וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות נגד פינטו: לא לדון בעדויות תנ"צ ברכה

יהושע בריינר

1.11.2015 / 19:40

המדינה הודיעה לבית המשפט העליון כי היא מתנגדת לבקשת הרב להגיש בהליך הערעור את העדויות שמסר במשטרה ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה המנוח. לטענת מקורביו של פינטו, מדובר בראיות חדשות שיש בהן כדי להעיד שהכסף שהעביר הרב לברכה לא היה בבחינת שוחד

עריכה: מתן חדד

הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) לבית המשפט העליון כי היא מתנגדת לבקשת הרב יאשיהו פינטו להגיש במסגרת הליך הערעור את העדויות שמסר במשטרה ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה המנוח, תת-ניצב אפרים ברכה. התגובה הוגשה לאחר שסנגוריו של פינטו, שהגיש ערעור על עונשו – שנת מאסר בפועל - שנגזר עליו בהסדר טיעון לאחר שהורשע במתן שוחד לברכה ושיבוש הליכי משפט, ביקשו להגיש לבית המשפט העליון ראיות חדשות שלא הוגשו במסגרת ההליך בבית המשפט המחוזי.

מדובר בעדויות של ברכה שנמסרו לחוקרי המשטרה ובהן הוא מגולל את יחסיו הקרובים עם פינטו שהיה אז רבו. לטענת מקורביו של פינטו, מדובר בראיות שיש בהן כדי להעיד שהכסף שהעביר הרב לברכה לא היו בבחינת שוחד. לטענת הפרקליטות, אין לאפשר את הגשת הראיות לאור העובדה כי קיים הסדר בין הצדדים וכן לאור עקרון סופיות הדיון.

לקריאה נוספת:
מקורבי פינטו: יש בידינו ראיות חדשות לכך שהרב לא נתן שוחד
הרב פינטו התמוטט על המטוס בדרכו ארצה: "זה לא תרגיל"
הרב פינטו לחסידיו, לפני החזרה לישראל: "לא אני הרגתי את ברכה"

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
"קבלת הראיות יהיו בבחינת עיוות דין". תת-ניצב אפרים ברכה המנוח/נועם מושקוביץ

"בית המשפט המחוזי סירב לקבל את הראיות לא רק על בסיס ההסדר בין הצדדים, אלא לאחר שקיבל את עמדת המדינה ולפיה תוכנן מבקש להצביע על נסיבות מתן השוחד מנקודת ההסתכלות האישית של תת-ניצב ברכה", מנמק עורך הדין ג'ואי אש, מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. "בעת הזו נוסיף את המובן מאליו – ברכה אינו בן החיים ולא ניתן יהיה לחוקרו על הודעותיו (...) הן תצורנה תמונה חלקית ביותר אשר משקפת אך ורק צד אחד של התמונה ועלולה באופן ממשי ליצור עיוות דין".

זאת ועוד, בפרקליטות דוחים בתוקף את טענת אנשי פינטו, שלפיה חלק מן הראיות, בהן תמלילי השיחה בין אשת הרב לאשתו של ברכה, המעידים לכאורה על העברת כספי השוחד, לא היו בידיהם במהלך ההליך בבית המשפט המחוזי. לטענת הפרקליטות, פינטו עצמו בחן את הראיות. כמו כן, נטען כי כל הליך הסדר הטיעון היה תוך הידברות עם סנגוריו של פינטו באותם ימים, וכי עתה לא ניתן להשיב את הגלגל לאחור. באשר לטענה זו, מעלים גורמים בסביבתו של פינטו טענות קשות נגד התנהלות סנגורי הרב בהליך במחוזי, וטוענים כי הם הסתירו מהם ראיות ופעלו ביד אחת עם הפרקליטות.

עוד באותו נושא

פינטו תוקף את הפרקליטות: "רודפים אותי בגלל שאני רב? ספרדי?"

לכתבה המלאה
שלב הטיעונים לעונש בתיק נגד הרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב, מאי 2015. דרור עינב
"חותר תחת הסדר הטיעון". פינטו/דרור עינב

"לא ייתכן כי פינטו מחד יישען על הסדר הטיעון המקנה לו הקלות רבות ומאידך ינסה לחתור תחת אותו הסדר ולהרחיב את ההקלות שניתנו לו", תקפו בפרקליטות בתגובה לבקשת פינטו. "טענות כעת נגד ההסכמות הן בבחינת חזרה מההסדר ואין להן כל מקום".

פינטו שב לישראל ביום חמישי האחרון לאחר ששהה בארצות הברית לצורך טיפולים במחלת הסרטן ממנה הוא סובל. הגעתו לארץ התעכבה שלושה שבועות מעבר לתאריך חזרתו המקורי, שנקבע על ידי בית המשפט העליון. בדרשה שנשא בפני חסידיו עם חזרתו לבית מגוריו באשדוד, תקף הרב את הפרקליטות בחריפות. "יש לי סרטן, מה האכזריות הזו? רודפים אותי בגלל שאני רב? ספרדי?", אמר. הדיון בערעור על עונשו של פינטו נקבע ל-16 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully