וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסם שמו של מחבל מפריז, אחיו ואביו של מחבל נוסף נעצרו

עומאר מוסטפאי חי עד 2012 ביישוב מרוחק 80 ק"מ מפריז. בנוסף נעצרו אחיו ואביו של מחבל נוסף, שזוהה כאחד מהחמושים שהסתערו על אולם המופעים שבו נרצחו יותר מ-85 מהנוכחים

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת; עריכה: מתן חדד

שמו של אחד המחבלים המתאבדים במתקפת הטרור המשולבת שאירעה בפריז בליל שישי הותר הלילה (ראשון) לפרסום: עומאר מוסטפאי, אזרח צרפת שחי עד 2012 בשארטר, שמרחקה כ-80 קילומטרים מדרום-מערב לפריז - כך מסר בחשבון הפייסבוק שלו ז'אן-פייר ג'ורג', ראש העיר וחבר הפרלמנט.

אביו ואחיו של מחבל נוסף שלקח חלק במתקפת הטרור בפריז נעצרו הלילה בבתיהם על ידי המשטרה - כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. האב נעצר בביתו שבעיר רומילי סור סיין, שמרחקה 130 קילומטרים ממזרח לפריז, שבו גם נערך חיפוש, והאח, בן 34, נעצר מדרום לפריז באזור א?סון, לאחר שיצר מיוזמתו קשר עם המשטרה.

לקריאה נוספת:
המתקפה בפריז: "בין המחבלים - פליט סורי שנכנס לאירופה דרך יוון"
המתפללים בלב פריז חוששים: "פותחים את דלת בית הכנסת רק כשמישהו דופק"
דקה אחר דקה: מתקפת הטרור הרצחנית שטלטלה את צרפת

זירת פיגוע הירי שהתרחש במסעדה בפריז, בירת צרפת. 14 בנובמבר 2015.. AP
שוטרים ברחובות פריז, שלשום/AP

השניים הם בני משפחתו של תושב פרברי פריז בן 29 שזוהה כאחד מהחמושים שהסתערו על אולם המופעים, שירו לכל עבר ורצחו יותר מ-85 מהנוכחים. גורם המקורב לחקירה מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר בצעיר המזוהה עם ארגוני איסלאם קיצוני, שהסתבך בעבר עם החוק אך לא נחקר מסיבות ביטחוניות. גופתו נמצאה וזוהתה מחוץ לאולם המופעים. כמו כן, החוקרים ערכו חיפוש בבתיהם של חברים וקרובי משפחה של הצעיר.

בתוך כך, כוחות משטרה גרמו לבהלה אמש כשפשטו על בית המלון "פולמן" ברובע השביעי של פריז - כך דיווחו עדי ראייה. לפי אחד הדיווחים, הכוחות עברו חדר-חדר בבית המלון. נוסף לכך, מתחם מגדל האייפל פונה ממבקרים ותחנת רכבת סמוכה נסגרה. זמן קצר לאחר מכן התברר כי מדובר בהתרעת שווא. אחד מעדי הראייה סיפר כי "עשרות שוטרים עם כלי נשק אוטומטיים תפסו מחסה והם כיוונו את כלי הנשק לעבר בית המלון". הוא הוסיף כי השוטרים הציבו מחסומים והורו לאנשים להישאר מחוץ למלון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס במסיבת עיתונאים אחרי הבחירות המקומיות, 29 במרץ 2015. רויטרס
ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס/רויטרס

ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, הודיע אתמול כי צרפת תמשיך לפעול בסוריה, ותמשיך להשתתף בתקיפות האוויריות נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), לאחר שארגון הטרור קיבל אחריות על מתקפת הפיגועים שגבתה את חייהם של 129 בני אדם, והותירה עשרות פצועים בבירה פריז.

ואלס אמר את הדברים לתחנת טלוויזיה מקומית. הוא הוסיף כי הממשלה מתכננת להרחיב את מצב החירום שהוכרז במדינה, וכי היא מעניקה משאבים מורחבים למאבק בטרור "המאורגן היטב", לדבריו.

מגדל אייפל סגור אחרי מתקפת הטרור בפריז, נובמבר 2015. רויטרס
סגור למבקרים. מגדל אייפל/רויטרס

שר המשפטים של בלגיה, קואן ג'ינס, הודיע אתמול כי משטרת בלגיה עצרה כמה חשודים במעורבות במתקפת הטרור בפריז. לדבריו, בפשיטה על רובע מולנביק בבירה בריסל "נערכו סריקות ובוצע מעצרים", שהיו קשורים לכלי רכב עם לוחית רישוי בלגית. במקביל, משרד התובע הכללי בפריז עדכן את מניין ההרוגים במתקפה המשולבת. לפי הנתונים האחרונים, 129 בני אדם נהרגו בסדרת הפיגועים ועוד 352 נפצעו, בהם 99 במצב אנוש.

התובע בפריז, פרנקו מולין, אמר אמש כי המחבלים פעלו בשלושה צוותים. "בשלב זה של החקירה אנו יכולים לומר כי שלושה צוותים שפעלו בתיאום הם אלה שעומדים מאחורי מתקפת הטרור הברברית הזו", אמר. לדבריו, המחבלים השתמשו בחומר נפץ מסוג טריאצטון - שמכונה "אמו של השטן" בשל חוסר יציבותו ונפיצותו. חומר הנפץ שימש את המחבלים שביצעו את הפיגועים בלונדון ב-2005, אז נהרגו 52 בני אדם.

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully