וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: שביתה כללית בגליל המערבי במחאה על הקיצוץ בהטבות המס

1.11.2015 / 0:05

מוסדות החינוך, המוסדות העירוניים והמפעלים בעכו, בנהריה, במעלות-תרשיחא ובכפר ורדים ישבתו ללא הגבלת זמן. ראש עיריית עכו: "כחלון מרסק את כולנו, ודרעי הופך אותנו לשקופים"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: ניר חן

יישובי הגליל המערבי מחריפים את המאבק נגד הקיצוץ בהטבות המס: הרשויות בערים עכו, נהריה, מעלות-תרשיחא וכפר ורדים יפתחו היום (ראשון) בשביתה כללית ובלתי-מוגבלת בזמן, שאליה יתלוו הפגנות ומחאות בגליל המערבי וברחבי הארץ. זאת, לאחר שוועדת הכספים של הכנסת לא עמדה באולטימטום שהציבו ראשי הרשויות, ולא הודיעו על הכוונה לבטל את הגזירה. ביום שני צפויה הוועדה להכריע אילו ישובים יזכו להטבות מס ומה יהיה שיעור ההטבה.

במסגרת השביתה, שמגיעה לאחר שביתת אזהרה ברביעי האחרון, יושבתו כל מוסדות החינוך למעט החינוך המיוחד, ולא תתקיים קבלת קהל במוסדות העירוניים. לשביתה מצטרפת הפעם גם ההסתדרות, שתשבית את כל המפעלים במרחב. במטה המאבק מזהירים כי אם גם צעדים אלו לא יועילו, יוסיפו היישובים ויחריפו את המאבק. ראשי הרשויות מאיימים כי ככל שיחלוף הזמן, יגלוש המאבק לכל חלקי הארץ.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בסוריה: ישראל תקפה בסיסים של צבא אסד וחיזבאללה
נמצאה הקופסה השחורה של המטוס בסיני: "שמענו קולות מההריסות"
החלו מסעות הלוויה של 5 המחבלים והתינוק שמת מגז מדמיע בחברון

שלטי מחאה שהוצבו במעלות-תרשיחא נגד הקיצוץ בהטבות המס בגליל המערבי. דף הפייסבוק של ראש עיריית מעלות-תרשיחא שלמה בוחבוט, צילום מסך
"למכירה - מוכרים את הצפון". שלט מחאה שהפיץ ראש עיריית מעלות-תרשיחא/צילום מסך, דף הפייסבוק של ראש עיריית מעלות-תרשיחא שלמה בוחבוט

היום צפויה לצאת משלחת של תושבים המתגוררים בתחומי המועצה האזורית מטה אשר לכנסת, ובהמשך הם יקימו אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה. כמו כן, מחר תתקיים הפגנה בכניסה לנהריה, וראש מועצת כפר ורדים, סיוון יחיאלי, פרסם "צו 8" שבו הודיע כי המועצה תעמיד אוטובוסים לטובת תושבים שיבקשו להצטרף להפגנה.

מחר מתוכננת לצאת גם שיירת משאיות ואוטובוסים מכל יישובי המאבק במטה אשר בנסיעה איטית לירושלים. על רכבי השיירה יוצבו שלטים גדולים שעליהם נכתב "ממשלת ישראל הפקירה את הפריפריה בגליל המערבי". ראש עיריית מעלות שלמה בוחבוט החל להפיץ בעירו שלטים שעליהם נכתב: "למכירה – מוכרים את הצפון. לפרטים – ממשלת ישראל". שלטים אלו החלו להופיע כפטריות אחרי הגשם על גדרות של חצרות בתים במעלות וביישובי הסביבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, בישיבת ראשי רשויות בנוגע למאבק ראשי הרשויות בקיצוץ הטבות המס. נהריה.  אוקטובר 2015. אדריאן הרבשטיין
"הפוליטיקאים מפקירים אותנו". לנקרי/אדריאן הרבשטיין

את ההחלטה על השביתה קיבלו ראשי הרשויות ביום שישי בצהריים. "הממשלה החלה במדיניות של הדרת הפריפריה ומתייחסת אלינו כאל שקופים", הודיעו ראשי הרשויות המובילים את המאבק. "ההבטחות למדיניות חברתית, הפכו לביצוע של מדיניות אנטי-חברתית ומפלה, שתחזיר את הפריפריה עשרות שנים לאחור. אנו נזכיר לראש הממשלה ולשר האוצר כי אין מדינה בלי פריפריה וניאבק בכל דרך חוקית על מה שבנינו בלי פשרות".

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי הוסיף: "מביש לראות כיצד פוליטיקאים אשר רכבו על גלי אהדת תושבי הפריפריה וקיבלו אצלנו עשרות אלפי קולות, מפקירים אותנו ומשאירים אותנו בני ערובה בידיים של משה גפני (יו"ר ועדת הכספים שהציע את המתווה החדש – ע"ח). כחלון מרסק את כולנו, ודרעי הופך אותנו לשקופים. בבחירות הבאות כולנו נהפוך אותם לשקופים".

שלטי מחאה שהוצבו במעלות-תרשיחא נגד הקיצוץ בהטבות המס בגליל המערבי. דף הפייסבוק של ראש עיריית מעלות-תרשיחא שלמה בוחבוט, צילום מסך
שלט מחאה במעלות-תרשיחא/צילום מסך, דף הפייסבוק של ראש עיריית מעלות-תרשיחא שלמה בוחבוט

ממשלות ישראל נוקטת במדיניות של הטבות המס במטרה לעודד מגורים בפריפריה ובישובים הגובלים עם קווי עימות. ההנחות במס ניתנות על הכנסה ממשכורת, מעסק עצמאי ומפנסיה. המשמעות של ההטבה היא דרמטית מאחר שהיא משפיעה על גובה שכר הנטו של התושב - תושב המתגורר ביישוב שזכאי להטבות מס, נהנה משכר נטו גבוה יותר מזה של תושב יתר אזורי הארץ.

עד המתווה החדש שהציע יו"ר ועדת הכספים גפני, זכו כ-180 יישובים בארץ מהטבות מס גבוהות כיישובי קו-עימות המרוחקים עד כ-9 ק"מ מהגבול. המתווה החדש שמציע גפני כולל 403 יישובים ברחבי הארץ, שבהם רבים שאינם מוגדרים כיישובי קו העימות. מאחר שהתקציב הממשלתי שהוקצה להטבות לא הוגדל, יישובים שנהנו ממנו במשך שנים ארוכות כדוגמת יישובי הגליל המערבי נפגעים בכיסם ושכר הנטו שאותו הם קיבלו עד כה יפחת בהיקף של אלפי שקלים בשנה.

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully