וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מאשר: רק מוסלמים יוכלו להתפלל בהר הבית

25.10.2015 / 1:25

במסגרת המאמצים להביא לסיומו של גל האלימות בין ישראל לפלסטינים התחייב ראש הממשלה כי יהודים לא יתפללו בהר הבית, אלא רק יבקרו בו. "ישראל מכבדת את התפקיד המיוחד של ירדן בירושלים"

צילום: לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק

מרגיע את הרוחות: ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר הלילה (ראשון) באופן רשמי כי רק מוסלמים יוכלו להתפלל בהר הבית בעוד יהודים ובני הדתות האחרות יהיו רשאים רק לבקר בו. בהודעה לתקשורת הזרה שפורסמה מטעם לשכתו נמסר כי "ישראל מכירה בחשיבות של הר הבית עבור בני כל שלוש הדתות המונותיאיסטיות והיא מאשרת מחדש את המחויבות שלה להותיר על כנו את הסטטוס קוו במקום, הן תיאורטית והן מעשית". עוד נמסר כי לישראל אין כוונה לחלק את המתחם.

בכך אישר נתניהו את הדברים שאמר אמש שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, בעת פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזו והמלך עבדאללה בירדן, לפיהם נתניהו התחייב לשמור על הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא. עוד נמסר מלשכת נתניהו כי ישראל מכבדת את חשיבות התפקיד המיוחד של ירדן בירושלים, כפי שנקבע בהסכם השלום מ-1994, ואת התפקיד ההיסטורי של מלך ירדן כאפוטרופוס על האתרים הקדושים לאיסלאם בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, משרד רה"מ, 20 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"ישראל מכירה בחשיבות של הר הבית עבור בני כל שלושת הדתות המונותיאיסטיות". בנימין נתניהו/נועם מושקוביץ

הפגישה בין קרי לשני המנהיגים נערכה במסגרת המאמצים הדיפלומטיים להביא לסיומו של גל האלימות בין ישראל לפלסטינים. עוד אמר קרי בסיום הפגישה כי נתניהו הסכים לספק לווקף אמצעי מעקב שיתעדו במשך כל שעות היממה את המתרחש בהר הבית.

במערכת הפוליטית בישראל הגיבו אמש לדיווחים מימן ומשמאל. שרת התרבות מטעם מפלגתו של נתניהו, מירי רגב, ניסתה להפחית מחשיבות העניין וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "זה לא חדש שיהודים לא מתפללים בהר הבית, זה בדיוק הסטטוס קוו, לצערי הרב. במציאות נורמלית כל אדם היה יכול להתפלל במקום הקדוש לו, אבל המציאות שלנו היא לא נורמלית".

יו"ר סיעת הבית היהודי, חבר הכנסת ינון מגל, אמר: "אני מעריך את מאמציו של ראש הממשלה להרגיע כרגע את המצב, אך שום דבר לא ימנע בסופו של דבר מיהודים להתפלל בהר הבית, המקום המקודש להם ביותר בעולם. גם לא מצלמות של הווקף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תפילות יום השישי ותחילת עימותים ליד הר הבית בירושלים. נועם מוסקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
בקרוב המצלמות. מהומות בהר הבית/מערכת וואלה! NEWS, נועם מוסקוביץ'

מנגד, באופוזיציה, העבירו ביקורת על נתניהו ותהו על הזמן שחלף עד שהציע את הפתרון. חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני) פרסמה הודעה בה נכתב: "מצמרר לחשוב שלקח לנתניהו חודש של שפיכות דמים נוראה כדי להגיע להבנות שאפשר היה להגיע אליהן מלכתחילה ולחסוך חיי אדם יקרים כל כך. אם אפשר היה להגיע להבנות האלה, למה הרשה לעצמו להעביר את אזרחיות ואזרחי ישראל את החודש הנורא הזה?". לדברי מיכאלי, "נתניהו חלש, נגרר, וחסר אחריות. מהוויתור שלו עכשיו מסתבר שאין פה שום דבר שהוא מאמין בו ומרגיש צורך להתעקש עליו. נתניהו חלש ופוגע במדינת ישראל ובאזרחיות והאזרחים שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully