וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שרכב בלגי נצפה ליד האולם בפריז: מבצע מעצרים מיוחד בבריסל

יהושע בריינר, שליח וואלה! NEWS לפריז

15.11.2015 / 0:04

המשטרה עצרה כמה חשודים במעורבות בפיגועים אחרי שמכונית בלגית נצפתה ליד אולם "בטקלאן". מהתביעה בצרפת נמסר כי אדם ששכר כלי רכב ששימש את המתקפה נעצר ליד הגבול עם בלגיה. מניין ההרוגים עלה ל-129, 90 פצועים עדיין במצב אנוש

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

משטרת בלגיה עצרה אתמול (שבת) כמה חשודים במעורבות במתקפת הטרור בפריז – כך הודיע שר המשפטים קואן ג'ינס. לדבריו, בפשיטה על רובע מולנביק בבירה בריסל "נערכו סריקות ובוצע מעצרים", שהיו קשורים לכלי רכב עם לוחית רישוי בלגית. במקביל, משרד התובע הכללי בפריז עדכן את מניין ההרוגים במתקפה המשולבת. לפי הנתונים האחרונים, 129 בני אדם נהרגו בסדרת הפיגועים ועוד 352 נפצעו, בהם 99 במצב אנוש.

התובע בפריז, פרנקו מולין, אמר אמש כי המחבלים פעלו בשלושה צוותים. "בשלב זה של החקירה אנו יכולים לומר כי שלושה צוותים שפעלו בתיאום הם אלה שעומדים מאחורי מתקפת הטרור הברברית הזו", אמר. לדבריו, המחבלים השתמשו בחומר נפץ מסוג טריאצטון - שמכונה "אמו של השטן" בשל חוסר יציבותו ונפיצותו. חומר הנפץ שימש את המחבלים שביצעו את הפיגועים בלונדון ב-2005, אז נהרגו 52 בני אדם.

קריאה נוספת:
אם אירופה לא תכיר בעיוורונה – פריז תהיה רק קצה הקרחון
"בין המחבלים - פליט סורי שנכנס לאירופה דרך יוון"
עצרת ההזדהות בתל אביב: "צרפת תנצח ותישאר נאורה"

שוטרים בתחנת רכבת בבריסל, יום אחרי הפיגועים בפריז, נובמבר 2015. רויטרס
שוטרים בתחנת רכבת בבריסל/רויטרס

מולין הוסיף כי אדם שהשכיר כלי רכב שבו עשו שימוש במתקפה נעצר ליד הגבול עם בלגיה. לפי עדי ראייה, מכונית בלגית נצפתה בסמוך לאולם המופעים "בטקלאן", שעליו הסתערו ארבעה מחבלים שטבחו ביותר מ-80. לא ברור אם מדובר באותה מכונית. עוד נמסר מהתביעה בפריז כי אחד התוקפים היה מוכר לרשויות.

דוברת מטעם משרד המשפטים בבלגיה אמרה כי היא אינה יכולה לאשר את מספר המעצרים המדויק או למסור פרטים נוספים על המבצע בבריסל. מהתביעה הכללית נמסר כי נעצרו כמה אנשים ונפתחה חקירה הקשורה לטרור. האתר של רשת הטלוויזיה הציבורית RTBF דיווח כי המבצע המיוחד של המשטרה ברובע מולנביק נמשך וכי עד כה נעצרו חמישה חשודים. לפי חלק מהדיווחים, שלושה מתוך שמונת המחבלים שהשתתפו בשורת הפיגועים בבירת צרפת הגיעו מהאזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נרות וזרים בסמוך לשגרירות הצרפתית בוורשה, פולין, לזכר קורבנות הפיגועים בפריז. 14 בנובמבר 2015.. רויטרס
נרות זיכרון לקורבנות הפיגועים בפראג, צ'כיה/רויטרס

אתמול דווח כי אחד החמושים שהשתתף במתקפה בפריז היה סורי שהתחזה לפליט ונכנס לאירופה דרך יוון בחודש אוקטובר האחרון. בהמשך מסרו גורמים בממשלת יוון לסוכנות הידיעות רויטרס כי ככל הנראה מחבל נוסף הגיע לצרפת דרך שטח המדינה. ברשת BBC דווח כי שמונת המחבלים היו חלק מתא עצמאי שחבריו התאמנו בסוריה עד שחזרו לאירופה.

"המחזיק בדרכון עבר דרך האי לרוס ב-3 באוקטובר, שם הוא זוהה לפי תקנות האיחוד", מסר סגן שר המשטרה של יוון, ניקוס טוסקס, בהצהרה מיוחדת שעסקה באחד המחבלים. גורם במשטרת יוון מסר לרויטרס כי בעל הדרכון הסורי היה צעיר שהגיע לאי יחד עם 69 פליטים נוספים וטביעות האצבעות שלו נלקחו על ידי הרשויות. המשטרה סירבה למסור את שמו.

סגן השר הוסיף כי הוא לא יודע אם הדרכון נבדק בידי מדינות אחרות שבשטחן ככל הנראה עבר המחבל עד שהגיע לפריז. הגורם במשטרה אמר כי הרשויות בצרפת ביקשו ממדינות נוספות באירופה, כולל צרפת, לבדוק את הדרכון שנמצא לצד הגופה.

(עדכון ראשון: 20:23)

פריז יום לאחר מתקפת הטרור, 24 נובמבר 2015. AP
אנשים מתהלכים בפריז, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully