וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ישראלים הואשמו בהונאת סייבר בהיקף מאות מיליונים

שני ישראלים ואזרח אמריקני שהתגורר בתל אביב הואשמו ב-23 סעיפים, באחת מפרשות הסייבר הגדולות של השנים האחרונות. הם גנבו את פרטיהם של כמאה מיליון לקוחות בחברות שונות והרוויחו מאות מיליוני דולרים. "השוד הגדול ביותר אי פעם של נתוני לקוחות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(מעצרם של שניים מהנאשמים בישראל, חודש יולי)

התביעה בארצות הברית חשפה היום (שלישי) את כתב האישום נגד שני אזרחים ישראלים ואזרח אמריקני שהתגורר בעבר בתל אביב, אשר עמדו לכאורה מאחורי סדרת פריצות למערכות מחשב ועבירות הונאה, כולל מתקפת הסייבר נגד חברת הפיננסים האמריקנית "ג'יי-פי מורגן צ'ייס" בשנה שעברה. על פי כתב האישום, הנאשמים גרפו רווח לא חוקי של מאות מיליוני דולרים.

גארי שאלון, בן 31, וזיו אורנשטיין, בן 40, נעצרו בישראל בחודש יולי. יחד עם האמריקני ג'ושוע סמאול אהרון, בן 31, הם מואשמים ב-23 סעיפים של פעילות לא חוקית נגד 12 חברות, כולל תשע חברות המציעות שירותים פיננסיים והמוציאה לאור של העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל".

עוד בוואלה! NEWS:
סוריה: הצבא נטל מדאעש את השליטה על שדה תעופה צבאי בצפון
ארצות הברית: הנשיא אובמה הוא "איש השנה" של הלהט"בים
מהפך בפורטוגל: מפלגות השמאל הדיחו את הממשלה השמרנית

זיו אורנשטיין, חשוד בגניבת 80 מיליון תיקי לקוחות, בימ"ש השלום ירושלים, 22 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
אורנשטיין בעת מעצרו בישראל בחודש יולי/נועם מושקוביץ

מכתב התביעה עולה כי השלושה החלו בפעילותם, שכללה זיוף נתוני מניות, הפעלת משחקי הימורים באינטרנט והעברת כספים עבור פושעים מורשים, בשנת 2007. כמו כן, השלושה הקימו לפחות 75 חברות קש, והם מואשמים גם בסחר לא חוקי במטבע המקוון ביטקוין, לצד נאשם רביעי, אנתוני מורג'יו האמריקני.

מדובר בכתב האישום הראשון הקשור לפריצה למערכות "ג'יי-פי מורגן", במהלכה נחשפו פרטיהם של 83 מיליון חשבונות, במה שנחשב לשוד הגדול ביותר אי פעם של נתוני לקוחות ממוסד פיננסי אמריקני. על פי כתב האישום, הנאשמים ביצעו את מתקפת הסייבר באמצעות שרת מצרי שהושכר תחת שם בדוי ששאלון נהג להשתמש בו.

במסגרת המתקפות השונות שביצעו הנאשמים, הם השיגו את פרטיהם האישיים של יותר ממאה מיליון לקוחות. הם עומדים בפני אישומים של פריצה למערכות מחשב, הונאה כלכלית, גניבת זהות, הימורים לא חוקיים באינטרנט וקשירת קשר להלבנת הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully