וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 25 נפצע בינוני בפיגוע דקירה ליד אריאל; המחבל נתפס

המחבל דקר את הצעיר בפלג גופו העליון בצומת אריאל שבכביש 5 ונמלט מהמקום. הוא נתפס כעבור כמה שעות לאחר שכוחות ביטחון גדולים פתחו בסריקות אחריו, והצמתים תפוח ורחלים נחסמו לתנועה לכיוון אריאל. יו"ר מועצת השומרון: "אין הרתעה בישראל, צריך לתקוף"

צילום: באדיבות הצלה יו"ש, ניב אהרונסון עריכה: טל רזניק

צעיר בן 25 נפצע היום (ראשון) באורח בינוני בפיגוע דקירה בצומת אריאל שבכביש 5 העולה אל העיר. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום הגיעו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. כוחות ביטחון גדולים הגיעו לזירת ופתחו במצוד אחר המחבל שנמלט מהמקום ונתפס כעבור כמה שעות על ידי לוחמי גדוד דוכיפת בכפר מרדה הסמוך בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של צה"ל ושב"כ.

החשוד הוא תאמר חדיר, בן 26, תושב הכפר ביתא הסמוך לשכם. חדיר אינו מוכר לכוחות הביטחון ובחקירה ראשונית בשטח הוא קשר עצמו לארוע. לאחר מכן הוא הועבר לחקירת שב"כ.

גל טרור - כל הכותרות
חרדי תקף יהודי ושוחרר לביתו "בגלל עצבנות התקופה" - ובמשטרה זועמים
למרות ההבנות בין קרי לנתניהו, שני הצדדים מבינים: ההסלמה בדרך
נתניהו מאשר: רק מוסלמים יוכלו להתפלל בהר הבית

פרמדיק מד"א יניב בקיש, שהגיע לזירת וטיפל בפצוע, סיפר כי כשצוותי הרפואה ניגשו אליו, הוא היה בהכרה מלאה. "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 25 יושב על המדרכה סמוך לכיכר בצומת הכניסה לאריאל. הוא היה בהכרה מלאה, דיבר איתנו וסבל ממספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון, הענקנו לו טיפול רפואי מיידי בשטח ופינינו אותו במהירות להמשך טיפול כשמצבו מוגדר קשה ויציב".

פיגוע דקירה באריאל, 25 באוקטובר 2015. דוד איבגי, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, דוד איבגי

ד"ר ערן רוטמן סגן מנהל בית החולים בלינסון בפתח תקווה שאליו פונה הצעיר, אמר כי "לבית החולים דיי בחור צעיר כבן 25 לאחר פיגוע דקירה שבו נדקר במספר חלקים בגופו כולל פגיעה חודרת בבית החזה. הוא מטופל כעת במרכז הטראומה של בית החולים. מצבו יציב, הוא בהכרה ולא נשקפת סכנה לחייו. בני משפחתו הגיעו לפני מספר דקות לבית החולים וכעת הם משוחחים איתו. הפציעה המרכזית זו פציעה חודרת בבית החזה ובנוסף יש לו חתכים נוספים במספר חלקים בגופו. בית החולים נמצא בכוננות מוגברת. מאז גל הטרור האחרון טיפלנו במספר פצועים ואנו ערוכים לקלוט בכל עת כל פצוע שיגיע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פיגוע דקירה באריאל, 25 באוקטובר 2015. דוברות מועצת שומרון, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מועצת שומרון

הבוקר נפצע בן 58 באורח בינוני בפיגוע דקירה בצומת סעיר שבאזור גוש עציון. על פי דיווחים פלסטיניים, הפצוע הגיב וירה במחבל – שהצליח להימלט מהזירה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי הנהג הישראלי היה בדרכו להתנחלות מיצד, שבין בית לחם לחברון, ובדרך רכבו נרגם באבנים. שזה יצא מהמכונית - בעקבות יידוי האבנים – המחבל דקר אותו. כוחות צבא ומשטרה מבצעים חיפושים אחר המחבל הנמלט, שככל הנראה ברח לכיוון כפר הפלסטיני הסמוך למקום.

הפצוע בפיגוע הדקירה בגוש עציון: "מישהו סייע למחבל להימלט". ספק 500
הגבר שנדקר הבוקר בגוש עציון/ספק 500

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר לאחר הפיגוע כי "אין הרתעה היום". "מדינת ישראל לא מצליחה, או שלא מעונינת, לתת לצה"ל את הכוח המתאים כדי לייצר הרתעה במישור הביטחוני", אמר דגן. "יש לעבור להתקפה. ליצור הרתעה, לרדוף גם את הסביבה התומכת והמסיתה ולא רק את הטרוריסט עצמו. לצערי מדינת ישראל לא מייצרת הרתעה בהיבט ההתיישבותי. שזה מה שבאמת מפריע לאויבינו".

דגן התייחס גם לנסיעה המשותפת באוטובוסים ממנה התריעו בעבר במועצת שומרון: "כאן, בצומת הזה, אנחנו מתריעים מזה שנים על הבעיה הבסיסית - אוטובוסים מלאים בשב"חים מגיעים לכאן יחד עם הנוסעים שהם תושבי השומרון. ואז שהגענו לצערי לפיגוע הזה. אנחנו מצפים ממשלת ישראל להחזיר את הביטחון ולהחזיר את ההרתעה, שלא נראה עוד מראות כאלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully