וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות גל הטרור: נשקלת הקמת חומה סביב בית המשפט המחוזי בבירה

יהושע בריינר

3.11.2015 / 10:16

לאחר שבקבוק תבערה יודה לעבר חניון בית המשפט, הנמצא בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח ירושלים, שוקלת הנהלת בתי המשפט אמצעי הגנה נוספים. מיד לאחר המקרה תוגברה השמירה במקום והמאבטחים הונחו להסתובב עם שכפ"צים

עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: תושב מזרח ירושלים ניפץ בקבוק זכוכית על ראשה של מדריכת תיירים, אתמול)

הנהלת בתי המשפט שוקלת להקים חומה סביב מתחם בית המשפט המחוזי בירושלים, הנמצא בשכונת שייח ג'ראח שבמזרח העיר - כך נודע לוואלה! NEWS. זאת, בשל גל הטרור האחרון ובעקבות זריקת בקבוק תבערה אתמול אל עבר המבנה. בעקבות המקרה, שבו לא היו נפגעים אך נגרם נזק קל לעמדת שמירה של משמר בתי המשפט, הוחלט כבר היום על עיבוי משמעותי של כוחות האבטחה חמושים וכן על הוספת עמדות שמירה. כמו כן, הונחו המאבטחים לנוע בכל שעות הפעילות במקום כשהם לבושים בשכפ"צים.

כיום מקיפה את בית המשפט המחוזי חומה נמוכה, ומעליה ישנן גדרות ברזל בעלות גדר תיל. מאז פרוץ גל הטרור ננקטו במשמר בתי המשפט מספר צעדים חדשים. כך למשל הוחלט כי פרקליטים המופיעים בבית המשפט יוסעו בהסעה מאובטחת ממשרדיהם המצויים במרכז העיר עד לשער בית המשפט. כמו כן, סנגורים ועורכי דין פרטיים הפונים לבית המשפט מקבלים ליווי צמוד של מאבטח מהחנייה הסמוכה ועד לשער הכניסה.

עוד בוואלה! NEWS:
מחבל מביא מחבל: קרובי משפחה וחברים יוצאים לפגע - ומעניקים השראה
פצצה או תקלה טכנית: התרחישים להתרסקות המטוס הרוסי בסיני
ראש עיריית מגדל העמק חשוד בשימוש לרעה בסמכותו בבחירות

עובדי בית החולים הדסה מוחים מול בית המשפט המחוזי בירושלים, ינואר 2014. טלי מאייר
נשקלת הקמת חומה. הגדר המקיפה את בית המשפט המחוזי בירושלים/טלי מאייר

המקרה המדובר אירע אתמול, בסמוך לשעה 07:00 בבוקר. אלמוני ששהה מחוץ לגדר בית המשפט השליך את בקבוק התבערה לעבר עמדת שמירה הממוקמת במגרש חניית השופטים, ונמלט מהמקום. באותה השעה לא היו בחניה כלי רכב ובאירוע לא היו נפגעים, אולם כאמור נזק נגרם למדרגות של העמדה. על אף מצלמות האבטחה הרבות במקום, מיידה בקבוק התבערה ככל הנראה לא תועד.

בעקבות המקרה הגיעו למקום בכירי משמר בית המשפט יחד עם נציגי המשטרה, אשר פתחה בחקירה מקיפה של האירוע, ואספה את הקלטות מצלמות האבטחה של בית המשפט, משרד המשפטים הנמצא בסמוך וכן של מלונות ובתי עסק ערביים הנמצאים באזור. בנוסף תוחקרו עובדים מקומיים ונשאלו אם הבחינו במקרה, ושוטרים עלו על גגות הבניינים הסמוכים על מנת לאתר מצלמות נוספות או אמצעים אחרים שיוכלו לאתר את החשוד.

למרות האירוע - עובדי המקום לא קיבלו הנחיות מיוחדות

מול בית המשפט מצוי בניין משרד המשפטים שבו נמצאת בין היתר הפרקליטות, משרד שרת המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה. כמו כן בסמוך אליהם ישנם בתי מלון רבים, חלקם יוקרתיים במיוחד כדוגמת האמריקן קולוני, וכן נציגויות של מדינות זרות. החשש מפני אירוע ביטחוני, כפי שקרה הבוקר, היה מוכר לגורמי הביטחון לאור המיקום הרגיש של המוסד. העובדה שסמל שלטוני כה מובהק מצוי בלב מזרח ירושלים, וכן התיקים הרגישים והביטחוניים הרבים המגיעים לשופטים במקום, הגבירו את החשש מאירועים ביטחוניים.

יש לציין כי עד היום כמעט ולא היו אירועים חריגים באזור. כמו כן, למרות המקרה הבוקר, הדיונים במקום ממשיכים להתקיים כרגיל והשופטים והעובדים במקום לא קיבלו הוראות או הנחיות חדשות.

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה: "איננו מוסרים פרטים על אודות פעולות שננקטות בעקבות המצב הביטחוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully