וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז שנכנס לתפקיד: ריבלין ייפגש עם אובמה בבית הלבן

10.11.2015 / 20:59

נשיא המדינה נענה להזמנתו של נשיא ארה"ב ועתיד להגיע לביקור רשמי בבית הלבן בתחילת דצמבר. ריבלין ואובמה צפויים לדון "בדרכים לחיזוק היחסים בין המדינות, לאור אתגרי התקופה"

נשיא המדינה ראובן ריבלין, פורום הפיס לחינוך, 26 באוגוסט 2015. ניב אהרונסון
יהיה הביקור הרשמי הראשון בארצות הברית. ריבלין/ניב אהרונסון

נשיא המדינה ראובן ריבלין, נענה הערב (שלישי) להזמנתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ועתיד להגיע לביקור רשמי בבית הלבן בתחילת דצמבר. מבית הנשיא נמסר כי ריבלין ואובמה צפויים לדון "בדרכים לחיזור היחיסים בין המדינות, זאת לאור אתגרי התקופה".

זו תהיה הפגישה הראשונה של אובמה וריבלין מאז נכנס האחרון לתפקידו, וזה יהיה הביקור הרשמי הראשון של ריבלין בארצות הברית. השניים נפגשו בעבר כשנשיא ארצות הברית כיהן כסנטור.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד מטריד: הילדים מתנפלים על המאבטח ברכבת הקלה
"כמו אחרי רעידת אדמה": אשקלון לא מתאוששת מהמבול הגדול
חייל נעצר בחשד שהכה אדם שנחשב בטעות למחבל

אובמה הכריז על הארכת נוכחות הצבא באפגניסטן. רויטרס
ברק אובמה/רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה בבית הלבן, אחרי שנה שבה היחסים בין ירושלים לוושינגטון עלו על שרטון, בעיקר בשל הסכם הגרעין ומאמציו של נתניהו לסכל אותו. הפגישה בין השניים התארכה 45 דקות מעבר למתוכנן ולדברי גורמים במשלחת הישראלית, היא "הייתה טובה".

הנשיא האמריקני הבהיר כי "ביטחון ישראל" נמצא בראש סדר העדיפויות שלו. "יש לנו שיתוף פעולה ביטחוני הדוק יותר מאי פעם". אובמה הוסיף כי "נדון ביישום ההסכם עם איראן. היו לנו חילוקי דעות בנושא, אך לא בכך שצריך למנוע מטהראן להשיג נשק גרעיני". הנשיא ציין גם כי "אין מנהיג שעמו נפגשתי כה הרבה" כמו עם נתניהו, ברקע המשבר ביחסים בין השניים. אובמה התייחס גם לגל הטרור בישראל וגינה בחריפות את הפיגועים. "לישראל יש לא רק את הזכות, אלא את החובה להגן על עצמה", הבהיר. "נשמע מנתניהו כיצד אפשר להוריד את מפלס הלהבות, איך לחזור למסלול השלום תוך שהדרישות הלגיטימיות של הפלסטינים ייענו על הדרישות הביטחוניות של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully