וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב: "המצלמות יוכיחו לעולם כי המוסלמים הם שמפרים הסטטוס קוו"

25.10.2015 / 0:30

שרת התרבות והספורט התייחסה לדיווחים לפיהם נתניהו מוכן לספק לווקף אמצעי מעקב אחר המתרחש בהר הבית, והבהירה כי "זה לא חדש שיהודים לא מתפללים שם - הענישו אותם במקום את המוסלמים המתפרעים". ח"כ מגל הוסיף: "שום דבר לא ימנע מיהודים להתפלל במתחם - גם לא מצלמות"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

במערכת הפוליטית בישראל הגיבו אמש (שבת) לדיווחים לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים להצבת מצלמות שיתעדו את הנעשה בהר הבית על מנת להוכיח שהסטטוס קוו במקום נאכף, וכי יהודים לא מתפללים במקום. שרת התרבות מטעם מפלגתו של נתניהו, מירי רגב, ניסתה להפחית מחשיבות העניין וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "זה לא חדש שיהודים לא מתפללים בהר הבית, זה בדיוק הסטטוס קוו, לצערי הרב. במציאות נורמלית כל אדם היה יכול להתפלל במקום הקדוש לו, אבל המציאות שלנו היא לא נורמלית".

עוד הוסיפה השרה רגב, "הסטטוס קוו מאפשר ליהודים לעלות להר הבית אך מי שמפר זאת במשך שנים אלו המוסלמים שמתפרעים על ההר, מקללים ומשפילים את היהודים. במקום להעניש את המוסלמים שמתפרעים, הענישו את היהודים וסגרו בפניהם את ההר. כך לימדו את הפורעים שהאלימות משתלמת".

מירי רגב שרת הספורט בטקס פתיחת עונת כדורסל הנשים. ניב אהרונסון
מירי רגב/ניב אהרונסון

כמו כן, רגב גיבתה את הצעד של ראש הממשלה, וכתבה: "נתניהו העביר היום החלטה חשובה מאוד, שהמתפרעים והמסיתים חששו מפניה ובצדק. העובדה שהר הבית יהיה מרושת כולו במצלמות תאפשר לנו להוכיח לכל העולם שמי שמפר את הסטטוס קוו אלו המתפרעים המוסלמים. זה ההישג הגדול, זו הכותרת האמיתית של הערב הזה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
תם אהרון מראיין את ינון מגל. צילום מסך
"שום דבר לא ימנע מיהודים להתפלל בהר הבית", ינון מגל/צילום מסך

יו"ר סיעת הבית היהודי, חבר הכנסת ינון מגל, אמר: "אני מעריך את מאמציו של ראש הממשלה להרגיע כרגע את המצב, אך שום דבר לא ימנע בסופו של דבר מיהודים להתפלל בהר הבית, המקום המקודש להם ביותר בעולם. גם לא מצלמות של הווקף".

אישה על רקע כיפת הסלע בהר הבית בירושלים, מאי 2014. AP
מתחם הר הבית/AP

מנגד, באופוזיציה, העבירו ביקורת על נתניהו ותהו על הזמן שחלף עד שהציע את הפתרון. חברת הכנסת מרב מיכאלי (המחנה הציוני) פרסמה הודעה בה נכתב: "מצמרר לחשוב שלקח לנתניהו חודש של שפיכות דמים נוראה כדי להגיע להבנות שאפשר היה להגיע אליהן מלכתחילה ולחסוך חיי אדם יקרים כל כך. אם אפשר היה להגיע להבנות האלה, למה הרשה לעצמו להעביר את אזרחיות ואזרחי ישראל את החודש הנורא הזה?". לדברי מיכאלי, "נתניהו חלש, נגרר, וחסר אחריות. מהוויתור שלו עכשיו מסתבר שאין פה שום דבר שהוא מאמין בו ומרגיש צורך להתעקש עליו. נתניהו חלש ופוגע במדינת ישראל ובאזרחיות והאזרחים שלה".

שר החות האמריקני ג'ון קרי בפגישתו עם עבדאללה מלך ירדן בעמאן, אוקטובר 2015. רויטרס
הפגישה שהחלה את הסערה. המלך עבדאללה וקרי/רויטרס

מוקדם יותר אתמול, שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי נפגש בירדן עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם המלך עבדאללה, במסגרת המאמצים הדיפלומטיים להביא לסיומו של גל האלימות בין ישראל לפלסטינים. בסיום הפגישה עם שני המנהיגים, אמר קרי בשדה התעופה בעמאן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לספק לווקף אמצעי מעקב שיתעדו במשך כל שעות היממה את המתרחש בהר הבית.

שר החוץ האמריקני, שעושה את דרכו לערב הסעודית, הוסיף כי גורמים ישראליים וגורמים מטעם הווקף ייפגשו בימים הקרובים. לדבריו, נתניהו התחייב לשמור על הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא ולפיו "מוסלמים יוכלו להתפלל, ויהודים לבקר".

כמו כן, קרי מסר לאבו מאזן במהלך הפגישה כי נתניהו הסכים ל"הקפאה לא מוכרזת" של הבנייה בהתנחלויות – כך על פי העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד". עם זאת, על פי הדיווח, יפורסמו מכרזי בנייה חדשים על מנת שלא לגרום להתפרקות הקואליציה. "אם צעדי ישראל יהיו רציניים, ניתן יהיה לעבוד איתה", אמר אבו מאזן. בירושלים הבהירו כי לדיווח אין כל אישור.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully