וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שברת - שילמת: ועדת הכנסת תוכל לקנוס ח"כים שפגעו ברכוש המשכן

דב גיל הר

10.11.2015 / 7:50

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הסביר יו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, על הצעת החוק, שהוגשה בין היתר בעקבות מקרה שבו ח"כ אחמד טיבי גרם נזק למערכת ההגברה במליאה. "אם בגלל גימיקים והתקשורת הם עשו נזק, הם ישלמו"

צילום: מור שאולי, עריכה: ניר חן

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), סיפר אתמול (שני) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על הצעת החוק המרחיבה את סמכויותיה של ועדת האתיקה של בית הנבחרים, ומאפשרת לה לקנוס חברי כנסת שיגרמו נזק כספי למתקני הכנסת. ההצעה עברה בקריאה שנייה ושלישית היום במליאה, ונועדה להרחיב את הענישה מעבר להרחקה מהכנסת ומדיוני המליאה.

אחד הדוגמאות למעשים שבהם אמורה לטפל הצעת החוק הוא ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שהושעה מניהול ישיבות הכנסת לאחר שגרם נזק כבד למערכת ההגברה של המליאה ב-2013. במקרה המדובר, קרעו תשעה מחברי הכנסת הערבים את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הבדואית בכנסת (חוק פראוור) מעל דוכן הנואמים, כשח"כ טיבי הוסיף ושפך על דפי ההצעה מים.

"אחמד טיבי הוא דוגמה שהייתה בקדנציה הקודמת, הוא עשה איזו פעולת גימיק ושפך מים על המחשבים ועל התקשורת וגרם נזק של 20 אלף שקל", אמר ח"כ ביטן. "הכנסת לא תגיש תביעה נגד ח"כ מכהן, אבל אדם צריך להיות אחראי למעשיו ולשמש דוגמה. אם הוא עשה פעולה שגרמה נזק, בין אם במתכוון ובין אם מתוך אדישות לפעולה - הוא צריך לשלם על זה. קבענו שהסכום המקסימלי יהיה עשרת אלפים שקל".

עוד בוואלה! NEWS:
גם רוסיה מודה: ייתכן שהתרסקות המטוס בסיני הייתה פיגוע
סערת הטבות המס בצפון: "אין מאבק עם יישובי קו העימות"
חשד: תינוקת כבת שנה נדרסה למוות על ידי אחיה בדרום

אחמד טיבי קורע את מסמך חוק פראוור. ערוץ הכנסת
טיבי שופך מים על הצעת חוק פראוור וגורם נזק למערכת ההגברה/ערוץ הכנסת

כשנשאל ח"כ ביטן על ההבדל בין המקרה של טיבי לבין התקרית שבה שפכה ח"כ לשעבר אנסטסיה מיכאלי כוס מים בפניו של ראלב מג'אדלה, אמר: "זו לא אותה דוגמה. היא שפכה מים על חבר כנסת ופגעה בחבר הכנסת ובכבוד הכנסת. על זה עשינו תיקון נוסף שאומר שאם ח"כ עבר עבירה אתית חמורה, אפשר לקנוס אותו עד חודש משכורת. בזה שהיא שפכה מים על פניו, היא לא גרמה נזק לרכוש הכנסת".

לדבריו של ח"כ ביטן, ההצעה כנראה לא תעצור חברי כנסת מעשיית מעשים דומים, אך אולי תגרום להם לחשוב פעמיים לפני שיגרמו נזקים כלכליים לרכוש המשכן. "זה לא יכול לעצור את הפרובוקציות. אבל הם צריכים להבין - אם בגלל גימיקים והתקשורת, הם עשו פעולה שגרמה נזק, הם ישלמו על זה. שברת - שילמת", הסביר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הצבעה בוועדת הכנסת על החוק לפיזור הכנסת. עומר מירון
"הרעיון הוא שלוועדת האתיקה יהיו סמכויות ושיניים". דיון בוועדת הכנסת/עומר מירון

בהמשך, המשיך ביטן והבהיר כי ההצעה הנוכחית נועדה לטפל בנושא נזקי הרכוש בכנסת, וציין כי לוועדת האתיקה ישנן גם הסמכויות להטיל סנקציות על חברי כנסת שלא מגיעים כלל לדיונים במליאה ובוועדות. "ועדת האתיקה מוסמכת, אם חבר כנסת לא מגיע לישיבות עד רף מסוים, לקזז חלק ממשכורתו. זה קיים בתקנות הכנסת", הסביר.

לטענתו, אם לוועדת האתיקה יהיו יותר סמכויות בנושא, ניתן יהיה לטפל בהיעדרויות מהמליאה בצורה יעילה יותר. לדבריו, "הרעיון הוא שלוועדת האתיקה יהיו סמכויות ושיהיו לה שיניים. צריך לתת שיניים לוועדת הכנסת. לא רק לתת השעיה - כי אז ח"כ לא מגיע לדיונים וגם מקבל משכורת. המטרה שלנו הייתה שאם ח"כ פוגע וגורם נזק כספי לכנסת, שיקבל קנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully