וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צווי מעצר לפעילי חיזבאללה בחשד למעורבות בפיגוע בארגנטינה

בית המשפט העליון במדינה הוציא את הצווים לשני פעילים של הארגון השיעי, בחשד שהיו מעורבים במתקפה בשגרירות ישראל בבירה ב-1992, שבה נהרגו 22 בני אדם. לפי התקשורת המקומית, ההחלטה התקבלה לאחר מידע שהועבר מהשגרירות ישראל

פיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס, ארגנטינה, 1992. AP
שגרירות ישראל בארגנטינה לאחר הפיגוע ב-1992/AP

בית המשפט העליון של ארגנטינה הוציא בסוף השבוע האחרון צווי מעצר בינלאומיים לשני פעילי חיזבאללה החשודים במעורבות בפיגוע בשגרירות הישראלית בואנוס אייריס ב-1992. השניים - חוסיין מוחמד אברהים סולימאן וחוזה סלמאן אל רדה רדה - חשודים במעורבות במתקפה שבה נהרגו 22 בני אדם.

לפי כלי תקשורת מקומיים, המהלך הגיע בעקבות מידע שהעבירה שגרירות ישראל במדינה לבית המשפט העליון. גורמים בבית המשפט מסרו לעיתון "בואנוס איירס הראלד" כי השגרירות אישרה את זהותו של של סולימאן, אך לא מסרה פרטים חדשים לגבי אל רדה. גורמים בשגרירות שיבחו בפני העיתון את ההחלטה. "אנחנו מרוצים משיתוף הפעולה המתמיד בין ישראל לארגנטינה", מסרו מקורות דיפלומטיים.

לבית המשפט העליון יש סמכות לחקור את הפיגוע הקטלני מאחר שהאירוע נחשב למתקפה נגד מדינה זרה. לפי דוח של בית המשפט, סולימאן נעצר בירדן בשנת 2001. הוא זוהה כסוכן של חיזבאללה, שלפי בית המשפט העליון בארגנטינה היה אחראי לפיגוע.

לקריאה נוספת:
נשיא ארגנטינה לשעבר נאשם בטיוח חקירת הפיגוע בקהילה היהודית
משפחת התובע הארגנטיני: "חקירה עצמאית מגלה כי הוא נרצח"

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז, פברואר 2015. רויטרס
תהתה מדוע החקירה הגיעה למבוי סתום. הנשיאה פרננדס/רויטרס

לפי הדוח, סולימאן שמוצאו מלבנון, סיפר כי הוא הגיע לסאו פאולו שבברזיל ב-1991 ושבתחילת 1992 קיבל את חומרי הנפץ שאותם העביר לארגנטינה. עוד נטען כי פעיל הארגון השיעי החביא את חומרי הנפץ בקופסאות אוכל ואז הטמין אותם במבנה השגרירות.

בית המשפט העליון הודיע כי ביקש מידע בנושא ממדינות שונות וסוכנויות הביון אך לא קיבלו תגובה רשמית. שגרירות ישראל הגיבה לבקשה בספטמבר באמצעות משרד החוץ. חקירת המתקפה על השגרירות הישראלית נפתחה מחדש לאחר שהנשיאה כריסטינה פרננדס דה קירשנר הפנתה אצבע מאשימה לעבר נשיא בית המשפט העליון ריקרדו לורנזטי במהלך השבעת הקונגרס באחד במרץ, ותהתה מדוע החקירה הגיעה למבוי סתום.

יומיים לאחר מכן, טען לורנזטי בפני הנשיאה כי מדובר בתיק סגור. אך לבסוף הוא נאלץ לחזור בו בעקבות ביקורת מצד מקורבים לנשיאה וקרובי הקורבנות. המתקפה אירעה ב-13 במרץ 1992. שבע שנים אחרי אישר העליון את הדיווחים כי הטרוריסטים השתמשו במשאית פורד כדי לפוצץ את השגרירות. יום למחרת הוטלה האחריות על המתקפה על חיזבאללה שהודה במעורבותו בפרסום בעיתון הלבנוני א-נהאר. התובע אלברטו ניסמן, שחקר את הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994 ונמצא ירוי בביתו, האשים את אל רדה גם במעורבות בפיגוע זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully