וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה התכנית לקיצוץ בהטבות מס לתושבי גליל המערבי

הממשלה החליטה להשהות את קידום ההצעה החדשה של מפת הטבת המס עד לאחר הדיון בתקציב שיתרחש בעוד כשלושה חודשים. בוטלה השביתה הכללית בגליל המערבי. "השרים הבינו שאי אפשר להפקיר את הפריפריה"

צילום: אלכס לויט, ערן גילווארג, מטה המאבק של יישובי הגליל המערבי; עריכה: יאיר דניאל

(תושבי הצפון הפגינו ברחבי הארץ נגד הקיצוץ: "רומסים אותנו")

בתום פגישה שנערכה אמש (שני) בין ראשי הרשויות בגליל המערבי לשר האוצר משה כחלון, הוחלט לדחות את אישור התכנית לקיצוץ בהטבות המס לתושבי הגליל המערבי עד לאחר הדיון בתקציב שיתרחש בעוד כשלושה חודשים. בעקבות ההחלטה בוטלה המשך השביתה שהחלה ביום ראשון האחרון ברשויות בעכו, נהריה, מעלות-תרשיחא וכפר ורדים. כמו כן, בוטלו אירועי מחאה שהיו אמורים להתרחש בימים הקרובים בצפון וברחבי הארץ.

"מוסדות החינוך ששבתו חוזרים לעבוד כרגיל", נמסר ממטה המאבק נגד הקיצוץ בהטבות המס בגליל המערבי. "ראשי הערים מסרו שהם מודים לשרים שהבינו את מצוקת תושביהם והבינו שאי אפשר להפקיר את הפריפריה".

עוד בנושא:
תושבי הצפון הפגינו ברחבי הארץ נגד הקיצוץ: "רומסים אותנו"
היום: שביתה כללית בגליל המערבי במחאה על הקיצוץ בהטבות המס
תושבי הצפון מאיימים לעזוב בשל הקיצוץ: "אפשר לסגור את הבסטה"

השר משה כחלון וראשי הרשויות בצפון, 2 בנובמבר 2015. רועי אלרום, מערכת וואלה! NEWS
ראשי הרשויות בגליל המערבי ושר האוצר משה כחלון, הערב/מערכת וואלה! NEWS, רועי אלרום

ממשרד האוצר נמסר כי השר הביע מחויבות מלאה ליישובי קו העימות הצפוני לערי הגליל המערבי ואמר כי הוא לא רוצה לפגוע בפריפריה. עוד נמסר כי הוא מחויב לגליל המערבי, הן בשמירה על היקף הטבת המס והן בהגדלת ההשקעות בו. השר כחלון הבטיח לראשי הערים כי הוא יידע להקצות את התקציב המתאים לתיקון העיוות, בו יישובי קו העימות הצפוני וערי הגליל המערבי שכבר קיבלו הטבה צודקת מזה שנים רבות, ספגו קיצוץ חד.

הפגנה של תושבי הצפון  בגן הוורדים בירושלים, מול משכן הכנסת , בעקבות ביטול ההקלות במס, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
הפגנה מול משכן הכנסת, הבוקר/נועם מושקוביץ

ביום ראשון שעבר הוחלט בישיבה שקיים נתניהו יחד עם ראשי סיעות הקואליציה כי מפת ההטבות תישאר במתווה שגובש בוועדת הכספים ותכלול בין היתר את היישוב היהודי בחברון והתנחלויות נוספות, אולם יישובים בפריפריה כמו עכו, נהריה ומעלות תרשיחא לא יכללו בה.

אתמול הפגינו תושבי הצפון בכמה מוקדים ברחבי הארץ. המפגינים יצאו באוטובוסים ובמשאיות זבל להפגין מול משכן הכנסת בירושלים, כמו כן התקיימו הפגנות בחיפה ונחסמו כבישים בנהריה ובעכו. בין המפגינים היו גם מאות פועלים מהמפעלים הפזורים בגליל המערבי, שהצטרפותם למחאה מעידה לא רק על פגיעה בשכר הנטו שלהם, אלא על מקור פרנסתם. אם תאושר, מפת הטבות המס החדשה תגרום לרבים מתושבי הפריפריה לשלם מסים בשווי אלפי שקלים מדי שנה שלא שילמו קודם.

(עדכון ראשון: 20:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully