וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו אחרי רעידת אדמה": באשקלון מתקשים להתאושש מהמבול הגדול

10.11.2015 / 19:00

הבתים שהיו לבריכות, הציוד לחתונה שנהרס והכלב שטבע: תושבי אשקלון, שהפכה לאגם ענק בעקבות הגשם חסר התקדים שפקד אותה אתמול, מנסים לעכל את ממדי הנזק שמוערך במיליונים. "ממדי ההרס עצומים, זה אירוע טראומתי". צפו בתיעוד היום שאחרי

צילום: זוהר גואטה, עריכה: יאיר דניאל

תושבי אשקלון התעוררו היום (שלישי) למציאות אחרת. נזקי ההצפה הענקית שפקדה חלקים גדולים מהעיר עדיין הייתה ניכרת: בתים שניזוקו, ציוד שנהרס כליל ובעלי חיים שקיפחו את חייהם. "זה נראה כמו אחרי רעידת אדמה", הודה בכאב ראש העיר איתמר שמעוני שסייר באזורים שנפגעו.

אתמול בבוקר, סמוך לשעה 9:00 בבוקר, "התיישב" על אשקלון ענן שהמטיר כמות גשמים שכמותה טרם ירדה בישראל בתוך שעה – 92 מ"מ. מערכות הניקוז לא היו יכולות לעמוד במים הרבים והעיר טבעה, הלכה למעשה. בחלקים מסוימים של אשקלון הגיעו המים לגובה של כמטר. בתים בקומות קרקע ומרתף הוצפו לחלוטין, כבישים נחסמו ונהגים מצאו עצמם לכודים במכוניות. את דולב ואדיר, שמתחתנים בעוד שבועיים, תפס השיטפון העצום במיטתם. "התעוררנו לתוך בריכה, לכודים בתוך הבית", סיפר אדיר. "לא ידענו לאן לברוח".

עוד בנושא
שיא גשם לשעה ודגים שוחים ברחובות: כך נראית אשקלון המוצפת
כביש קרס, בתים הוצפו ומכוניות שקעו במים. צפו בתיעוד
אז כמה מוצפת הייתה אתמול אשקלון? גרסת הרשת

בית משפחת בוכניק לאחר ההצפה. לירון מולדובן
בית משפחת בוכניק אחרי ההצפה/לירון מולדובן

הוא סיפר שכל הציוד והתפאורה שהשניים רכשו לחתונה ולמסיבת החינה נהרס כליל. גם ההזמנות לחתונה נשטפו בזרם. הנזק לדעתו מצטבר לעשרות אלפי שקלים. "דולב חוותה טראומה. היינו צריכים לצאת מפה בצלילה. זה הרגיש כאילו אנחנו בטיטניק", אמר.

אליס מועלם לא עצמה עין כל הלילה, והדמעות לא הפסיקו לזלוג מעיניה. היום היא חזרה לביתה ההרוס, אחרי שבילתה את הלילה אצל בתה. "הבית ששיפצתי זה מכבר נבלע בתוך המים. קשה לי מאוד והכאב גדול כי הלך כל הבית - המקררים, הסלון וכל הריהוט. אני ובעלי חולים וקשה לנו להתמודד עם זה, מזל שהילדים איתנו ותומכים בנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ההשקעה שירדה לטמיון

ברוחב הנמר, מרחק קצר מביתה של מועלם מתגוררים טובה ורוני אושרי. מבחוץ הבית נראה מרשים. הזוג השקיע בעיצוב כסף רב, אך כל זה ירד לטמיון וממדי ההרס במקום עצומים. את השניים פחות מעניין הנזק לרכוש, הם חושבים בעיקר על פונץ' כלבם האהוב שטבע למוות בתוך הבית שהוצף. "אתמול יצאנו לעבודה כרגיל. ירד גשם, אבל לא ציפינו לסערה שכזאת", סיפרו. "שמענו על ההצפות בתקשורת והתקשרתי לבעלי. כשהוא הגיע הביתה הוא פתח את הדלת וראה את פונץ' צף כשהוא כבר לא בין החיים. הוא ניסה להחיות אותו אך זה לא הצליח. זה פשוט נוראי, אני אוכלת את עצמי מבפנים למה השארתי אותו בבית", סיפרה טובה בעיניים דומעות.

ראש העיר איתמר שמעוני מבקר בקטע הכביש שקרס ברחוב עולי הגרדום בעקבות ההצפות, אשקלון. נובמבר 2015. לירון מולדובן
ראש העיר איתמר שמעוני במקום שבו קרס כביש בגלל ההצפות/לירון מולדובן

בני הזוג אמרו שכבר שנים אין טיפול נכון בניקוז בשכונה, על אף שהתריעו על העניין כמה פעמים. "אנחנו כועסים על אנשי העירייה ועל כל מי שאחראי. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה בשכונה".

ראש העיר שהקדיש את זמנו על מנת לסייר כמעט בכל פינה בעיר הפגועה, ניסה להרגיע. "אמנם יש פה הזנחה של תשתיות במשך שנים ארוכות – אבל אני לא אפסיק עד שהכל יטופל", אמר וציין כי הנזקים ברחבי העיר נאמדים במיליוני שקלים. "אנחנו נדאג להכל. יש לנו תושבים מדהימים ואנחנו נתגבר".

אליס מועלם בביתה  לאחר ההצפה, אשקלון. נובמבר 2015. לירון מולדובן
אליס מועלם בביתה, שניזוק מההצפה/לירון מולדובן

גם ביתם של מור והילה בוכניק נפגע קשות. "הכול הלך. הכול" סיפר בוכניק, "הבגדים, חדר השינה, הארונות, הטלוויזיה. כלום לא שרד". הוא הדגים את הגובה שאליו הגיעו המים אשר חדרו לבית והצביע על גובה הראש. "בחוץ המים הגיעו עוד יותר גבוה. הכול צף. המקרר הגיע עד התקרה - גם מכונת הכביסה".

שוטפים את הרחובות הבוציים לאחר ההצפה, אשקלון. נובמבר 2015. לירון מולדובן
שוטפים את הרחובות הבוציים לאחר ההצפה, אשקלון. נובמבר 2015/לירון מולדובן
ראש העיר איתמר שמעוני מבקר בקטע הכביש שקרס ברחוב עולי הגרדום בעקבות ההצפות, אשקלון. נובמבר 2015. לירון מולדובן
ראש העיר איתמר שמעוני מבקר בקטע הכביש שקרס ברחוב עולי הגרדום בעקבות ההצפות, אשקלון. נובמבר 2015/לירון מולדובן
אליס מועלם בביתה  לאחר ההצפה, אשקלון. נובמבר 2015. לירון מולדובן
אליס מועלם בביתה לאחר ההצפה, אשקלון. נובמבר 2015/לירון מולדובן
אליס מועלם בביתה  לאחר ההצפה, אשקלון. נובמבר 2015. לירון מולדובן
אליס מועלם בביתה לאחר ההצפה, אשקלון. נובמבר 2015/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully