וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע משבר המהגרים: המפלגה השמרנית ניצחה בבחירות בקרואטיה

בבחירות שהתקיימו במדינה לראשונה מאז הצטרפה לאיחוד האירופי, מפלגת האופוזיציה השמרנית גרפה את רוב הקולות והותירה מאחור את מפלגת השמאל-מרכז בראשות ראש הממשלה היוצא. השמרנים מקדמים מדיניות נוקשה באשר לקליטת מהגרים

מהגרים בגבול קרואטיה-סלובניה, 19 באוקטובר 2015. רויטרס
מהגרים בגבול קרואטיה-סלובניה/רויטרס

מפלגת האופוזיציה השמרנית בקרואטיה ניצחה בבחירות שהתקיימו אתמול במדינה - כך נודע הלילה (שני) עם ספירת יותר ממחצית מהקולות. המפלגה "האיחוד הדמוקרטיה של קרואטיה" בראשות שר המודיעין לשעבר טומיסלב קראמרקו זכתה ב-60 מושבים בפרלמנט מתוך 151, והיא צפויה להרכיב את הממשלה הבאה. "המפלגה הסוציאל-דמוקרטית" של ראש הממשלה היוצא זורן מילנוביץ', המזוהה עם השמאל-מרכז, הגיעה למקום השני עם 53 מושבים בפרלמנט.

תוצאות הבחירות, הראשונות שהתקיימו במדינה מאז שזו הצטרפה לאיחוד האירופי, מראות כי אף מפלגה לא הצליחה לזכות ברוב מוחלט ומלאכת בניית הממשלה תלויה במפלגות קטנות נוספות שייכנסו לפרלמנט. בהן, מפלגת "הפוליטיקה החדשה" שזכתה ב-19 מושבים ועשויה להוות גורם מכריע במשא ומתן על הקמת הממשלה. הבחירות התקיימו על רקע משבר המהגרים שפוקד את היבשת, ממנו סובלת בעיקר קרואטיה, וכן על רקע מצב כלכלי רעוע במדינה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
נחשף המבצע הנועז להעלאת אחרוני היהודים מחאלב שבסוריה לישראל
דיווח בארה"ב: ישראל העבירה מידע לפיו דאעש הפיל את המטוס הרוסי
השותפות הערביות של ארה"ב במאבק בדאעש נוטשות את המערכה בסוריה

ראש מפלגת "האיחוד הדמוקרטיה של קרואטיה" תומיסלב קרמארקו מצביע בבחירות 08 נובמבר 2015. רויטרס
ביקרו את המדיניות הקלה כלפי המהגרים. ראש מפלגת השמרנים טומיסלב קראמרקו, היום/רויטרס

ניצחונם של השמרנים בבחירות עשוי להשפיע על תפיסת העולם בנוגע למהגרים במדינה, שכן השמרנים דוגלים ביישום מדיניות נוקשה שלא תאפשר את שטף המהגרים שכבר נקלטו בשטח קרואטיה. מאז חודש שעבר, יותר מ-330 אלף מהגרים נכנסו לשטח המדינה, בעודם נמלטים מהעוני והמלחמות במדינותיהם באפריקה ובמזרח התיכון ומחפשים דרכים להגיע למערב אירופה.

השמרנים ביקרו לא אחת את המדיניות שהנהיג ראש הממשלה היוצא מילנוביץ' שאפשרה זרימה יחסית חופשית של מהגרים. לדברי גורמים במפלגה, יש לבנות גדרות בגבולות ולהציב כוחות צבא על מנת למנוע את כניסתם של המהגרים פנימה ולפעול לעצירת השטף. "מערכת הבחירות הייתה מאוד נלהבת, אך לצערנו משבר המהגרים היה מרכזי כמו גם דברי השטנה של מחרחרי השנאה השמרנים", אמר מילנוביץ' כשהגיע לקלפי להצביע.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ראש ממשלת קרואטיה זוראן מילנוביץ אחרי הבחירות 08 נובמבר 2015. רויטרס
"משבר המהגרים היה מרכזי". ראש הממשלה היוצא זורן מילנוביץ'/רויטרס

אך לא רק משבר המהגרים פוקד את המדינה, גם המצב הכלכלי הקשה היה נושא מרכזי בבחירות האחרונות. קרואטיה סובלת ממיתון זה שש שנים עם גירעון כבד. אחוז האבטלה במדינה עומד על 16%, מתוכם 43% בקרב צעירים. תוצאות הבחירות מראות שלראשונה זה ארבע שנים, העם נוטש את עמדותיו המתונות המזוהות עם השמאל-מרכז ושובר ימינה, לקראת השמרנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully