וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסר להרגעת הרוחות": השרים אישרו החוק ללימוד ערבית מכיתה א'

25.10.2015 / 18:05

החוק שיזם ח"כ אורן חזן, שלפיו ילמדו תלמידים יהודים ערבית מדוברת משנת הלימודים הראשונה, וערבים ילמדו עברית מאותו הגיל, אושרה בוועדת השרים ותעלה לדיון בכנסת ברביעי. "שמח שבשיאו של גל טרור התקבלה החלטה חשובה כזו", אמר חזן

מורה לערבית. ShutterStock
"כשהציבור היהודי יבין ערבית נראה ימים טובים יותר"/ShutterStock

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של חבר הכנסת אורן חזן (ליכוד), לפיה יחויבו כל התלמידים היהודים במדינת ישראל ללמוד ערבית מדוברת החל מכיתה א', והתלמידים הערבים יחויבו ללמוד עברית החל מאותו הגיל. "אני שמח שבשיאו של גל טרור חדש, קיבלה ועדת השרים לענייני חקיקה, יחד עם שר החינוך נפתלי בנט שנרתם לעניין, את הצעת החוק החשובה הזו", אמר חזן בתגובה. "ההצעה היא בחזקת מסר של הממשלה לציבור במעשים לדו-קיום והרגעת הרוחות".

"דווקא בימים אלו, שבהם הטרור גובר ודו הקיום מתערער, חשוב להנמיך את הלהבות וליצור גשר של שפה, הבנה תרבותית וקירוב לבבות בין אזרחי המדינה ואין טוב יותר מהבנת השפה כדי להבין את התרבות והמנטליות של כמיליון וחצי אזרחים ערבים במדינת ישראל ומאות מיליונים של דוברי ערבית במזרח התיכון כולו", הוסיף חבר הכנסת הצעיר. "אישור החוק ללימוד עברית וערבית כבר מכיתה א' לכלל תלמידי ישראל הוא גשר מחייב. אין לי ספק שכאשר בציבור היהודי יבינו את השפה הערבית כפי שבציבור הערבי יבינו את השפה העברית, כולנו נראה ימים טובים יותר".

ועדת השרים לענייני חקיקה מורכבת מנציגי כל הסיעות בקואליציה, והחלטותיה מחייבות את כל חברי הכנסת של סיעות הקואליציה, כך שלמעשה תמיכתה בהצעה סוללת את דרכה לאישור. ביום רביעי הקרוב תעלה ההצעה לדיון והצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, וח"כ חזן קרא לחברי האופוזיציה לתמוך בהצעה.

עוד בוואלה! NEWS:
בן 25 נפצע בינוני-קשה בפיגוע דקירה ליד אריאל; מצוד אחר המחבל
"מתי זה ייפסק?": ניתוקי חשמל בכל אזור המרכז, הצפות בדרום
בחירות בארגנטינה: חובב הסירות חסר היד יתפוס את כס הנשיאות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully