וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה הרפורמה שהייתה מביאה להשמדת 20 מיליון אפרוחים בשנה

9.11.2015 / 0:46

ועדת הכלכלה דחתה פה אחד את המהלך, שאותו יזם משרד האוצר, ובמסגרתו היה אמור להתבטל ויסות היקף בקיעת האפרוחים במדגרות. הדבר היה יוצר עודף תרנגולות, מה שהיה מוריד את מחיר העוף, אך גם להשמדת מיליוני אפרוחים "עודפים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיום מתים כ-18% מהאפרוחים עוד לפני שהם מובלים לשחיטה כתרנגולות בוגרות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניצחון לארגוני בעלי החיים: ועדת הכלכלה של הכנסת החליטה אתמול (ראשון) להוציא מחוק ההסדרים את "רפורמת העודפים", שעלולה הייתה להביא להשמדה של 20 מיליון אפרוחים בשנה, להערכת הארגונים.

במסגרת הרפורמה, שאותה יזם משרד האוצר, היה אמור להתבטל תכנון ויסות היקף בקיעת האפרוחים במדגרות בהתאם להיקף הצריכה הצפוי. הדבר היה יוצר עודף תרנגולות, מה שהיה מוריד את מחיר העוף בהתאם לחוקי ההיצע והביקוש. עם זאת, תוצר הלוואי היה שכמו בתעשיית הירקות - אפרוחים "עודפים" רבים היו מושמדים.

המהלך בא בעקבות הצעה שהציגו החקלאים לוועדה שתביא לפתרון של חלקים משמעותיים מהנהלים שהובילו להתייקרות במחירי הבשר, והולידו בעקבותיהם את היוזמה לרפורמה. מגדלי העופות התחייבו להוזיל ב-10% את מחיר הבשר הגולמי, והמשחטות הגדולות התחייבו לקלוט 20%-30% מהמגדלים הקטנים לשורותיהן.

עוד בוואלה! NEWS:
מהגיל הרך ועד תקציב המדינה: הקואליציה מראה סימנים של חולשה
ניצחון למפלגות החרדיות: הפטור מגיוס יוארך עד 2020
"מסר להרגעת הרוחות": השרים אישרו החוק ללימוד ערבית מכיתה א'

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החקלאים התחייבו לשפר ככל שניתן את איכות חיי העופות/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת ההצעה שהציגו, התחייבו החקלאים גם לשפר ככל שניתן את איכות החיים של העופות. כיום מתים כ-18% מהאפרוחים עוד לפני שהם מובלים לשחיטה כתרנגולות בוגרות, בשל הצפיפות הרבה בלולים ותנאי האקלים השוררים בהם.

הוועדה דרשה מהחקלאים להגיש מכתב עם ההתחייבויות עד מחר, וזו תקיים דיוני מעקב אחר יישומן אחת לחצי שנה. אם החקלאים יפרו את התחייבויותיהם, תחדש הועדה את הדיון בהצעת החוק ותפעל לאישורו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

כבל לחקלאים: "שלא יימצא שום מעשה שעלול להגדיל הרג האפרוחים"

ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) קרא לראשי הארגונים החקלאיים לגבש תכנית חלופית לענף שתובא לדיון בשלושת החודשים הקרובים, ותביא להורדת מחירים מבלי לפגוע במשק המשפחתי או בבעלי החיים. "אני תובע מכם שתדעו לעשות הכל - אבל הכול - כדי לשמור על זכויות בעלי החיים" אמר ח"כ כבל. "שלא יימצא בפעולותיכם שום מעשה שעלול חס וחלילה להגדיל את המוות וההרג של האפרוחים".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) התייחסה אתמול לנושא: "אני מברכת על הסרת הרפורמה הזאת, שככל הנראה לא היתה מביאה להורדת מחירים אבל היתה גורמת בוודאות לסבל של עוד 20 מיליון אפרוחים ותרנגולות בשנה. במקום לעסוק בעוף, שכבר כיום מחירו סביר, הממשלה צריכה להתמקד בהורדת מחירי הפירות והירקות שזינקו באופן דרמטי בשנים האחרונות".

איציק שמולי. נמרוד סונדרס
"מברך על ההסכמות". ח"כ שמולי/נמרוד סונדרס
"אפרוחים הם לא מוצרי מדף - הם יצורים חיים. לא ניתן להתעלם מסבלם בתחשיב כלכלי קר"

גם ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), יו"ר השדולה למען בעלי החיים, הצטרף למברכים. "אני מברך על ההסכמות שהושגו ומאמין שהן יסייעו להביא הן להפחתה מיידית במחיר והן לשמירה על זכויות החקלאים. השדולה למען בעלי חיים בכנסת תעקוב אחר היישום כדי למנוע מצב של ייצור והשמדה המוניים של אפרוחים".

עמותות אנונימוס ותנו לחיות לחיות, שהובילו את ההתנגדות לרפורמה בקרב ארגוני בעלי החיים, הוסיפו: "ההחלטה היא ניצחון גדול לארגונים להגנת בעלי חיים. היא מוכיחה שבישראל לא ניתן להעביר רפורמות כלכליות שלא לוקחות בחשבון את בעלי החיים. אפרוחים הם לא מוצרי מדף - הם יצורים חיים וחשים. מי שחשב שניתן להתעלם מסבלם בתחשיב כלכלי קר קיבל היום שיעור חשוב ברגישות של החברה הישראלית לצער בעלי חיים. את הרגישות הזו עלינו לשאת כולנו הלאה. כל אחד ואחת בבחירות המזון האישיות שלנו, וכולנו יחד במדיניות החברתית-כלכלית של ישראל".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully