וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ישראלים נעצרו בחשד להונאת סייבר בינלאומית

22.7.2015 / 0:37

הותר לפרסום: להב 433 וה-FBI עצרו בארה"ב שני תושבי ישראל בחשד להונאת ניירות ערך בינלאומית בבורסה האמריקנית, שכללה פריצה למחשבים של מוסדות פיננסים ובהם לבנק ג'יי. פי. מורגן. לצדם נעצרו שני אמריקנים נוספים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הותר לפרסום: יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 והבולשת הפדרלית (ה-FBI) עצרו בארצות הברית שני תושבי ישראל בחשד להונאת ניירות ערך בבורסה האמריקנית, שכללה פריצה למחשבים של מוסדות פיננסים ובהם לבנק ג'יי. פי. מורגן צ'ייס בשנה שעברה. לצד השניים נעצרו שני אזרחים אמריקנים, בישראל ובארצות הברית.

מעצרם של הארבעה התבצע שלשום (שני) בתום חקירה סמויה שניהלו יחידות החקירה בישראל ובארצות הברית. החוקרים גם ערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים.

עוד בוואלה!NEWS:
ראש הממשלה יידרש להכריע: דוח לוקר או "תכנית איזנקוט"?
צעיר ישראלי בן 28 נהרג בתאונת צניחה בשוויץ
"אם לא תתפשטי אספר להורים שלך": האיומים של החשודים בפדופיליה

שני ישראלים נאשמים בפריצה לבנק ג'יי. פי מורגן צ'ייס והונאת ניירות ערך, יולי 2015. רויטרס
אחת מפריצות הסייבר הגדולות ביותר לבנק אמריקני. ג'יי. פי מורגן צ'ייס/רויטרס

לפי דיווח ברשת בלומברג האמריקנית, הארבעה נפגשו לפני יותר מעשר שנים באוניברסיטת פלורידה. הם רקמו קשרים בינלאומיים יוצאי דופן והפעילו זרועות של ארגון פשיעה קיברנטי במוסקבה, בתל אביב בפלורידה. לטענת ה-FBI, מדובר באחת מפריצות הסייבר הגדולות ביותר לבנק אמריקני מאז ומעולם. גורמים בבנק מסרו כי בתחילה חשבו כי הממשלה הרוסית היא שאחראית לפריצה.

לפי החשד, אחד העצורים מתגורר בישראל ולשני מיוחסות עבירות של הונאת ניירות ערך, שכללה הרצת חמש מניות לפחות בין השנים 2012-2011. שני הישראלים חשודים כי יצרו קשר עם שני גורמים בלתי מזוהים מניו ג'רזי ופלורידה, ופעלו יחד עמם.

(עדכון ראשון: 23:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully