וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזקות לאופוזיציה בארגנטינה: "המדינה לקראת שינוי"

26.10.2015 / 5:54

בתום ספירת 97% מהקולות, מועמד מפלגת השלטון דניאל סיולי, שהסקרים ניבאו לו ניצחון, מוביל בפער זעום. ב-22 בנובמבר האזרחים ילכו שוב לקלפי, ויכריעו בין מאוריסיו מקרי לממשיך דרכה של הנשיאה פרננדז

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדס דה קירשנר – בואנוס איירס, דצמבר 2014. AP
מסיימת שמונה שנות כהונה, פרננדז/AP

דניאל סיולי, מועמד מפלגת השלטון בארגנטינה לנשיאות, זכה בסיבוב הראשון בבחירות - כך עולה מספירת 97% מקולות הבוחרים בבחירות שהתקיימו אתמול (ראשון). ואולם, הוא קיבל רק 36.9% תמיכה, הרבה פחות מהערכות הסקרים. מועמד האופוזיציה, איש המרכז-ימין וראש העיר בואנוס איירס מאוריסיו מקרי, זכה ב-34.3% וכפה סיבוב נוסף, שיתקיים ב-22 בנובמבר.

לקריאה נוספת:
צווי מעצר לפעילי חיזבאללה בחשד למעורבות בפיגוע בארגנטינה
נשיא ארגנטינה לשעבר נאשם בטיוח חקירת הפיגוע בקהילה היהודית

מטה הבחירות של המועמד לנשיאות ארגנטינה דניאל סיולי, בואנוס איירס, 25 באוקטובר 2015. רויטרס
דניאל סיולי, הוביל בסקרים/רויטרס

"מה שקרה היום ישנה את הפוליטיקה במדינה", אמר מקרי בפני תומכיו במטה הבחירות בבואנוס איירס. טרם הבחירות הסקרים העידו על כך שסיולי יוביל על יריביו. אף על פי כן, הסקרים העלו אפשרות לפיה סיולי לא יזכה למספר הקולות הדרוש לניצחון בסיבוב הראשון וייאלץ להשתתף בסיבוב השני שייערך בחודש הבא.

סיולי, שגדל בבואנוס איירס ואיבד את ידו בתאונת סירת מרוץ, נחשב למועמד מתון, מהתנועה הפרוניסטית ששולטת בפוליטיקה הארגנטינאית. לדבריו, הוא מתכנן לסטות ממדיניותה של הנשיאה היוצאת כריסטינה פרננדס אך מעוניין רק בשינוי הדרגתי ומצהיר כי ידבוק בתוכניות הרווחה של קודמתו. "אנחנו זה המוכר, והעם לא במצב רוח לניסויים", אמר סיולי ביום חמישי, היום האחרון לקמפיין.

יריביו, מקרי ומועמד המרכז סרחיו מאסה, מבטיחים שניהם לקדם במהירות את פתיחת הכלכלה השלישית בגודלה באמריקה הדרומית לשווקים זרים.

כדי שסיולי היה מנצח בבחירות, היה עליו לזכות ב-45% מהקולות, או 40% ופער של 10% מהמתמודד השני. לפי הסקרים, היה לכך סיכוי גבוה, שכן הם חזו שסיולי יזכה ל-40% מהקולות ומקרי – 30%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מאוריציו מכרי, ראש העיר בואנוס איירס המועמד לנשיאות ארגנטינה, אוקטובר 2015. רויטרס
הפתיע. מאוריציו מקרי/רויטרס
בחירות לנשיאות ארגנטינה, אוקטובר 2015. רויטרס
תום עידן קירשנר. בחירות בארגנטינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully