וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית: הנשיא אובמה הוא "איש השנה" של הלהט"בים

לראשונה, נשיא אמריקני נבחר להופיע על שער כתב העת "OUT". בריאיון התייחס לקשרים הקרובים של וושינגטון עם מדינות ששוללות זכויות מלהט"בים: "קידום זכויות אדם, ללא קשר לנטייה מינית או לזהות מגדרית, הוא חלק מהותי במדיניות החוץ שלנו"

נשיא ארה"ב ברק אובמה על שער המגזין "אאוט". OUT, אתר רשמי
"הנשיא שלנו". אובמה על שער כתב העת/אתר רשמי, OUT

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נבחר להופיע על שער גיליון מיוחד של כתב העת האמריקני "OUT" שפורסם היום (שלישי). כתב העת מוקדש לנושאים להט"בים, והגיליון הנוכחי מכתיר את מאה "אנשי השנה" של כתב העת. "הנשיא ה-44 של ארצות הברית הוא ידיד השנה של קהילת הלהט"ב", נכתב במאמר המערכת. "זו הפעם הראשונה שבה נשיא מכהן מצולם לשער של פרסום להט"בי, וזהו רגע היסטורי בפני עצמו שמבהיר כמה ממשלו עשה".

על פי כתב העת, "הנשיא נכנס לבית הלבן בעיצומו של גל של אופוריה, שנדמה כאילו איבד את תנופתו לאורך הדרך, אולם מאז הוא תמך וסייע בהבטחת שוויון בנישואים, לצד יוזמות היסטוריות נוספות שמשנות את מקומנו באמריקה". ב-26 ביוני בית המשפט העליון קבע כי לא ניתן למנוע מזוגות חד-מיניים להינשא.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 40 שנה: עצור בריטי בפרשת "יום ראשון העקוב מדם"
האיחוד נגד טורקיה: "הידרדרות בשלטון החוק וחירויות הפרט"
האופוזיציה במיאנמר: הצבא עושה "תרגיל" ולא מפרסם את התוצאות

נשיא ארה"ב ברק אובמה על שער המגזין "אאוט". OUT, אתר רשמי
"אני מאמין בחופש דתי, אולם בסופו של דבר, אף אחד אינו מעל לחוק". אובמה/אתר רשמי, OUT

בריאיון לכתב העת, התייחס אובמה לפרשת קים דייוויס, עובדת מדינה שסירבה לרשום זוגות חד-מיניים, למרות החלטת בית המשפט. לדבריו, "אני מאמין בחופש דת, אולם בסופו של דבר, אף אחד אינו מעל לחוק – במיוחד אם אותו אתם התחייב בשבועה לקיים את החוק. זה משהו שאנחנו חייבים לכבד".

"קידום זכויות אדם והגנה עליהן, עבור על האנשים, ללא קשר לנטייתם המינית או לזהותם המגדרית, הוא חלק מהותי במדיניות החוץ שלנו ומהווה גורם במגעים שלנו עם כל ממשלות העולם, כולל בעלות בריתנו", אמר אובמה בהתייחסות ליחסים הקרובים של ארצות הברית עם מדינות כמו ערב הסעודית. "כשאנחנו מדברים על סוגיות להט"ביות, אנו מדגישים את החשיבות של זכויות אדם אוניברסליות, שלא משתנות או נעלמות רק בגלל שמישהו הוא חבר בקהילה הלהט"ב".

במהלך ביקורו של הנשיא אובמה בקניה, הוא השווה בין חוויותיהם של להט"בים במדינות אפריקה למאבק לשחרור אזרחי של אזרחי ארצות הברית השחורים בעשורים האחרונים. אובמה הגן על ההשוואה בין המקרים וטען: "במובנים רבים, מדובר בשוויון בפני החוק. זה היה גורם קריטי בתנועת זכויות האזרח בארצות הברית, וזה גורם חיוני במאבקם של להט"בים ברחבי העולם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מצעד הגאווה שהתקיים בניו יורק, ארצות הברית, יוני 2015. רויטרס
"בארצות הברית ראינו את השינוי בגישה אצל רבים". מצעד הגאווה בניו יורק, יוני/רויטרס

"קבלה של מישהו בתור מי שהוא דורש שינוי בגישה", הוסיף אובמה. "בארצות הברית ראינו את השינוי בגישה אצל רבים, ויותר ויותר להט"בים אוזרים את האומץ לצאת מהארון ולחיות את חייהם באופן חופשי". לדבריו, "החלק השני הוא התנהגות. ללא קשר לדעות, עלינו להתייחס אחד לשני עם רמה בסיסית של כבוד, ועל ממשלות לאכוף את החוק, להעמיד לדין על מעשי אלימות ולהגן על זכויות האדם של אזרחיהן – כל האזרחים – ללא כל אפליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully