וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הנשיא החמישי יצחק נבון הלך לעולמו בגיל 94. חייל נפצע קשה בפיגוע ירי בחברון, כשעה לאחר ששני צעירים נפצעו בינוני וקל בפיגוע ירי באותו אזור. פעילים בסיני שוחחו עם דאעש על הפלת המטוס הרוסי. אלו הכותרות שעשו את השבת

קרדיט: דוברות הנשיא לשעבר שמעון פרס

(הנשיא לשעבר שמעון פרס בהספד לחברו יצחק נבון)

הנשיא לשעבר יצחק נבון הלך לעולמו בגיל 94

נשיאה החמישי של מדינת ישראל, יצחק נבון, מת הלילה בביתו והוא בן 94. בתחילת דרכו הפוליטית הוא שימש כראש לשכתם של ראשי הממשלה דוד בן גוריון ומשה שרת. בתום כהונתו כנשיא הוא שב לחיים הפוליטיים והיה לשר החינוך הראשון שקידם את חובת לימוד השפה הערבית בבתי הספר היהודים הממלכתיים. הודעה על מועד הלוויתו תינתן בצאת השבת.

נבון נולד בירושלים בשנת 1921, למשפחה ירושלמית ותיקה ממוצא ספרדי. הוא שירת בהגנה כראש המחלקה הערבית בשירות הידיעות של הארגון. לאחר קום המדינה, בשנת 1949, יצא לשליחות דיפלומטית באורוגוואי וארגנטינה, ועם שובו ארצה בשנת 1951 התמנה למזכירו הפוליטי של משה שרת.

פיגוע שני ביום באזור חברון: חייל נפצע קשה מירי בבית ענון

חייל בן 20 נפצע אתמול בערב באורח קשה בפיגוע ירי בבית ענון שמצפון לחברון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לחייל, שנורה בפלג גופו העליון, טיפול רפואי במקום ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. פיגוע הירי בבית ענון אירע כשעה וחצי לאחר שנער בן 16 נפצע באורח בינוני וצעיר בן 18 נפצע באורח קל בפיגוע ירי במחסום בית המרקחת, ליד מערת המכפלה שבסמוך לחברון.

צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום מסרו הפצועים בהכרה ופינו אותם לבית החולים שערי צדק שבירושלים, שם התייצב מצבו. עקב הפיגוע נסגר זמנית ציר ציון בחברון לתנועה, וצה"ל כיתר את בית ענון בחיפוש אחר החשודים בירי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

גורמים בארה"ב: פעילים בסיני שוחחו עם דאעש על הפלת המטוס הרוסי

מקורות רשמיים בארצות הברית מסרו הלילה לרשת NBC כי התקיימה תקשורת בין מנהיגי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה לבין פעילים בחצי האי סיני בנוגע להפלת המטוס הרוסי ביום שבת שעבר. המקורות מסרו כי המשוחחים "חגגו" את הצלחתם בהפלת המטוס, שבהתרסקותו נהרגו 224 בני אדם.

מעבר לכך, מטוס בריטי ועליו 189 נוסעים התחמק מפגיעת טיל בשמי חצי האי סיני בחודש אוגוסט האחרון, כשהתקרב לשדה התעופה בשארם א-שייח. לפי "הגרדיאן" הבריטי, הדיווח אושר על ידי הממשלה. המטוס, ששייך ל"ת'ומסון איירווייז" והיה בדרכו מלונדון, הוביל ברובו תיירים בריטים שהגיעו לחופשת החג. לפי הדיווח, הטייס הצליח להסיט את המטוס ולהימנע מפגיעת טיל, שהיה מרוחק ממנו 300 מטרים בלבד. לנוסעים לא נאמר כי היו קרובים כל כך לאסון.

שני ישראלים שיצאו מקפריסין ביאכטה נעלמו ואותרו לאחר כמה שעות

המשטרה הקפריסאית יצרה הלילה קשר עם שני הישראלים שאבד עמם הקשר לאחר שיצאו מקפריסין בספינה מסוג קאטמרן והיו אמורים להגיע אתמול לנמל חיפה. מהמשטרה נמסר כי לאחר נסיונות שלא צלחו באיתור הספינה מן האוויר, היא התגלתה בשעות הצהריים במרחק 60 קילומטרים מחופי ישראל. עם איתורה נוצר קשר עם ספינת השיטור הימי ובסיום הגרירה היא עגנה בבסיס השיטור הימי בנמל חיפה.

השניים יצאו עם ספינתם ביום שני מנמל העיר לימסול והיו אמורים להגיע אתמול בשעה 9:00 בבוקר לנמל חיפה. החיפושים אחריהם, בהם סייע חיל הים, הופסקו אתמול עם רדת החשכה. הרשויות בישראל היו בקשר ישיר עם מקבילותיהן בקפריסין כל שלבי החיפושים, עד שאותרו כאמור הלילה.

"גרמניה ריגלה 'באופן שיטתי' אחרי ארה"ב והצלב האדום"

שירות הביון הפדרלי של גרמניה ריגל "באופן שיטתי" אחר בעלות בריתה של המדינה ואחרי ארגונים בינלאומיים שונים – כך דיווח היום העיתון הגרמני "דר שפיגל". בעיתון נכתב כי "הארגון ריגל בין היתר אחר משרדי הפנים של ארצות הברית, פולין, אוסטריה, דנמרק וקרואטיה, כמו גם אחרי ארגון הצלב האדום".

מטרות נוספות היו המשלחת של ארצות הברית לאיחוד האירופי בבריסל שבבלגיה, האו"ם, משרד האוצר האמריקני ושגרירויות של מדינות שונות בגרמניה, בהן ארה"ב, צרפת, בריטניה, שבדיה, פורטוגל, יוון, ספרד, איטליה, שוויץ, אוסטריה והוותיקן. לא פורט מהיכן התקבל המידע.

המחבל מהפיגוע בבנימין הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון הפלסטיניים

בראא עיסא, חבר בגדודי חללי אל-אקצא של הפתח, שנמלט אתמול לאחר שדקר גבר באזור המסחרי בשער בנימין ופצע אותו באורח קשה, הסגיר את עצמו לידי כוחות הביטחון הפלסטיניים. אתמול הוא פרסם ברשתות החברתיות סרטון שבו הוא הודה בביצוע הפיגוע וציין כי שום ארגון לא שלח אותו.

מסתמן: איש לא יואשם בהרג היהודי שנחשד כמחבל ונורה בבירה

איש לא יואשם במותו של שמחה חודדטוב, שנורה למוות בחודש שעבר על ידי חיילי צה"ל בירושלים לאחר שנחשד כמחבל. לוואלה! NEWS נודע אמש כי המשטרה סיימה את חקירתה בעניין והעבירה את התיק לפרקליטות, ללא המלצות להעמדה לדין. כעת, בוחנים בפרקליטות את הממצאים – אולם כבר עכשיו ניתן להעריך כי התיק ייסגר.

לפני כחודש שני חיילים ומאבטח ירו למוות בחודדטוב, גבר יהודי, שנחשד כמחבל ברחוב ירמיהו בשכונת רוממה שבבירה. מהחקירה עולה כי התפתח ויכוח בין השלושה, שבמהלכו ההרוג תקף את החיילים ואף ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully