפת - כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. לא נמסרה זהות המשפחה, אולם ככל הנראה מדובר בבני משפחתו של אזרח מקומי שזוהה כאחד מהחמושים שהסתערו על אולם המופעים, שירו לכל עבר ורצחו יותר מ-85 מהנוכחים. גורם המקורב לחקירה מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר בצעיר המזוהה עם ארגוני איסלאם קיצוני.

השניים הם בני משפחתו של תושב פרברי פריז בן 29 שזוהה כאחד מהחמושים שהסתערו על אולם המופעים, שירו לכל עבר ורצחו יותר מ-85 מהנוכחים. גורם המקורב לחקירה מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר בצעיר המזוהה עם ארגוני איסלאם קיצוני, שהסתבך בעבר עם החוק אך לא נחקר מסיבות ביטחוניות. גופתו נמצאה וזוהתה מחוץ לאולם המופעים. כמו כן, החוקרים ערכו חיפוש בבתיהם של חברים וקרובי משפחה של הצעיר.

הנחת זרים והדלקת נרות זיכרון ברחבת בזיליקת סטפן הקדוש בבודפשט, הונגריה, לזכר קורבנות הפיגועים בצרפת. 14 בנובמבר 2015.. AP
בודפשט, הונגריה/AP
עצרת הזדהות עם צרפת, כיכר רבין. 14 נובמבר 2015. ראובן קסטרו
עצרת הזדהות עם הקורבנות בכיכר רבין בתל אביב, אמש/ראובן קסטרו

מבנים רבים ברחבי העולם הוארו בצבעי דגל צרפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסל ישו בהר קורקובדו, ריו דה ז'ניירו/מערכת וואלה!, צילום מסך
נשיונל גלרי בכיכר טרפלגר מוארת בדגל צרפת. רוני ודנאי,
נשיונל גלרי, כיכר טרפלגר בלונדון/רוני ודנאי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית האופרה בסידני, אוסטרליה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגדל סי אן בטורונטו, קנדה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרכז הסחר העולמי בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully