וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בפורטוגל: מפלגות השמאל הדיחו את הממשלה השמרנית

שבועיים לאחר הבחירות שבהן איבדה מפלגת השלטון את הרוב בפרלמנט, מפלגות האופוזיציה התאחדו והצביעו נגד צעדי הצנע של ממשלת המרכז-ימין. מנהיג הסוציאליסטים צפוי להתמנות לראש הממשלה. שרת הכלכלה היוצאת: "נהיה כמו יוון"

שרת הכלכלה של פורטוגל, מריה לואיס אלבקרקי. 10 בנובמבר 2015. רויטרס
"אם ניאלץ לבקש עוד סיוע, הקורבנות יהיו כבדים". שרת הכלכלה וראש הממשלה, היום/רויטרס

פחות משבועיים לאחר השבעתה של ממשלת המרכז-ימין השמרנית בפורטוגל, חברי הפרלמנט ממפלגות השמאל הביאו היום (שלישי) להדחתה, לאחר שנדחו הצעות החוק שביקשה הממשלה לקדם. המפלגה הסוציאליסטית כרתה ברית עם המפלגה הקומוניסטית ועם "גוש השמאל", וכך השיגה האופוזיציה רוב בקרב 230 המושבים בפרלמנט. שותפות כזו לא נראתה בפוליטיקה הפורטוגזית בארבעת העשורים האחרונים.

לאחר ארבע שנים בהנהגת המדינה, מפלגת השלטון איבדה בבחירות שנערכו ב-4 באוקטובר את הרוב בבית המחוקקים. על פי ההערכות, הביקורת הציבורית על צעדי הצנע שקידמה הממשלה המודחת גרמו לאיבוד התמיכה בקלפי. בשנת 2011, הכריזה הממשלה על אישור חבילת צעדים בתמורה לקבלת סיוע בסך 78 מיליארד אירו.

עוד בוואלה! NEWS:
"מודל לחיקוי": הקנצלר לשעבר הלמוט שמידט מת בגיל 96
אחרי 40 שנה: עצור בריטי בפרשת "יום ראשון העקוב מדם"
האיחוד נגד טורקיה: "הידרדרות בשלטון החוק וחירויות הפרט"

מפלגתו של אלכסיס ציפראס מנצחת בבחירות ביוון, 20 בספטמבר 2015.. AP
ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס לאחר נצחון מפלגתו בבחירות/AP

מנהיג המפלגה הסוציאליסטית אנטוניו קוסטה צפוי להתמנות לראש הממשלה במהלך השבועות הקרובים. מפלגות האופוזיציה התחייבו לבטל את צעדי הצנע, למרות הביקורת על כוונתם לעשות כן, שלדברי גורמים התומכים במדיניות הנוכחים, הדבר עלול לגרור מדיניות פזרנית שתחריף את המשבר הכלכלי במדינה.

שרת הכלכלה מריה לואיס אלבקרקי הזהירה את חברי הפרלמנט מפני היחלשות אמונם של הנושים, והוסיפה כי ליסבון כבר קרובה לכישלון בעמידה ביעדים שדרשו האירופים בתמורה לחבילת הסיוע. "שלא יהיו לכם ספקות, אם פורטוגל תיאלץ לבקש עוד תכנית סיוע, הקורבנות שנאלץ לשאת יהיו כבדים בהרבה מבעבר". לדבריה, "לא צריך לדמיין, מספיק להסתכל על מה שקרה ביוון ועל ניסיונם לצאת מהצנע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully