וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל בני עקיבא נגד נכדו של רבין: עסק בפוליטיקה בניגוד לסיכומים

דב גיל-הר

1.11.2015 / 17:03

דני הירשברג תקף בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את יונתן בן ארצי, שקרא בעצרת שנערכה לציון 20 לרצח לימין ולשמאל לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית. "זו הייתה אמירה מיותרת, הרצח של רבין לא הכשיר את דרכו", טען

עריכה: ניר חן

כמאה אלף איש השתתפו אתמול (שבת) בעצרת לציון 20 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין בכיכר שנקראה על שמו בתל אביב. העצרת אורגנה על ידי קואליציית "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה", תנועות הנוער הציוניות וארגונים חברתיים. המספר היה מרשים בכל קנה מידה, אבל גם הוא לא הצליח להסתיר את חילוקי הדעות מאחורי הקלעים של העצרת.

דני הירשברג, מזכ"ל תנועת בני עקיבא, בין מארגני העצרת, לא אהב את דבריו של יונתן בן ארצי, נכדו של רבין. "הגענו לעצרת מתוך ידיעה שיש מחלוקות", אמר היום בריאיון לאולפן וואלה!NEWS. "חיפשנו מכנה משותף, שאומר 'זוכרים את הרצח ונאבקים על הדמוקרטיה'. ביקשנו למנוע מפוליטיקאים להגיע. וביקשנו להדגיש את המסר המאחד ולשים את המחלוקת בצד, כן שטחים-לא שטחים".

באחד משיאי העצרת אמר בן ארצי "שכולם מימין ומשמאל צריכים לקרוא לממשלה להכיר במדינה פלסטינית". לדברי מזכ"ל בני עקיבא, "אני לא בטוח שיצחק רבין היה מסכים עם מה שהנכד שלו אמר. זה היה מיותר. לא פגשתי אותו אישית, אבל הוא ידע על הסיכום והוא בחר להשמיע דברים אחרים, וגם את זה שרדנו. לא הסכמנו עם דרכו של יצחק רבין לפני הרצח והרצח לא הכשיר את הדרך כדי שנאמץ אותה. אבל נרצח ראש ממשלה ואני מבקש לעצור וללמוד מה החברה הישראלית צריכה לעשות בעקבות האירוע".

על היעדרותו של שמעון פרס משורת הנואמים אמר הירשברג: "פרס זומן כאורח כבוד. הוא אזרח מכובד שהיה נשיא. אבל הקואליציה החליטה שאין מקום לדוברים פוליטיים".
"במשך שנים דרשו מאיתנו לקבל כעסקת חבילה גם את מורשת רבין", הדגיש הירשברג, "אנחנו לא שם. אנחנו רוצים לבכות ולהתאבל, ולא לקבל את משנתו של רבין. בתוך בני עקיבא יש דיון ערכי אם מקומנו שם או לא. בני עקיבא החליטו לבוא לכיכר באופן דמוקרטי, משום שיש בעצרת משהו מאחד. תנועות אחרות לא הסכימו והיום הם מחככים ידיים ואומרים: 'אמרנו לכם'. ולמרות זאת אנחנו שמחים שזה קרה. בחרנו לבוא לכיכר העיר כי שם מתנהל השיח בדמוקרטיה".

עצרת לציון 20 שנה לרצח רה"מ יצחק רבין ז"ל. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
העצרת בכיכר רבין, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully