וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר משה שחל: "כשראיתי את יגאל עמיר מחייך, התנפלתי עליו"

דב גיל-הר

7.11.2015 / 12:00

שר המשטרה בעת רצח רבין סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי בליל הרצח הוא ראה את עמיר בחדר החקירות. "הוא לא חשב שרבין מת והוא רק אמר לי שהוא מצטער שהוא לא הצליח להשלים את המשימה"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

ארכיון צה"ל במשרד הביטחון פרסם השבוע את תיעוד ישיבת האבל שקיימה הממשלה לפני 20 שנה, שעות אחרי רצח ראש הממשלה יצחק רבין. משה שחל, מי שכיהן כשר המשטרה באותה עת, סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי מלבד ציון האבל נועדה הישיבה גם למנות ראש ממשלה זמני במקום רבין.

לדבריו, ביקש לעדכן את השרים בפרטי החקירה, לאחר שראה את הרוצח, יגאל עמיר, לראשונה בחדר החקירות. "עמיר לא ידע אז שרבין לא בחיים, הוא חשב שהוא ירה אבל לא הצליח לרצוח אותו", סיפר. "כשהגעתי לחדר הוא היה עם אותו חיוך והביע צער על זה שהוא לא הצליח לגמור את מה שהוא רצה, כלומר לרצוח. אני כמעט ואיבדתי אז שליטה, התנפלתי, מפקד המחוז, ניצב גבי לסט, החזיק אותי".

20 שנה לרצח רבין | כותרות נוספות:
מזכ"ל בני עקיבא נגד נכדו של רבין: עסק בפוליטיקה בניגוד לסיכומים
20 שנה מרבין לריבלין: הקהל מצא מסילות של אהבה ללב הליכודניק
קלינטון בעצרת: "רק אתם תקבעו אם דרכו של רבין ניצחה"
"גרות פה רק רוחות רפאים": השכונה של יגאל עמיר - 20 שנה אחרי

תיעוד נדיר: ישיבת הממשלה הראשונה שעות לאחר רצח רבין. ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
פרס בישיבה בבוקר שלמחרת הרצח/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

שחל סיפר על החשש באותו לילה מ"תוהו ובוהו". "המטרה העיקרית הייתה להבין האם הוא (פעל – דג"ה) לבד או שיש אתו קבוצת אנשים. הדבר הנוסף היה להבין האם רבין היה המטרה היחידה או שהיו מטרות נוספות. נתתי אז למשטרה ולשב"כ להגביר שמירה על השרים שמעון פרס, שולמית אלוני ויוסי שריד, שחששנו שהם מטרה".

הוא הוסיף כי בדוחות מודיעיניים שהציג בפניו ראש השב"כ בתקופה שקדמה לרצח עלה חשש כי גורמים קיצוניים ינסו להתנקש בשרים. "כמה חודשים לפני הרצח באו אלינו, השרים, והתאימו לנו שכפ"צים, רבין ואני לא רצינו ללבוש אותם", אמר.

למרות המידע המודיעיני, הוא לא האמין שיתבצע רצח פוליטי. "לא האמנו שיהודי ירצח יהודי", סביר. לסיום אמר שחל כי לצערו גם היום יכול להתבצע רצח פוליטי. "כשרואים את ראש מערך ההסברה הלאומי כותב דברים כאלה אז יש בעיה של הקצנה, גם היום. יש כאילו לגיטימציה של הממסד הפוליטי לחרוג מהדיבור והוויכוח למעשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully