וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: כחלון, תעצור את ההרג המיותר הזה

27.10.2015 / 10:00

היום ידונו בכנסת ביוזמה "רפורמת העודפים" של משרד האוצר בכדי להוזיל את מחיר העוף בשוק. המשמעות: בקיעתם של מיליוני אפרוחים, על מנת שיחיו בסבל, ישחטו ויזרקו לפח. חוץ מהזווית המוסרית, יש לדעת כי גם הכלכלה ואיכות הסביבה ייפגעו אנושות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים קשים אלו דנים בכנסת בהצעה, שמטרתה הראשונית ומשמעותה האמיתית יהיו שונות מאד זו מזו. "הרפורמה בענף העוף", או "רפורמת העודפים", הינם שמות שהודבקו ליוזמה של משרד האוצר והשר כחלון "לייצר" כמות עודפת גדולה של בשר, וזאת על מנת להוזיל את מחיר העוף בשוק. על פי הערכות זהירות, הרפורמה תוביל לתוספת של 20,000,000 אפרוחים בשנה לתעשיית הבשר. עד כאן המטרה המוצהרת. אך קשה לי לכתוב מילים קרות אלו, כשמאחוריהן מוסתרים יצורים חיים אשר עם אחיותיהם ואחיהם שיחקתי במקומות בהם דואגים שאותם תרנגולים ותרנגולות, אותם "עופות", יחיו בשלווה ובשמחה עד מותם.

השפה הקרה, הכלכלית והפונקציונאלית מסתירה מאחוריה את המשמעות הפשוטה להחריד של אותה רפורמה: בקיעתם של מיליוני אפרוחים, וזאת על מנת שיחיו בסבל את ימיהם הספורים (ידעתם שהעופות שאתם אוכלים הינם בני 42 ימים בלבד במותם?), ישחטו ויזרקו לפח. אני חושבת שגם אנשים שאוכלים בשר צריכים להזדעק נוכח הזלזול והבזבוז המופגנים והמופרזים בחייהם של יצורים, אותם אנו מנצלים עד דק, גם למאכל וגם עבור מהלכים כלכליים.

אסור לנסות להוזיל את מחירי המחייה על ידי הגברת קצב ההרג של יצורים חיים, מה גם שספק רב אם הרפורמה הזאת אכן תוביל לירידה במחירים. ישנן אלטרנטיבות בטוחות יותר, בריאות יותר, פחות מזיקות לסביבה וכמובן – שאינן מנצלות בעלי חיים.

בבסיס הרפורמה עומד הרצון להגדיל את כמויות האפרוחים בתעשייה, וזו על מנת ליצור תחרות מוגברת והוזלה במחירים, אך כפי שטענה חברת הכנסת תמר זנדברג במהלך הדיון ברפורמה זו, כבר היום ישנם עודפים והשמדות, אז איך יעזרו עוד עודפים והשמדות?

אפרוחים.
ידעתם שהעופות שאתם אוכלים הינם בני 42 ימים בלבד במותם?

מעבר להיותה מקור לסבל ולמוות למיליוני יצורים חיים, תעשיית המוצרים מן החי משעבדת את הסביבה, ומהווה את אחד הגורמים העיקריים להרס כדור הארץ. כאשר טוענים כנגדי שגם עם דיאטה טבעונית אני תורמת לפגיעה בחיות שדה, לא לוקחים בחשבון שרוב השטחים החקלאיים בעולם מיועדים בכלל לגידול אוכל עבור חיות המשק, ולא עבור בני אדם, תוך בזבוז אדיר של משאבים, שטחי גידול ומים. כאשר אנו חושבים על הוזלה במחירים, או בכלל- על הנוחות שלנו, עלינו לחשוב לטווח הארוך, ולא רק בטווח המיידי. השפעתה של הרפורמה על כיסם של האזרחים אינה ברורה, אבל השפעתה על חייהם של מיליוני אפרוחים, כמו גם על הסביבה, מהווה מכה קשה וכואבת. אני חושבת שכל אישה ואיש, אשר מחזיקים בתפיסה שמכבדת בעלי חיים ולו באופן מינימלי, צריכים להזדעק נוכח האפשרות שרפורמה זו תאושר על ידי הכנסת.

אני קוראת לשר כחלון, לחברי הכנסת ולאזרחיות ואזרחי המדינה, בואו נעצור את ההרג המיותר הזה. בואו נפעל למען עתיד טוב יותר גם לבעלי החיים, אותם אנו מנצלים בכל צורה אפשרית, וגם עבורנו. ישנן אלטרנטיבות ברות קיימא, בריאות ומועילות לשיפור המצב הכלכלי שלנו, ולהורדת יוקר המחייה. אם רמיסת החלשים ביותר היא הדרך היחידה שלנו לשפר את חיינו, משהו ככל הנראה לא בסדר באופן בו אנו חושבים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully