וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הטרור: מפקד מחוז י-ם ונשיא המחוזי בבירה סיכמו על הגברת האבטחה

יהושע בריינר

10.11.2015 / 21:49

ניצב משה אדרי דן עם השופט דוד חשין על האיומים סביב בית המשפט, הממוקם בשכונת שייח' ג'ראח במזרח העיר. בין היתר, עדכן אדרי את חשין כי נעצרו שני חשודים בהשלכת בקבוק תבערה לעבר המבנה

צילום: דוברות מד"א, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: יאיר דניאל, מתן חדד

(תוך דקות בירושלים: ניסיון דקירה בשער שכם ודקירת מאבטח בפסגת זאב)

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, נפגש היום (שלישי) עם נשיא בית המשפט המחוזי בעיר, השופט דוד חשין, על רקע האיומים על בית המשפט הממוקם בשכונת שייח ג'ארח שבמזרח הבירה ובצל גל הטרור. הפגישה נערכה בין היתר לאחר האירוע החריג בשבוע שעבר, במסגרתו הושלך בקבוק תבערה אל עבר מתחם בית המשפט, ולאחר מכן התלקח ברחבת חניית שופטים. בפגישה עדכן ניצב אדרי את השופט חשין בהתקדמות החקירה, וציין כי המשטרה עצרה שני תושבי מזרח ירושלים החשודים במעשה. כמו כן, עדכן את השופט כי בדירה בסמוך לבית המשפט תפסו חומרי נפץ שייתכן שהיו קשורים לאירוע.

במהלך הפגישה, שבה נכחו גם נציגי משמר בתי המשפט וגורמי ביטחון נוספים, סוכם על תגבור האבטחה סביב בית המשפט עצמו ועל הוספת אמצעי אבטחה, כמו גדר שתיבנה סביבו. בסיום הפגישה אמר אדרי כי מדובר בפגישה שגרתית במסגרת פגישות הנערכות עם נשיא בית המשפט מעת לעת.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד רגעי הדקירה ברכבת הקלה: הילדים המחבלים מתנפלים על המאבטח
נעצר חייל בחשד שהכה אדם שנחשד בטעות כמחבל בבאר שבע
לראשונה מאז שנכנס לתפקיד: ריבלין ייפגש עם אובמה בבית הלבן

מענה לכתב אישום נגד הנאשמים בהריגת יעקב ברמי במועדון ברחוב קינג ג'ורג', ירושלים, 10 בנובמבר 2015. נועם מושקוביץ
ניצב אדרי בבית המשפט המחוזי בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

מאז תחילת גל הטרור הנוכחי תוגבר מספר המאבטחים והסיורים סביב בית המשפט וכן ושונו נהלים. כך למשל, פרקליטים מוסעים עד לכניסה לבית המשפט, ומאבטחי משמר בתי המשפט מלווים סנגורים ממגרש החניה לתוך המבנה. בקרב השופטים ועובדי בית המשפט קיימות תחושות קשות לאור התגברות האיומים סביב בית המשפט, המתחזקים נוכח הדיונים הרגישים המתקיימים בו. רק היום השליכה המשטרה רימוני הלם לעבר קבוצת מפגינים פלסטינים שהפגינו מחוץ לבית המשפט במהלך משפטו של אחמד מנאסרה, המחבל בן ה-13 שביצע פיגוע דקירה בפסגת זאב.

בשבוע שעבר פורסמה בוואלה! NEWS בחינת האפשרות להקמת חומה סביב בית המשפט, זאת בעקבות אירוע השלכת בקבוק התבערה. עם זאת, נראה כי בשלב זה האפשרות ירדה מהפרק. במערכת הביטחון לוקחים ברצינות את האיומים סביב המתחם, שכן מול בית המשפט מצוי גם בניין משרד המשפטים, שבו ממוקמות לשכותיהם של שרת המשפטים, איילת שקד, והיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. על אף האיומים, השכונה עצמה נחשבת למתונה יחסית מבחינת אירועי ביטחון, בין היתר בשל העובדה כי באזור ממוקמים בתי מלון רבים ויוקרתיים, ומשום שלתושבי השכונה ברור כי הרעה במצב הביטחוני תוביל לירידה במספר התיירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully