וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרמניה סייעה לארה"ב לרגל אחר השלטונות בצרפת"

לאחר שבברלין התרעמו על החשיפה כי ה-NSA האמריקני ריגל אחר בכירי הממשל הגרמני, נחשף כי סוכנות הביון הגרמנית העבירה לאמריקנים מידע על הנשיאות בצרפת. פריז: "הגרמנים מסרו שיבהירו את המידע שפורסם"

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מגיבה להתרסקות מטוס איירבס A320 של חברת ג'רמנווינגס בדרום צרפת. רויטרס
מרקל בצרפת, לפני כחודש/רויטרס

המודיעין הגרמני סייע לסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, NSA, לנטר אחר הארמון הנשיאותי של צרפת ולרגל אחר בכירים במשרד החוץ בפריז ובנציבות האיחוד האירופי – כך נחשף היום (חמישי) בעיתון הגרמני "זודויטשה צייטונג". על פי הדיווח, שירות הביון הגרמני BND סייע לאמריקנים לערוך "ריגול פוליטי".

"לב הסוגיה הוא ריגול פוליטי נגד שכנות אירופיות ונגד מוסדות האיחוד האירופי", הסביר מקור המעורה בפרטי הפרשה. החשיפה מציבה אתגר מורכב בפני ממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל, שהתלוננה על ריגול מצד ארצות הברית, כפי שנחשף במסמכים שהדליף עובד ה-NSA לשעבר אדוארד סנודן אשר פורסמו בשנת 2013.

עוד בוואלה חדשות:
למדליפי ה-NSA נמאס מהמחתרת: רוצים לחזור הביתה
ראש ה-NSA: "לסין היכולת להשבית את רשת החשמל בארה"ב"
"ארה"ב מעבירה לישראל מודיעין על מיליוני אמריקנים"

מפקדת סוכנות הביון הגרמנית, ברלין. AP
מפקדת ה-BND בברלין/AP

בעיתון הגרמני "בילד" עוד דווח כי לשכתה של מרקל קיבלה בשנת 2008 עדכון על המעורבות הגרמנית במבצעי הריגול האמריקניים. כמו כן, דווח כי ה-BND העביר למקביליו בארצות הברית מידע על חברות מסחריות, במסגרת חיפוש "מידע על ייצוא בלתי-חוקי".

דובר ממשלת גרמניה סירב להגיב לפרסום, אולם שר הפנים תומס דה מזייר, שכיהן כראש לשכתה של הקנצלרית בין השנים 2005 ו-2009, מסר כי ישתתף בשימוע של ועדת הפרלמנט הגרמני, אשר יעסוק בנושא. באופוזיציה הגרמנית כבר מיהרו להאשים את הממשלה בפרסום הודעות שקריות בנושא.

40 אלף המקרים שבהם הועברו נתונים מה-BND ל-NSA, על פי הדיווח, כללו בין היתר מידע על ענקית התעופה "איירבאס". על פי "דר שפיגל", הועברו כתובות IP ומספרי טלפונים סלולריים. למרות שכבר ב-2008 נודע על העברת המידע, לשכתה של מרקל נחשפה לכך באופן מלא רק לפני כחודש, כך דווח. דובר משרד החוץ בפריז מסר: "אנו בקשר צמוד עם שותפינו הגרמנים, שמסרו כי הם יבהירו את הדיווחים בכלי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully