וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד נגד טורקיה: "הידרדרות בשלטון החוק וחירויות הפרט"

10.11.2015 / 14:22

בדוח חריף תקפה בריסל גם את הפגיעה בתקשורת וקראה לממשלה באנקרה לנקוט פעולה דחופה. "מגמה שלילית בכל הנוגע לכיבוד זכויות היסוד", נמסר. עוד קראו באיחוד לחידוש המו"מ עם הכורדים

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

האיחוד האירופי האשים היום (שלישי) את טורקיה בהידרדרות שלטון החוק ובפגיעה בחירויות הפרט ובתקשורת במדינה, וקרא לממשלה החדשה באנקרה לנקוט פעולה דחופה בנושא. הדברים נכתבו בדוח רגיש שבריסל החליטה לדחות את פרסומו עד לאחר הבחירות שהתקיימו בחודש שעבר, אז זכתה מפלגת השלטון שאותה ייסד הנשיא רג'פ טייפ ארדואן ברוב גדול.

"הדוח מדגיש את המגמה השלילית בכל הנוגע לכיבוד שלטון החוק וזכויות היסוד בטורקיה", מסרה מועצת אירופה בסיכום ממצאי הדוח. הזרוע הביצועית של האיחוד האירופי הביעה תקווה שאנקרה תשוב למשא ומתן עם הכורדים ושהעימותים בין הצדדים, שפרצו בקיץ האחרון אחרי שנתיים של הפסקת אש, יופסקו.

במקביל, הנשיא ארדואן המשיך היום בקריאתו לכינון חוקה חדשה בארבע השנים הקרובות, שבהן תהנה מפלגת "החוק והצדק" מרוב מוחלט בפרלמנט. זאת כחלק מחזונו להפוך את המשטר הפרלמנטרי לנשיאותו, שבו יהיו לו סמכויות רבות. הנשיא ספג ביקורת רבה על כך בקרב מדינות במערב, שחוששות מפגיעה בדמוקרטיה השברירית במדינה.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מברך את תומכיו לאחר ההצבעה בקלפי באיסטנבול, 1 בנובמבר 2015. רויטרס
רוצה חוקה חדשה. הנשיא ארדואן/רויטרס

"הבחירות ב-1 בנובמבר הביאו לנו ארבע שנים של יציבות ושל ביטחון. הבה ננצל את התקופה הזאת לטובת רפורמות, בראש ובראשונה חוקה חדשה", אמר ארדואן בטקס אזכרה למייסדה של טורקיה, כמאל אתא טורק. דבריו זכו לחיזוק במהלך היום מצד ראש הממשלה אחמט דאווטאולו.

החוא אמר כי אנקרה תוציא אל הפועל שורת רפורמות גדולות בחצי השנה הקרובה, מבלי לתת פרטים נוספים. לדבריו, החוקה החדשה חייבת להבטיח את החירויות השונות ועליה להיות מבוססת על הפרדת סמכויות. ראש ממשלת טורקיה הוסיף כי המשטר הנוכחי יוצר מתיחות בין הנשיא לבין ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully