וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות היסטוריות במיאנמר: מפלגת השלטון הודתה בהפסד

אף שמפלגת האופוזיציה ניצחה בבחירות הראשונות במדינה ב-25 השנים האחרונות, מנהיגת המפלגה אונג סן סו צ'י לא תוכל להתמנות לנשיאה בשל החוקה הצבאית. עוד בטרם פרסום התוצאות הרשמיות, כותרות העיתונים דיווחו על "שחר של יום חדש"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

במערכת הבחירות הראשונה במיאנמר ב-25 השנים האחרונות, מפלגת האופוזיציה "הליגה הלאומית לדמוקרטיה", בראשותה של אונג סן סו צ'י, ניצחה ברוב גדול – כך מסר היום (שני) דובר המפלגה, וין הטין. התוצאות הרשמיות יוכרזו רק לקראת שעות הצהריים, אולם מנהיג מפלגת השלטון, "הפיתוח והאיחוד הסולידרי", התאי או, כבר הודה: "הפסדנו".

ממפלגת האופוזיציה נמסר כי במחוזות המרכזיים – שבעה מתוך 14 מחוזות הבחירה – המפלגה זכתה בלא פחות מ-80% מקולות הבוחרים. על פי החוקה במדינה, הצבא מקבל באופן אוטומטי רבע מהמושבים בפרלמנט, ולכן מפלגתה של סן סו צ'י זקוקה לשני שלישים מקולות הבוחרים על מנת להרכיב ממשלה.

עוד בוואלה! NEWS:
נחשף המבצע הנועז להעלאת אחרוני היהודים מחאלב שבסוריה לישראל
ברקע משבר המהגרים: המפלגה השמרנית ניצחה בבחירות בקרואטיה
ספר חדש טוען: "היטלר לא היה אנטישמי קיצוני בתחילת דרכו"

אזרחים מביטים על ספירת הקולות בבחירות ביאנגון, מיאנמר. AP
"המדינה כולה שמחה". אזרחים מביטים על ספירת הקולות ביאנגון/AP

עם זאת, מנהיגת "הליגה הלאומית לדמוקרטיה" לא תוכל להתמנות לנשיאה בשל סעיף בחוקה, והיא הבטיחה שתהיה "הכוח מאחורי הנשיא". בדבריה הבוקר, קראה סן סו צ'י לתומכיה: "אני רוצה להזכיר לכולם שגם המועמדים שלא זכו, צריכים לקבל את המנצחים, וחשוב לא להתגרות במועמדים שלא ניצחו כדי לא לגרום להם להרגיש רע".

מערכת הבחירות הנוכחית היא שיאו של תהליך מעבר לדמוקרטיה במדינה הדרום-מזרח אסייתית, ורבים מתוך 30 מיליון בעלי זכות הבחירה יצאו אתמול לקלפיות. כותרות העיתונים דיווחו על "שחר של יום חדש", ועל "מיליונים שהצביעו בבחירות ההיסטוריות".

"אני כל כך שמח, ואני לא היחיד. המדינה כולה שמחה", סיפר קין מאונג התאי, בן 71, שהאזין לנאום הניצחון של סן סו צ'י הבוקר. "אני חושב שהיא מנהיגה מושלמת למדינתנו. היא אישה של שלמות". דאו מינת, בת 55, אמרה לאחר ההצבעה: "עשיתי את חלקי לשינוי, לעליית הדמוקרטיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ילדים מוסלמים במחנה פליטים במערב מיאנמר, נובמבר 2015. רויטרס
נאסר על כחצי מיליון בני מיעוט הרוהינגיה המוסלמים להצביע/רויטרס

על אף שכ-10,000 המשקיפים הבינלאומיים מסרו כי הבחירות עברו כסדרן, ביקורת חריפה הוטחה ברשויות שמנעו מכחצי מיליון בני מיעוט הרוהינגיה המוסלמים להצביע. שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי שיבח את הבחירות כמעד חשוב קדימה, אולם הבהיר כי המצב "רחוק מלהיות מושלם". דורודי סיריצ'ניה, אחד מהמשקיפים שפיקחו על תהליך הבחירות, מסר: "מתוך עשרות האנשים ששוחחנו עמם, כולם מרגישים שהם יכולים להצביע למי שירצו בביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully