וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי שפך כוס מים בכנסת; הנזק: 21 אלף שקלים

23.7.2013 / 20:25

בחודש שעבר קרעו תשעה ח"כים ערבים את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב מעל דוכן הנואמים. ח"כ טיבי גם שפך על ההצעה מים - והסב נזק כבד למערכת ההגברה. ומה העונש?

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו: הסערה בדיון על הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, בחודש שעבר

כוס המים עלתה ביוקר: ועדת האתיקה של הכנסת החליטה למנוע מחבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) לנהל את ישיבות הכנסת בשבוע הקרוב, לאחר שגרם נזק בגובה 21 אלף שקלים למערכת ההגברה של המליאה. זאת, בעקבות מקרה בחודש שעבר בו קרעו תשעה מחברי הכנסת הערבים את הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב (חוק פראוור) מעל דוכן הנואמים, במחאה על מה שהם כינו "גזל אדמותיהם של הבדואים".

באשר לשמונה מחברי הכנסת של סיעות חד"ש, רע"מ-תע"ל ובל"ד, החליטו חברי ועדת האתיקה לדחות את התלונות שהגיש נגדם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. "חברי הוועדה אינם רואים בקריעת מסמכים פרלמנטריים מעל דוכן הכנסת דבר שיש להפוך את השימוש בו לעניין מקובל", צוין. עם זאת, הסבירו בוועדה, שכיוון שניתן לראות בקריעת המסמכים חלק מחופש הביטוי הפרלמנטרי, וכיוון שמדובר בתקדים בכנסת, הוחלט הפעם לדחות את התלונות שהוגשו בנושא.

אחמד טיבי קורע את מסמך חוק פראוור. ערוץ הכנסת
ח"כ טיבי שופך מים על הצעת החוק מעל דוכן הנואמים/ערוץ הכנסת

המקרה של חבר הכנסת טיבי היה שונה. טיבי קרע כמו חבריו את הצעת החוק, אולם הוסיף בסיום דבריו כי "ההצעה הזו, ראוי לשפוך עליה מים", ואכן שפך כוס מים על הצעת החוק. כתוצאה מכך, נכתב בהחלטת הוועדה, נגרם למיקרופון ולמערכת ההגברה של הכנסת נזק בשווי 21 אלף שקלים. זאת, על פי מידע שהציגה לשכת מנכ"ל הכנסת לחברי הוועדה. לכן, הוחלט להטיל על טיבי עונש ולשלול ממנו את הזכות לנהל את הישיבות כסגן יו"ר הכנסת בשבוע שנותר עד לתום מושב הכנסת. בפועל, טיבי לא ניהל אף לא ישיבה אחת מאז המקרה.

בהחלטת הוועדה נכתב כי "במעשיו, הפר חבר הכנסת טיבי את כללי האתיקה. חומרה מיוחדת רואה הוועדה בכך שטיבי מכהן כסגן יו"ר הכנסת, ואמור לשמש דוגמה בכל הנוגע לאופן ההתנהלות הפרלמנטרי במליאה".

מלשכתו של טיבי נמסר בתגובה: "ללא ההחלטה הקולקטיבית של כולנו לקרוע את הצעת החוק ולמחות נגדו, הציבור לא היה שומע על פראוור בדיון הזה וזה היה עובר בקלות. נמשיך להשמיע קול זעקה רמה בעניין הזה. אגב, כשהרצוג קרע באו"ם את ההחלטה נגד הציונות עשיתם ממנו גיבור לאומי וכשהח"כים הערבים עשו זאת כינו זאת 'התפרעות' והם הורחקו מהאולם. צר לנו על ההחלטה ועל התלונה בכלל. מדובר בעונש לא פרופורציונלי שימנע מח"כ טיבי לנהל את ישיבות הכנסת במשך כמה חודשים בגלל הפגרה".

בתום דיון סוער: חוק יישוב הבדואים עבר ברוב דחוק

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

  • עוד באותו נושא:
  • אחמד טיבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully