וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרמניה ריגלה 'באופן שיטתי' אחרי ארה"ב והצלב האדום"

לפי דיווח בעיתון "דר שפיגל", שירות הביון הפדרלי של גרמניה ריגל אחרי משרדי הפנים של ארה"ב, אוסטריה, פולין ודנמרק, אחרי פעילות האו"ם ואחרי שגרירויות רבות. בסוף 2013 נחשף כי גרמניה הייתה נתונה לריגול מצד ארצות הברית

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(אובמה מכריז כי הסוכנות לביטחון לאומי תשנה את מדיניות ההאזנות שלה, ינואר 2014)

שירות הביון הפדרלי של גרמניה ריגל "באופן שיטתי" אחר בעלות בריתה של המדינה ואחרי ארגונים בינלאומיים שונים – כך דיווח היום (שבת) העיתון הגרמני "דר שפיגל". בעיתון נכתב כי "הארגון ריגל בין היתר אחר משרדי הפנים של ארצות הברית, פולין, אוסטריה, דנמרק וקרואטיה, כמו גם אחרי ארגון הצלב האדום".

מטרות נוספות היו המשלחת של ארצות הברית לאיחוד האירופי בבריסל שבבלגיה, האו"ם, משרד האוצר האמריקני ושגרירויות של מדינות שונות בגרמניה, בהן ארה"ב, צרפת, בריטניה, שבדיה, פורטוגל, יוון, ספרד, איטליה, שוויץ, אוסטריה והוותיקן. לא פורט מהיכן התקבל המידע.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מרקל התקשרה לאובמה: "אתם מצותתים לשיחותיי?"
"גרמניה סייעה לארה"ב לרגל אחר השלטונות בצרפת"
גרמניה סוגרת את תיק חקירת האזנות ה-NSA אחרי מרקל

ברק אובמה ואנגלה מרקל בבית הלבן, 2.5.2014. רויטרס
ריגול הדדי. מרקל ואובמה בבית הלבן/רויטרס

שירות הביון של גרמניה כבר הואשם בעבר בציתות לגורמים במשרד החוץ הצרפתי ולמקורבים לנשיא צרפת, כמו גם לנציבות האירופית. זאת, בין היתר, לטובת הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (ה-NSA), שאיתה שיתף הארגון פעולה.

בעבר אף דווח כי השירות ריגל "על דעת עצמו" אחרי שגרירויות וממשלות של בעלות בריתה של גרמניה. ברלין עצמה הייתה נתונה לריגול מצד ארצות הברית – כך נחשף בסוף שנת 2013 בעקבות מסמכים שהדליף עובד הסוכנות לשעבר אדוארד סנודן, שלפיו האמריקנים ריגלו אחר כמה מדינות. בין היתר דווח כי ה-NSA עקב אחרי הטלפון של הקנצלרית אנגלה מרקל.

שבר הריגול: שגריר ארה"ב בפריז זומן לשיחת נזיפה. רויטרס
חשף את תכנית המעקב. אדוארד סנודן/רויטרס

אלא שביוני האחרון הודיעה התביעה בגרמניה כי היא סוגרת את תיק חקירת פרשת הריגול אחרי הטלפון של מרקל כי ה-NSA לא סיפקה די ראיות כדי להצדיק פעולה משפטית בנושא. "ההאשמות לא ניתנות להוכחה במסגרת החוק הפלילי", נמסר ממשרד התובע הכללי. "ההצהרות המעורפלות של גורמים רשמיים אמריקניים על כך שארצות הברית אינה מצותתת יותר למרקל אינן מספיקות כדי לתאר את מה שקרה". התביעה לא הצליחה לשים את ידה על מסמך מקורי של ה-NSA שמוכיח כי אכן בוצע מעקב אחרי מרקל ועותק ששוחזר מזיכרונותיו של המדליף האמריקני אדוארד סנודן אינו קביל כראיה.

פרט לחקירת התביעה שנסגרה, ועדה פרלמנטרית מיוחדת חוקרת אף היא את הנושא. ואולם, גם היא לא הצליחה לקבל עזרה מספקת מצד ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully