וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 40 שנה: עצור בריטי בפרשת "יום ראשון העקוב מדם"

צנחן לשעבר בן 66 נעצר בחשד למעורבות בטבח שאירע בשנות ה-70 בצפון אירלנד, אז נהרגו 14 מפגינים על ידי צבא בריטניה. "לא ניתן למסור פרטים נוספים", נמסר מטעם משרד ההגנה בלונדון

פינוי פצועים במהלך "יום ראשון העקוב מדם" בצפון אירלנד, 1972. BBC, צילום מסך
פינוי פצועים שנפגעו ב"יום ראשון העקוב"/צילום מסך, BBC

חייל בריטי לשעבר נעצר היום (שלישי) בחשד למעורבות באירועי "יום ראשון העקוב מדם", טבח שביצעו כוחות בריטיים במפגינים בעיר דרי שבצפון אירלנד שבמהלכו נהרגו 14 בני אדם. הצנחן לשעבר בן ה-66 הוא העצור הראשון במסגרת חקירת האירוע והוא נחקר בתחנת משטרה בבלפאסט.

השוטר שמוביל את החקירה, הבלש איאן האריסון, אמר לרשת BBC כי "המעצר מסמל חלק חדש בחקירה הכללית שיימשך זמן מה". דובר מטעם משרד ההגנה בלונדון מסר: "אנחנו מודעים לכך שחייל שעבר נעצר על ידי המשטרה של צפון אירלנד כחלק מחקירת אירוע 'יום ראשון העקוב מדם'. יהיה זה בלתי-הולם למסור פרטים נוספים בשלב זה על החקירה".

הטבח נחשב לאחד האירועים השנויים במחלוקת ביותר בהיסטוריה של צפון אירלנד. ב-2010, ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון התנצל על האירוע בשמה של הממלכה, אחרי חקירה ציבורית מתמשכת שהאשימה ללא סייג את הצבא באחריות להרג. החקירה, שנמשכה 12 שנה, זיכתה את כל הקורבנות שהשתתפו במצעד.

עוד נקבע כי החיילים ירו פתחו באש ללא התראה מראש לעבר האזרחים שהפגינו. הדוח מצא כי חלק מאלו שמתו או נפצעו ניסו לברוח מהאזור או לסייע לאלו שנפגעו. קמרון כינה ב-2010 את ההרג "כלא-צודק" ואמר כי הוא "מתנצל מעומק לבו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully