וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הטבות המס בצפון: "אין מאבק עם יישובי קו העימות"

דב גיל-הר

10.11.2015 / 0:19

200 יישובים שבתו היום במחאה על ההחלטה להקפיא את מפת הטבות המס, בעקבות דרישת תושבי הגליל המערבי. עדי אלדר, ראש העיר כרמיאל, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "אנחנו מחכים לזה עשרות שנים, בלי התמריצים הגליל ימשיך לדעוך. נשקול את צעדינו"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: מאיה בן ניסן

"אנחנו לא במאבק עם תושבי קו העימות" – כך אמר אתמול(שני) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ראש העיר כרמיאל, עדי אלדר, ממובילי השביתה ברשויות המקומיות. 30 רשויות מקומיות בצפון ובדרום שבתו היום במחאה על הקפאת המפה החדשה למתן הטבות מס, צעד שהוחלט עליו בשבוע שעבר על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, משה כחלון. זאת בעקבות מאבק תושבי הגליל המערבי בכוונה להפחית את הטבות המס שהם מקבלים.

מפת הטבות המס מפלגת את תושבי הצפון למי שאמור היה לקבל הטבות חדשות ושובת היום, לעומת מי שהטבת המס שלו הופחתה. "מה שקשור לתושבי קו העימות, אנחנו לא נתערב", אמר אלדר. "אצלנו מדובר שבמקום לקבל 7% או 9%, היום אנחנו באפס הטבת מס. אצלם מדובר במאבק על 2% שרצו להוריד להם בהטבות המס".

הפגנה של תושבי הצפון  בגן הוורדים בירושלים, מול משכן הכנסת , בעקבות ביטול ההקלות במס, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
תושבי הגליל המערבי מפגינים על הקיצוץ בהטבות המס בירושלים, לפני שבוע/נועם מושקוביץ

לדבריו, "אנחנו מחכים להטבת המס כבר עשרות שנים. הוקמה ועדה אובייקטיבית שקבעה מי נכנס והוחלט שלנו מגיעות הטבות מס על פני כל דין. וברגע האחרון, לפני הצבעה של ועדת הכנסת, באו ראש הממשלה ושר האוצר, משכו את התכנית ואמרו 'נדבר בעוד חודשיים'. לזה אנחנו לא מוכנים".

על השאלה אם לא ראוי בכל זאת לעשות הפרדה בין יישובי קו העימות לשאר המדינה, ענה אלדר: "הגיע הזמן שיינתנו הטבות ליישובי הגליל בכלל, כדי שהם יגדלו במספר התושבים. אני עומד על 53 אלף תושבים כבר שנים והגיע הזמן לתת תמריץ כדי שיגיעו תושבים חדשים. בלי זה ערי הגליל ימשיכו לדעוך, זה מנוגד לאינטרס של מדינת ישראל. המדינה צריכה לתת תמריצים לטבריה, חצור הגלילית, כרמיאל ואנחנו לא שונים מעכו ומעלות ולא משום מקום אחר".

לסיום אמר אלדר, כי לא מדובר רק בתושבי הצפון, אלא ב-200 יישובים, שפתחו היום בהשבתת הרשויות, בלי לפגוע במערכת החינוך. "נחליט על שורה של צעדים כחלק מהמאבק".

(עדכון ראשון: 21:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully